וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נסגר? אחרי הבית החכם מגיעה הדלת החכמה

8.6.2020 / 13:16

חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם רוצות לשנות את הדרך בה אנו נכנסים הביתה וגם לאפשר לנו לפתוח את דלת הבית מרחוק לשליחים של אמזון ודומותיה. איך זה עובד ומתי זה יגיע אלינו?

מנעול 8200/האתר הרשמי Lock 8200

אחד האינדיקטורים המשמעותיים לתנופת הפיתוח של מערכות נעילה חכמות לבית, הוא כמות החברות שהציגו פתרונות בנושא בתערוכות הטכנולוגיה השונות. בתערוכת CES האחרונה בלאס וגאס נורתה יריית הפתיחה המשמעותית ביותר בתחום. ענקית הטכנולוגיה LG הציגה קונספט לדלת חכמה, המזהה באופן אוטומטי את השליח ומאפשרת פתיחה של תאים, בהם ניתן להשאיר את החבילות עם המוצרים במקום להמתין לשליח בבית או להסתכן בגניבה של המוצר, במידה שהשליח משאירו בסף הדלת.

ככל הנראה, יעברו עוד מספר שנים עד שמוצר מהסוג הזה יהיה זמין לרכישה, אך בינתיים חברות רבות בעולם החלו לפתח את הפתרונות שלהם לנעילה חכמה ולהצית את הדמיון עם פיתוחים בתחום. יש לציין כי באירופה ובארה"ב כבר יש גרסאות שונות של דלתות חכמות המופעלות על ידי אפליקציה, ואם ישנתם בשנים האחרונות ב-AIRBNB ייתכן שזכיתם לערוך איתן היכרות.

דלת חכמה SDS. אתר Lock 8200, אתר רשמי
מזהה ומכניסה הביתה. דלת חכמה/אתר רשמי, אתר Lock 8200

פוטנציאל שוק בלתי נגמר

מדוע תחום המנעולים החכמים לבית הופך לרותח? כמובן שבשל זינוק אתרי ה- e commers כגון אמזון, נוצר צורך בפתיחת הדלת מרחוק, פתיחת הדלת ע"י השליח באמצעות קוד חד פעמי או סריקת קוד QR. הביקוש לפתרונות האלו אף גבר בשל משבר הקורונה, בו רבים העדיפו לא לפתוח באופן אישי את הדלת על מנת להימנע ממגע לא הכרחי עם השליח. הסיבה העיקרית שענקיות הטכנולוגיה רוצות להיכנס לתחום היא פוטנציאל השוק הבלתי נגמר ותיאורטית, האין סופי - מדובר במאות מיליוני בתים, רק בעולם המערבי, שהדלת שלהם היא דלת רגילה לחלוטין ובהשקעה לא גדולה יחסית מצד הלקוח ניתן להסב את הדלת לדלת חכמה ובטוחה. בפוטנציאל שוק כל כך אדיר, חברות שנכנסות לתחום ומציגות פתרון איכותי יכולות לצמוח בקצב מסחרר.

אחת מהחברות הללו היא SDS הישראלית אשר פיתחה, לטענתה, את מערכת הנעילה המתקדמת והבטוחה בעולם. נפתלי סדן, מייסד ומנכ"ל משותף בחברת SDS, מספר: "חברנו, מספר יזמים בהם מהנדסים יוצאי מוסד ביטחוני, ופיתחנו מוצר שמתאים לכל דלת קיימת. בהתקנה קצרה ע"י מתקין מקצועי הדלת הופכת להיות דלת חכמה ובטוחה שמאפשרת פתיחה מרחוק, באמצעות הסמארטפון, לצד אפשרויות פתיחה נוספות ובטוחות כגון קוד וחיישן קרבה (RFID) וננעלת באופן אוטומטי מיד לאחר טריקתה בנעילת בריחים מלאה.

שם המוצר הוא LOCK8200 והחברה הספיקה למכור אלפי יחידות בישראל, כאשר השוק הבינלאומי ממתין מעבר לפינה. הרעיון למוצר עלה אצל אחד המפתחים, כאשר אביו חלה בפרקינסון ולא יכול היה יותר לפתוח את הדלת באמצעות מפתח. המהנדס אלתר עבורו מנגנון המבוסס על מנוע ששימש כרכיב בטיל בליסטי. לאחר שהתקין את המנגנון בביתו של אביו הוא הבין שיש שוק למוצר והחל בפיתוח מסחרי שלו.

כיום המנגנון מותקן הן בבתים פרטיים והן במתקנים רגישים (משרדי ממשלה ומתקנים ביטחוניים) המוצר עבר מבחני בטיחות רבים ובעל תקן אירופי ונחשב לבטוח ביותר בעולם. המוצר עונה על מגוון רחב של צרכים ובראש ובראשונה היבט הביטחון האישי והפחתת הסיכוי לפריצה דלת הבית במאות אחוזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נפתלי סדן. רונה סדן,
המוצר תוכנן על דלתות פלדלת. נפתלי סדן/רונה סדן

בשוק קיימים מספר מוצרים, למה צריך לשים לב כאשר בוחרים מנעול חכם?

ראשית, מנעול לדלת הבית צריך להיות מוצר רציני, חזק ואמין. הייתי פוסל על הסף כל פתרון שמקור האנרגיה שלו הוא סוללות אצבע רגילות, כמו שאנחנו רגילים לשים בצעצועים של הילדים. יש לזכור כי המנעול צריך לעבוד בתעבורה גבוהה - בבית של חמש נפשות לדוגמה, אני מעריך שיהיה צורך להחליף סוללות כל שבוע. זה מציק וגם עשוי להיות לא בטיחותי. בנוסף, מומלץ לבחור מנעול אשר מבצע נעילת בריחים מלאה לאחר כל טריקה, ולא רק נעילת לשונית, שאותה ניתן לפרוץ בקלות רבה.

עבירות רכוש מהוות כ-44 אחוז מכלל העבירות בישראל (עפ"י נתוני משטרת ישראל). התופעה של פריצות לבתים ולעסקים היא כזו שאין כמעט אזרח שלא נתקל בה בנקודה זו או אחרת. רוב הפריצות לבתים, המתבצעות דרך דלת הכניסה, הן פריצות "שקטות", מקרים בהם הפורץ עובר בבניין מסוים וסורק אחר דלתות כניסה שאינן נעולות, אלא רק "טרוקות". ברגע שהדלת אינה נעולה על בריחיה קל מאד לפתוח אותה באמצעים פשוטים מאד, במהירות רבה - לעתים במספר שניות וללא השמעת רעש. מרגע שהפורץ מאתר דלת שאינה נעולה ועד לרגע שהוא עוזב את הדירה עם שלל רב עוברות דקות אחדות.

השוני בין דלתות ישראליות לדלתות במדינות אחרות

"בהיבט האלקטרו-מכאני המוצר שלנו תוכנן לפעולה על דלתות פלדלת ישראליות", אומר סדן, "כשוק ראשון. דלתות כניסה בארץ נבדלות מרוב הדלתות בעולם הן במשקל והן באופי השימוש והנעילה. גודל המשפחה הממוצע בארץ לעומת המשפחה האירופאית גוזר היקפי שימוש שיוגדרו באירופה כ-HEAVY TRAFFIC , כמו גם תנאי חום ואבק שמאפיינים יותר את השוק המקומי.

"המנגנון שפיתחנו תוכנן במיוחד לעבודה מאומצת ורבת שנים. מוצרי נעילה באירופה מותקנים על דלתות רכות של כ-20 ק"ג בלבד ומשמשים פעמיים-שלוש ביום ואפילו לא בסיבוב מלא. השקענו בליבת המערכת את הטכנולוגיה הטובה ביותר, גם אם אינה מהזולות ליישום. המטרה היא לאפשר שימוש אמין לאורך שנים במקום הרגיש ביותר לצרכנים- פתח הבית, גם בבתים מבורכי ילדים ופעילות".

  • עוד באותו נושא:
  • דלתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully