וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-30 שנה: "קאובוי הקוקאין" של אסקובר יצא מהכלא

17.6.2020 / 0:44

קרלוס לדר, שהקים בתחילת שנות ה-80 עם אסקובר את קרטל מדיין והוסגר לארה"ב ב-1987, משתחרר מהכלא במיאמי ועובר לברלין. פרקליטו: "היום יש מבריחים גדולים ממנו והם יושבים רק 5-6 שנים"

יח"צ - חד פעמי

מי שצפה בנרקוס בוודאי זוכר את קרלוס "קאובוי הקוקאין" לדר, האיש שבזכותו הצליח פבלו אסקובר לחדור ולהשתלט על שוק הסמים במיאמי. לדר ייסד יחד עם אסקובר את קרטל הסמים של מדיין, וביום שני שוחרר מהכלא בפלורידה לאחר 30 שנה. ללדר אזרחות כפולה, קולומביאנית וגרמנית, והוא הועבר מפלורידה לברלין, שם ינסה להתחיל את חייו מחדש.

קרלוס לדר. Creative Commons
מהאנשים החשובים בקרטל של מדיין. לדר/Creative Commons

ללדר, 70, יש אישיות מורכבת. הוא העריץ גם את ג'ון לנון וגם את אדולף היטלר. את דרכו בעולם הפשע החל בגניבת רכבים ובהעברתם מארצות הברית לקנדה. לאחר שנכלא לתקופה קצרה, החליט לפנות לשוק הסמים. שם הכיר את טייס הסמים הבוסטוני ג'ורג' ג'ונג, שהבריח סמים ממקסיקו בטיסות מתחת לרדאר, ושאב ממנו השראה. בסוף שנות ה-70 השתלט על אי קטן בבהאמאס, נורמנ'ס קיי, לאחר שרכש שטחים ובעיקר הבריח את יושביו עד שהאי הפך לשלו. בין 1978 ל-1982 הוא הטיס את מטוסו לקולומביה, העמיס עליו סמים, נחת בנורמנ'ס קיי, העביר את הסמים למטוסים קטנים אחרים ומשם טסו לפלורידה ולג'ורג'יה שבדרום ארצות הברית.

לדר שבר את השותפות עם ג'ונג ויצר קשרים עם מבריחים עצמאיים, בהם בחור צעיר ומבטיח בתחום בשם פאבלו אסקובר. השותפות בין השניים - אסקובר ייצר את הסמים ולדר הבריח אותם לארצות הברית - הפכה את קרטל מדיין לאחד העוצמתיים בעולם. ב-1983 חשף בריאן רוס ב-NBC את הפעילות בנורמנ'ס קיי, ולדר לא היה יכול לחזור לאי. אסקובר העביר אותו למדיין, אבל אישיותו האקסצנטרית גרמה לו להסתכסך עם בכירי הקרטל, ובסופו של דבר היה זה אסקובר עצמו שהוביל לתפיסתו ב-1987.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ברון הסמים פבלו אסקובר. AP
הוא עצמו הוביל לתפיסה של לדר. אסקובר/AP

באותו זמן נכנס לתוקף חוק ההסגרה, ששימש כמוקד הסכסוך העקוב מדם בין אסקובר לממשלת קולומביה, ובגינו רצח הקרטל את שר המשפטים רודריגו לארה בונייה ב-1984. לדר הוסגר לארצות הברית, בה נשפט למאסר עולם +135 שנה. הסכמתו להעיד נגד מנואל נורייגה, שליט פנמה שהיה שותף שקט להברחות הסמים, הפחיתה את עונשו ל-55 שנה. הוא נכלא בפלורידה תחת שמירה הדוקה מאחר שהיה בתוכנית להגנת עדים.

עורך דינו של לדר אוסקר ארויאווה מסר לאחר השחרור: "אם הוא היה מודה בפשעיו הוא היה משוחרר כבר לפני 15 שנה. בעולם של היום יש מבריחים הרבה יותר גדולים מלדר, הם מרצים חמש או שש שנים". אביו של לדר היה גרמני שהיגר לקולומביה והתחתן עם מקומית. לדר לא הביע עניין לחזור לקולומביה, ארה"ב לא במיוחד רצתה אותו אצלה והוא טס לברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully