וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתח לטיפול סיעודי מוצלח: שימוש בטכנולוגיה המתאימה

דרור פלנבאום

22.6.2020 / 11:17

כמו בתחומים רבים אחרים, גם בעתות משבר הטכנולוגיה נרתמת לסיוע במציאת פתרונות, על מנת להמשיך ולספק את השירות המירבי והמיטבי לכלל הקשישים הזקוקים לו

עריכה: איתי עמרם

נגיף הקורונה שפרץ לחיינו שינה את המציאות אליה היינו רגילים בכל תחום במשק. המצב הנוכחי משפיע כמובן גם על חברות שנותנות שירותים חיוניים וחשובים לציבור, כגון חברות הסיעוד, אשר מספקות שירותי סיעוד, באמצעות המטפלות, לקשישים הזכאים לכך שזקוקים לטיפול והשגחה קבועה ויומיומית. אלא שתקופה זו מחייבת את חברות הסיעוד לייצר פתרונות יצירתיים לצורך המשך מתן השירותים, ולהתאים עצמן לשינויים הגדולים בשטח בטווחי זמן קצרים. חברות סיעוד אשר השכילו לעשות, והחלו לבסס את עבודתן בשנים האחרונות באופן שוטף על מערכות טכנולוגיות - יוכלו להגיב מהר לשינויים התכופים, להתאים שירותיהן לקשישים, לתת יחס אישי, ולהמשיך לספק, גם במצבים מורכבים אלה, שירות כה חיוני.

מרכז סיעודי נאות השרון , פתח תקווה, 30 באפריל 2020. ראובן קסטרו
אם אנחנו רוצים לשמור על האוכלוסייה המבוגרת שלנו, אנחנו חייבים להיאחז בקדמה/ראובן קסטרו

בימי משבר הקורונה, מערך הטכנולוגיה מייצר ערך מוסף ומאפשר לנהל אינטראקציה שוטפת ואישית עם המטפלות. הוא מסייע "לתקשר" להן באופן שוטף את המידע וההנחיות המשתנות על המצב הקיים, ובכך להפחית את הלחץ ואי הוודאות הנוצרים, לעיתים, עקב חשיפה מוגברת לתקשורת. לדוגמא, בדנאל סיעוד מרב העבודה מבוססת בשנים האחרונות על מערכת CRM מתקדמת, שפותחה בחברה, ומאפשרת לשלוט ולקיים סדר במידע הרב, המשתנה והיומיומי העובר מעשרות אלפי המטופלים ומעשרות אלפי המטפלות.

אין ספק שבתקופה זו, בה אוכלוסיית הקשישים היא הפגיעה ביותר, בכלל חברות הסיעוד רואים את התגייסות המטפלות להמשך מתן שירותי סיעוד, והדבר מעורר גאווה גדולה. היום, בפתחו של הגל השני, יותר מתמיד, מערך התקשורת עם המטפלות בכל הנוגע לעבודתן מול הקשישים - מצריך עבודה מהודקת, מדויקת ופרסונלית. אחד האתגרים המהותיים ביותר בצל המשבר המתמשך בקרב חברות הסיעוד, הוא ניהול איסוף וחלוקת יומני העבודה של המטפלות בו הן מתעדכנות על סידור העבודה שלהן לחודש הקרוב ומדווחות על העבודה היומית שלהן. בעיצומו של המשבר, נאסרה התקהלות וקיים קושי להיפגש עם עשרות אלפי המטפלות של החברה, לקבל מהן את יומני העבודה של החודש הקודם, ולמסור את סידורי העבודה של החודש הבא. באמצעות פיתוח אפליקציה ייחודית, המטפלות רואות את סידור העבודה האישי שלהן לאותו חודש, כאשר מדובר בסידור עבודה "נושם", כך שבמידה ומטפלת עוברת לקשיש אחר או צריכה החלפה, היא רואה זאת בזמן אמת. עבודה שמבוססת על טכנולוגיה מאפשרת רציפות והמשכיות טיפול בקשישים, גם אם חלילה יהיה גל שני או יותר.

פתרון טכנולוגי נוסף שחברות הסיעוד יכולות להשתמש בו בימים אלה, ומאפשר את המשך עבודתו של מוקד המענה הטלפוני לקשישים ולמשפחותיהם, הוא פיצול המערך הממוחשב עמו עובדים נותני המענה בשוטף לכדי חדרי הדרכה נפרדים. מאחר וישנה חשיבות עצומה לתקשורת הבינאישית, בייחוד בזמנים אלה, המענה ממשיך להתקיים הודות לטכנולוגיה. כמו כן, המערכות הטכנולוגיות מאפשרות עבודה מרחוק עבור עובדי החברה שממשיכים לתת שירות לכלל העובדים הנזקקים לכך אף מבתיהם, במקרים בהם נבצר מהם להגיע לסניף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דרור פלדנבאום. אילן ספירא,
דרור פלנבאום/אילן ספירא

באמצעות הטכנולוגיה הקיימת ניתן גם לעשות כל הזמן התאמות לשוק המשתנה, מתוך צרכים של השטח, ועולים פתרונות יצירתיים. כך, בשיאו של המשבר, כאשר צומצמו קווי התחבורה הציבורית והיה קושי למטפלות להגיע לבתי הקשישים, פיתחנו כלי שמייצר התאמה ושיבוץ בין מטפלת למטופל על בסיס מרחק גאוגרפי, וכך מאפשר למטפלות להמשיך ולהעניק שירות למרות אתגר ההתניידות. כלי זה מסתנכרן עם אפליקציית MOOVIT המתעדכנת בזמן אמת ממשרד התחבורה, וממליץ למטפלת באילו קווי אוטובוס פעילים, היא יכולה להגיע למטופליה.

כמו בתחומים רבים אחרים, גם בעתות משבר הטכנולוגיה נרתמת לסיוע במציאת פתרונות על מנת להמשיך ולספק את השירות המירבי והמיטבי לכלל הקשישים הזקוקים לו. אנו מוכרחים להמשיך ולבסס את עבודתנו על הטכנולוגיה, ולייצר באמצעותה פתרונות יצירתיים בזמן קצר. אנו מאמינים בטכנולוגיה בשירות אנשים, וכעת, בצל המשבר העמוק - היא מקבלת משנה תוקף.

הכותב הינו מנכ"ל דנאל סיעוד מקבוצת דנאל.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully