וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוויר חזר לריאות: תהפוכות המשכנתא בימי הקורונה

קרין ארמל

25.6.2020 / 0:33

ההיסטריה במשק במרץ הזניקה את מחירי ההחזר החודשי, אבל סדרה של פעולות ואירועים הורידו את מפלס הלחץ. מה בדיוק קרה ומה הלווים החדשים צריכים לעשות בימים אלה? מדריך קצר ויעיל

שלומי גבאי

בסרטון: הישראלים יוצאים לרחובות בצל החשש מהקורונה, מרץ השנה.

אווירת הקורונה הכניסה לחץ וספק גדול ברוכשים רבים בישראל, כשרבים מצאו עצמם יושבים על הגדר כי עדיין חוששים מהמימון ומרמת הריביות ואף מאמינים כי המחירים ירדו. אז בואו נבין מה באמת קורה בעולם הבנקאות בימים אלו.

תור בכניסה לסניף רמי לוי בירושלים 7 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
זוכרים את הבהלה של האזרחים? היא הגיעה עד לבנקים. תור בכניסה לסופר של רמי לוי, אפריל השנה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

תחילת 2020 המשיכה את 2019 עם סביבת ריביות נמוכות עד אמצע מרץ. באמצע חודש זה הפתיעה אותנו הקורונה ואיתה אי ודאות גדולה מאוד בבנקים. כתוצאה מכך, ריביות המשכנתא התייקרו משמעותית, עלייה שהורגשה בכל רמת מימון. כמובן ששחיקת הריביות השפיעה גם על ההחזר החודשי. כאן, לדוגמא, תוכלו למצוא ריביות משכנתא לפני המשבר המדובר בחודש פברואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הרכב הלוואה לפני תקופת הקורונה. מערכת וואלה! NEWS, עיבוד תמונה
הרכב הלוואה לפני תקופת הקורונה/עיבוד תמונה, מערכת וואלה! NEWS

חלף הזמן, ובסוף חודש מרץ, בשיא ימי הקורונה בישראל, עדכן הבנק את האישור העקרוני. כאן ניתן לראות בבירור את אי הוודאות של הבנקים משתקפת שחור על גבי לבן - הריביות גבוהות בממוצע כמעט באחוז בכל מסלול ביחס לריביות שקדמו למשבר.

בשורה התחתונה - ההחזר החודשי עלה ביותר מ-500 שקל. המשמעות היא שכל מי שהתחייב כבר לחוזה רכישה ולקח משכנתא בדיוק בתקופת שיא הקורונה, נאלץ לספוג החזר חודשי גבוה יותר משמעותית.

הרכב הלוואה בתקופת הקורונה. מערכת וואלה! NEWS, עיבוד תמונה
הרכב הלוואה בתקופת הקורונה/עיבוד תמונה, מערכת וואלה! NEWS

פוסט קורונה

אז אמנם הקורונה עוד לא לגמרי מאחורינו ואולי פשוט נאלץ ללמוד לחיות איתה, אבל בבנקים נרגעו, הבינו שאין סיבה לתמחר את המשכנתאות ביתר ושהסיכון צריך להיות מחושב.

עוד צפירת הרגעה הגיעה מבנק ישראל, שהחליט ב-6 באפריל להוריד את הריבית במשק לרמה של 0.1%. לא רק שמהלך זה היווה איתות לבנקים לצנן את שחיקת הריביות, אלא גם שריבית המשק משפיעה באופן ישיר על מסלול הפריים במשכנתא והדבר סייע בהורדת ההחזר החודשי לכל הלווים. בשורה התחתונה, חזרנו לריביות שהיינו רגילים בתקופה שלפני חודש מרץ.

אז איך נכון לפעול מול הבנקים כיום?

לפני שאתם חותמים על הסכם הרכישה ומתחייבים לחוזה משפטי, מאוד מומלץ להוציא אישור עקרוני לפחות מבנק אחד. האישור העקרוני מהווה את הסכמתו של הבנק לתת לכם משכנתא בהתאם לסכום שאתם זקוקים לו, כמובן לאחר שבחן את ההיסטוריה האשראית שלכם, וכך לא רק שתהיו בטוחים שיש בנק שעומד מאחורי התוכנית המימונית שלכם, אלא גם תוכלו לוודא את רמת הריביות וכמובן להיערך להחזר החודשי.

הכותבת היא יו"ר DNA משכנתאות.

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully