וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה לא עוזרת לאמנים? העסקים עושים את זה במקומה

24.7.2020 / 0:07

חברות ישראליות נרתמות לסייע לתחום התרבות, מתוך רצון להרים מעט את הרוח והיצירה הישראלית ומחשבה שהמזון הרוחני שמספקת התרבות לעם ישראל חשוב דיו כדי שיעזרו לו להרים ראש

משבר הקורונה הביא לקריסתו הכמעט מוחלטת של ענף התרבות, שמשלב בתוכו תחומים רבים כמו מוזיקה, מחול, תיאטרון, מוזיקה קלאסית, אומנות ועוד. מאחורי כל מופע ואירוע עומדים עשרות אנשים בדרך שאחראים עליו מרגע ההקמה ועד שנכבה האור האחרון. בנוסף לגופים ולמוסדות התרבות גם עולם הפסטיבלים של שנת 2020 מושבת.

כל תחום אירועי המרחב הציבורי בקריסה וצריך להתחיל מחדש ומאפס על כל המשתמע מכך. בגדול, מדובר ברבבות משפחות של אומנים, ספקים, נותני שירות חברות אבטחה ועוד, שנלקח מהם שכר של שנה לפחות.

חמישי אינטימי. זהבי עצמון,
"חמישי אינטימי", היוזמה של זהבי עצמון/זהבי עצמון

האבטלה פגעה ברבים מעובדי התעשייה, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, אבל לכולם דבר משותף אחד: הם הפסיקו במרץ האחרון לעבוד ופרנסתם נפגעה. על מנת לסייע להם, התגייסו חברות עסקיות רבות והושיטו יד כדי להציל את התרבות הישראלית. התרומות והמחוות שלהן לעולם התרבות באו לידי ביטוי בצורות שונות. המשותף לכולן הוא הרצון להירתם ולהרים מעט את הרוח והיצירה הישראלית, מתוך מחשבה שהמזון הרוחני שמספקת התרבות לעם ישראל הוא חשוב מספיק כדי שיעזרו לו להתקיים או לפחות להרים ראש בימים קשים אלו.

חברת 'זהבי עצמון', המובילה בשיווק מוצרי גמר לענף הבנייה ולעיצוב הבית, נרתמה למען אמני ישראל ומארחת אותם ל"חמישי אינטימי". בכל שבוע תארח החברה, לערב אינטימי, אומן מוביל לכיתת אומן ושיח מוזיקלי למפגש עם תעשיית העיצוב, מעצבי פנים, אדריכלים, קבלנים ויזמים. בין האמנים הראשונים שיופיעו: מרינה מקסמיליאן, חמי רודנר ודנה ברגר. המפגשים ייערכו בהתאם לתו הסגול: כניסה עם מסיכות בלבד, עד 20 איש, ישיבה במרווחים של שני מטרים.

גבי קליין, מנכ"ל 'זהבי עצמון': "אנו גאים לתמוך בענף התרבות ובאומנים שנפגעו אנושות בעקבות משבר הקורונה. ביצענו מספר שינויים באירועי החברה ושילבנו נגנים ואומנים מובילים בתעשיית המוזיקה הישראלית".

'ויקטורי' למען תיאטראות הילדים בישראל

גם רשת ויקטורי הרימה את הכפפה לעזרת מנהלי תיאטראות הילדים החברים באיגוד א.ל.ה (אגודה לתיאטראות ולאמנויות הבמה לילדים ונוער) ומסבסדת להם תווי קנייה על סך 200 שקל כעזרה ותמיכה לשחקנים והאומנים שנפגעו בעקבות משבר הקורונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ויקטורי למען התיאטראות. יחצ,
ויקטורי למען התיאטראות/יחצ

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי: "אנו מחבקים את האומנים אשר דואגים בכל ימות השנה לתרבות בישראל ולטיפוח דור העתיד. אך, עקב משבר הקורונה הם מצויים זה חודשים בשתיקה. אנו מקווים שעזרתנו הקטנה תסייע להם לעבור את התקופה הקשה והם יחזרו לשמח אותנו כבעבר".

  • עוד באותו נושא:
  • אמנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully