וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אפל כל כך פורחת ואיך ניצחה פייסבוק את המפרסמים? ניתוח

יניב אהרון

2.8.2020 / 14:13

בניגוד למגמה העולמית, ארבע ענקיות הטכנולוגיה פרסמו ביום חמישי דוחות שהיכו את התחזיות. מדוע זה קרה ולמה, על אף שהמשבר ממש לא מאחורינו, העתיד צופן להם טובות?

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בסוף השבוע פרסמו ענקיות הטכנולוגיה אפל, אמזון, גוגל ופייסבוק את הדוחות הכספים לרבעון השני של השנה, המכונה גם "רבעון הקורונה", בשל העובדה שמרבית הכלכלות הגלובאליות פעלו בתקופה זו תחת הסגר חלקי. על אף ההשפעות הכלכליות הקשות של המגיפה, ניכר כי המודלים העסקיים של ענקיות הטכנולוגיה היו ברובם חסינים ובחלק מהמקרים, כמו באמזון, קיבלו דחיפה ניכרת כתוצאה מהשינויים בדפוסי הצריכה של הצרכנים.

מארק צוקרברג. GettyImages
חרם? תזכירו לי איזה חרם. מארק צוקרברג/GettyImages

אפל רשמה ברבעון הכנסות של כ-60 מיליארד דולר, המשקפות גידול של כ10.9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי הציגה החברה גידול של 18%. תוצאות הרבעון שהיו הרבה מעל הצפי (17% ו-26% בהתאמה) והן קיבלו דחיפה חזקה מהכנסות שירותים (אפליקציות) בשל מגמה ברורה של הרחבת היקפי שימוש של הצרכנים באונליין בתקופת הקורונה. במבט קדימה, המשקיעים מצפים להשקה של אייפון 12 תומך 5G אשר נדחה לחודש אוקטובר, וצפוי להיות אחת המתנות המבוקשות ביותר בתקופת החגים השנה.

אמזון דיווחה על תוצאות חזקות מאוד גם היא, אולם בכל הקשור אליה, ניתן לומר כי המשקיעים כבר הגיעו לדוח עם ציפיות גבוהות נוכח המגמות ששררו ברבעון בענף הקמעונאיות והתלות הכמעט מוחלטת ברכישות אונליין. בסיכום הרבעון, הציגה אמזון צמיחה של 41% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה ברבעון עמד על 10.3 דולר, פי 2 מהציפיות המוקדמות בשוק. הנהלת אמזון בטוחה כי התעצמות המגמה של מעבר לקוחות לרכישות אונליין תישאר גם אחרי דעיכת מגפת הקורונה וזה מאפשר לה לתת תחזיות חזקות גם להמשך השנה. ברבעון השני צופה החברה הכנסות של 87-93 מיליארד דולר, המשקף צמיחה של 24-33%. אנו מעריכים גם תחזיות אלו צפויות להתנפץ עם פרסום התוצאות בפועל.

עוד בוואלה!

שוב מנצחות: ענקיות הטכנולוגיה ניפצו את תחזיות הרווח

לכתבה המלאה
אירוע ההשקה של חברת אפל, ספטמבר 2015. רויטרס
האייפון 12 שלו יפתיע הרבה אנשים מאושרים בסוף השנה. טים קוק/רויטרס

גם פייסבוק דיווחה על תוצאות שעקפו את הציפיות עם צמיחה של 11% בהכנסות הכוללת וצמיחה של 12% בהכנסות מפרסום בנטרול השפעות מט"ח. המשקיעים הגיעו לדוחות עם חששות גבוהים, נוכח הפרסומים אודות הפסקת פרסום ברשת החברתית מצד מספר מפרסמים גדולים בשל המדיניות השנויה במחלוקת של פייסבוק בכל הנוגע להסרת פוסטים ברשת. מניתוח התוצאות עולה כי על אף הכותרות השליליות, הפרסום ברשת החברתית נותר חזק כשהיה. נראה כי המפרסמים ערים לצמיחה החדה בהיקפי השימוש ברשתות חברתיות בתקופה זו ומעדיפים למקד את הפרסום בפלטפורמות מסוג זה.

מבין חברות הטכנולוגיה הגדולות, ענקית הפרסום גוגל היא זו שהציגה את הדוחות הכי פחות טובים. אמנם ביחס לציפיות השוק המוקדמות נרשמה הפתעה חיובית, אולם זה נובע בעיקר מכך שהמשקיעים ציפו לפגיעה חזקה יותר בענף נוכח המיתון הכלכלי החריף. ההכנסות ברבעון עמדו על 38.3 מיליארד דולר ביחס ל-38.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד כאשר הרווח למניה עמד על 10.13 דולר. אמנם מדובר בירידה של פחות מ2%, אולם זו הפעם הראשונה שגוגל רושמת ירידה שנתית בהכנסות מיום הפיכתה לציבורית.

לסיכום הדוחות, ניתן לומר כי על אף שענקיות הטכנולוגיה מתמודד עם המשבר באופן שונה, ניכר כי התקופה הנוכחית יוצרת עבורן הזדמנויות רבות לחזק את המודל העסקי ולייצר מנועי צמיחה חדשים. מתחילת השנה אנו עדים לזרימה מסיבית של כספי משקיעים לענף הטכנולוגיה ככלל וענקיות הטכנולוגיה בפרט. נראה כי חוכמת ההמונים פה לא אכזבה והתוצאות ברבעון משקפות זאת.

יניב אהרון הוא מנכ"ל ומנהל השקעות ראשי של חברת אושן - יצירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully