וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזום או מהכיתה: איך משפיעה כלכלית הקורונה על ענף החזרה ללימודים?

9.8.2020 / 1:41

תיק גב, יומנים וציוד כתיבה. האם השנה, בשל מגפת הקורונה וחוסר הוודאות לגבי החזרה לביה"ס נראה ירידה בעלות סל הלימודים או שלא יהיה שינוי? לקראת פתיחת השנה, הנה כמה נתונים ומספרים מאחורי הענף

בווידאו: דיון בוועדת החינוך על היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: איתי עמרם

תאריך פתיחת שנת הלימודים מתקרב ולמרות חוסר הוודאות כיצד תיראה השנה, מהזום או מהכיתה, התלמידים וההורים דואגים להתחדש בציוד בית ספר שילווה אותם במהלך השנה. קניית הציוד נחשבת לחוויה משפחתית וחגיגה של ממש. הילדים מתרגשים ללכת ולבחור את ציוד הלימודים, עושים בדיקות וחוקרים את השטח הרבה לפני מועד הקנייה.

השנה, בצל מגפת הקורונה העולמית והמשבר הכלכלי, יש שינויים והתאמות בענף החזרה ללימודים שמוערך ב-500 מיליון שקל. חברת "פלפוט", מהשחקניות הוותיקות והמובילות בשיווק מוצרי בית ספר, חושפת את הנתונים והמספרים מאחורי ענף הלימודים נכון להיום.

ערכת סטיילוש של פלפוט. יחצ,
כמה הכרחי לקנות את זה השנה? ערכת "סטיילוש" של פלפוט/יחצ
  • עלייה ברכישת אונליין: משבר הקורונה הביא חנויות רבות לשלב מכירות אונליין בנוסף למכירה בחנויות - מגמה שתימשך גם כשתעלם המגפה. קיימת עלייה בביקוש ובצריכת מוצרים מהבית, דבר שהביא להכפלת מכר באונליין מול תקופה מקבילה שנה שעברה.
  • פחות צרכנים אבל משלמים יותר - עלות סל חזרה לבית הספר: סל חזרה לבית הספר עמד בשנת 2019 על כ-400 שקל והיום עומד על כ 450 שקל (כולל תיק וקלמר). לאור העובדה שהשמיים סגורים, צרכנים רבים רוכשים את הציוד בארץ . בנוסף, בשל הצורך בשימוש במחשב ישנה עלייה ברכישת אביזרי מחשוב לסביבת עבודה ביתית, ומכאן שעלות הסל גדלה.
  • המוצרים הנמכרים ביותר: חמשת המוצרים הנמכרים ביותר עד כה לשנת 2020 הם: תיקים וקלמרים, מחברות, יומנים ואביזרי תיוק (קלסרים ותיקיות גומי).
  • המוצרים המבוקשים ביותר: בשל המצב יש עליה חדה בביקוש למפיות אוכל, קופסאות אוכל סגורות וג'ל היגייני. כמו כן, בגלל ההצפה בשוק יש מבצעי מחיר באלכוג'ל, חשוב לשים לב שקונים סחורה באיכות טובה, בניחוח נעים לילדים עם אישור משרד הבריאות.
  • עיקר הקונים, גילאי גן ויסודי: נכון להיום סל הקנייה מתמקד בעיקר בציוד עבור ילדים בגילאי גן ויסודי. אחת הסיבות לכך היא מאחר ועבור גילאים אלה יש וודאות בכל הנוגע לחזרה לבית הספר (בעקבות מגפת הקורונה כמובן). בנוסף, מדי שנה וללא קשר לקורונה, קנייה של ציוד בית ספר לילדים צעירים נעשית פעמים רבות על ידי הסבים והסבתות ואלו מעוניינים לתת את המתנה בשלב מוקדם של החופש. הילדים מתרגשים מהרכישה והיא מהווה חגיגה משפחתית מלאת התרגשות גורם המשפיע גם כן על הרכישה מוקדמת.
  • סל הקנייה של ילדים צעירים גדול יותר משל הבוגרים בשל כמות האביזרים שדרושה להם. הבוגרים מצטרפים לקניות באמצע אוגוסט עד סופו. כלומר אופי רכישה זה מוכר לנו אך הקורונה רק מחזקת מגמה זו בשלב זה של העונה.
  • התעוררות בשוק - ככל שבית הספר מתקרב יש עליה במכר. גם עכשיו למרות הקורונה מתחילה התעוררות בשוק...
  • יותר מוצרים ליצירה ופנאי: עליה של כ 20% בביקוש למוצרי יצירה ופנאי לילדים (מגיע מהצורך להעסיק אותם וגם מתנות "לפיצוי" הילדים שלא יוצאים לחופשה עם ההורים).
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אודי אקר, מנכ"ל פלפוט: "בשנים האחרונות, בענף החזרה לבית הספר נכנסו ערוצי מכירה חדשים- מכירה באי קומרס, מכירה במרקט פלייס, קבוצות ואטס אפ, וכמובן בחנויות הפיזיות. על רקע מגפת הקורונה, השנה יותר מתמיד אנו רואים מעבר של הצרכנים מקניות בסניפים לרכישת מוצרים בערוצים החדשים". בנוגע למגמות השנה הוסיף אקר: "לצד הביקוש לחידושים במותגים המוכרים והאהובים כמו- LOL, סמיילי, דיסני וכו' , יש עלייה בדרישה לפריטים בעיצוב גנרי וחלק. כמו כן אם עד לפני שנתיים בשוק התיקים שלטו חברות בודדות, השנה יש רענון משמעותי, תוך כניסה מאסיבית של מותגי ספורט/אופנה מובילים לתחום דוגמת FILA, קונברס, אנדר ארמור וליווייס".

עינת ברוך, סמנכ"לית השיווק בפלפוט: "היום, בעידן בו הכול מצולם ועולה לרשתות החברתיות, אינסטגרם וטיקטוק, לנראות יש חשיבות יותר מתמיד. פריטי החזרה ללימודים לא משמשים רק כפריטים פונקציונליים אלא גם כפריטים שמדליק להצטלם איתם ולהעלות פוסט באינסטגרם/טיקטוק או שרואים אותם בזום הכיתתי... כתוצאה מכך יש עלייה בביקוש למותגים עם בשורה עיצובית שמייצרים LOOK טרנדי ועכשווי. במקביל, התלמידים רוצים לתת אמירה אישית (פרסונליזציה), ולכן כל אחד מרכיב את הלוק שמתאים לו על ידי אקססוריז פרטניים שמאפיינים אותו כגון אותיות של השם, מדבקות גיהוץ לחולצות ותיקים, עטים מגניבים ושאר אביזרים."

  • עוד באותו נושא:
  • לימודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully