וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתארגנים מחדש": המינויים והשינויים, מדור שבועי בוואלה! עסקים

12.8.2020 / 0:44

מי בא, מי הולך ומה חדש בעולם העסקים ובמשק הישראלי? מדור שבועי חדש סוקר את המינויים של השבוע ומהלכים בחברות שונות. יוצאים לדרך עם מינוי בבנק הפועלים ובשורה נהדרת ליקבים במטה יהודה

"מתארגנים מחדש", המדור החדש של וואלה! עסקים, מתחלק לשניים. המינויים, הגיוסים והעזיבות בעולם העסקים ומהלכים של חברות ועמותות שקרו השבוע. למה לבזבז זמן? יאללה, מתחילים.

תואר במנהל עסקים. shutterstock, ShutterStock
אז מה קרה השבוע בחברה שלכם?/ShutterStock, shutterstock

מינויים

- הנהלת בנק הפועלים אישרה את מינויו של עודד בלטמן למנהל הגנת הסייבר ואבטחת המידע של בנק הפועלים (CISO). בלטמן מצטרף לצוות הניהולי של חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב, ויחליף את אליק עציון שסיים את תפקידו בסוף חודש יולי. בלטמן, נשוי ואב לשלושה ילדים, מביא עמו מעל 20 שנות ניסיון בטכנולוגיות מידע עם התמחות בפתרון אתגרי הגנת סייבר בארגונים גדולים ומורכבים הנמצאים בצמיחה, הן בהיבטים הטכנולוגיים והן ברבדים המבצעיים, התהליכיים והניהוליים.

- אורי חודי, מי שכיהן ב-13 השנים האחרונות ככתב ופרשן בעיתונות הכלכלית ועד לאחרונה ב"גלובס", מונה לעורך הנדל"ן של האתר הארצי "מגדילים". חודי, בעל תואר ראשון בתקשורת ממכללת ספיר, כתב ופרשן בתחום הנדל"ן מאז 2007 בעיתונות הכלכלית הארצית וממקימי דסק הנדל"ן ב"כלכליסט", כיהן עד לאחרונה ככתב בכיר, פרשן ומנהל פרויקטי תוכן במחלקת פיתוח תוכן של "גלובס". חודי הוא בעל התמחות בתחומי המאקרו, לרבות התחדשות עירונית, נדל"ן וממשל, תכנון ובניה על היבטי המקרקעין המגוונים - לרבות מגורים, נדל"ן מניב, קבוצות רכישה, תכניות ממשלתיות ועוד.

- משה רנץ מונה לתפקיד מנכ"ל חברת 'אביבי מטבחים', בבעלותו של יצחק אביבי. רנץ, 58, תושב גבעת שמואל, נשוי ואב לשלושה, שימש בעברו כמנכ"ל בחברות תעשייתיות וטכנולוגיות בקבוצות מהמובילות במשק, דוגמת ניסקו ארדן ואלקטרה. חברת 'אביבי מטבחים' הוקמה ע"י יצחק אביבי, המכהן כיום כיו"ר החברה. בימים אלה מציינת החברה 50 שנות פעילות.

- ירדן אברבנאל מונתה למנכ"לית תוכנית ההאצה לסטארטאפים EISP של עמותת בוגרי 8200 ומחליפה את מור חן לאחר שנתיים בתפקיד. חן ממשיכה לתפקיד בקרן Accel לונדון הכולל רילוקיישן ללונדון בתקופת הקורונה. שם תצטרף לצוות ההשקעות של הקרן ותתמקד בכיסוי השקעות בישראל. בנוסף חן מונתה כחברת הנהלה בעמותת בוגרי 8200 ו- EISP , ותמשיך לקחת חלק בפעילות העמותה. תכנית EISP היא תכנית האצת הסטארטאפים הראשונה בישראל. אשר הוקמה בשנת 2011 על ידי יוצאי יחידה 8200 ללא מטרת רווח, מתוך רצון לתרום ולמנף את קהילת היזמים המתחילים בישראל. עד כה התוכנית תמכה ב-153 סטארטאפים אשר גיסו סכום כולל של יותר מ- 670 מיליון דולר, 5 סטארטאפים בוגרי התוכנית כבר ביצעו אקזיטים.

שינויים

- מועצת באר טוביה משיקה מיזם לרווחת מחפשי העבודה: חיבור בין עסקים מקומיים למבקשי עבודה תושבי האזור. ראש המועצה קובי אביבי החליט ליזום מהלך חדש שינסה לסייע לכמה שיותר תושבים לשוב למעגל העבודה ובמקביל יאפשר לבעלי העסקים למצוא עובדים מתאימים באופן יעיל יותר. במסגרת המיזם ימלאו בעלי העסקים באזור שאלון אודות המשרות השונות אותן רוצים לאייש. את כלל המשרות הפנויות יעלו לאזור ייעודי באתר המועצה שם ניתן יהיה לצפות ולהגיש מועמדות למשרות מתאימות לפי תחום, היקף משרה, מיקום ועוד.

- הרשות לפטנטים של משרד המשפטים אישרה הכרה רשמית לאזור היין של יהודה במסגרת חוק כינויי מקור. יצרני יין מהאזור הגאוגרפי של יהודה יוכלו להשתמש בכינוי המקור "יהודה". לדברי ניב ויזל, ראש המועצה: "זוהי בשורה היסטורית וגאווה מקומית וישראלית". כינוי מקור מוגדר בחוק, כשם הגיאוגרפי של ארץ או אזור הכלול בשמו של מוצר ובא ללמד על מקורו ותכונותיו, כתוצר של אותה סביבה גאוגרפית. כינוי המקור הישראלי הראשון שניתן ב-1968 היה זה "JAFFA" שנרשם לתפוזים, אשכוליות ולימונים הגדלים באזורים שונים בישראל. מאז לא נרשמו עוד כינויי מקור בישראל, עד המהלך הנוכחי. כינוי המקור עבור היינות יהיה "הרי יהודה" ו"מורדות יהודה".

- ארגון לקט ישראל יוצא במבצע גיוס תרומות המוני שיסייע הן למסעדות שנפגעו מהמשבר הכלכלי והן לנזקקים להם הוא מסייע - במסגרת המבצע הארגון ירכוש ארוחות מהמסעדות ויעביר אותן לנתמכים הזקוקים להן. המשבר גרם לעולם המסעדנות לקרוס והשאיר בעלי מסעדות ועובדים רבים ללא פרנסה ועם חובות שהולכים ומצטברים. אנשים שכל פועלם היה להאכיל, הפכו ברגע לרעבים ללחם וכמות הפניות לסיוע בסיסי בארוחות חמות רק עלתה. לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הגדול בארץ, יצא במבצע גיוס תרומות המוני שיסייע הן למסעדות שנפגעו מהמשבר הכלכלי והן לנזקקים להם מסייע הארגון בשגרה. במסגרת המבצע ירכוש הארגון ארוחות מהמסעדות ויעביר אותן לנתמכים הזקוקים להן. הארגון מעמיד לטובת הפרויקט את משאבי הידע שיש לו מפעילותו השוטפת הנרחבת, את הניסיון והידע הלוגיסטי והתפעולי, ואת יכולות הניהול הנדרשים להפעלת המערך שיסייע לבעלי המסעדות ולנזקקים. את הפרויקט מוביל יחד עם לקט ישראל השף אבי ביטון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

- ניר מקובסקי, מומחה לליווי סטארטאפים, נחשף למצוקתם של עסקים רבים בתחום ההייטק והחליט לעשות מעשה. מקובסקי פנה ללשכתו של יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, והציע להיפגש איתו על מנת להעניק לו מניסיונו המקצועי עצות להתמודדות עם משבר הקורונה בקרב עובדי ההייטק. ליברמן נענה להצעה ולפגישה בין השניים שנערך בהשתתפות חברי הסיעה, הוזמנו נציגים של ענף ההייטק בישראל. במפגש הביע ח"כ ליברמן את תמיכתו בעובדי ההייטק, ולאחר ששמע את הקשיים בצל משבר הקורונה הבטיח כי סיעת ישראל ביתנו תסייע ותתמוך בעובדים.

"הדבר העצוב הוא שמדינת ישראל שנחשבת מדינת הסטארטאפ, היא לא מדינת החברות הצומחות, רוב העסקים והסטרטאפים נכשלים, פחות מ2% מצליחים", אמר מקובסקי לנוכחים. "בזמן הקורונה נוצר נזק, העסקים בתחילת דרכם חשים ייאוש, הם מרגישים שאין להם עתיד ומנגד המשקיעים אומרים שהם יחכו כי יש תחושה של אי ודאות והתוצאה היא שהחברות שאומרות להיות הקטר של המשק לא מתקדמות ורבות מהן מורעבות תזרימית. חברות הביניים שאמורות להצמיח את החברות הקטנות יותר ולצמוח לא מתקדמות בהיעדר תזרים. דרושה תוכנית ארוכת טווח עם חזון אמיתי איך להפוך את מדינת ישראל לקטר עסקי אמיתי מושתת טכנולוגיה וסטרטאפים ואז צריך לגזור את הצעדים המיידים שצריכים להתבצע עכשיו".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully