וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתח לשדרוג באינסטגרם: שימוש בתמונות חופשיות מזכויות יוצרים

טל נברו

18.8.2020 / 9:23

תמונות הן המפתח להצלחת כל עסק ברשת החברתית, אבל בימי הקורונה אין לעתים תקציב לתמונות ממומנות. הנה כמה טיפים כיצד לעשות זאת נכון, חוקי ובחינם

מדונה חוגגת את יום הולדתה ה-62 בג'מייקה/אינסטגרם

כמי שחיה ונושמת את עולמות המדיה החברתית כבר שנים רבות ומיישמת פעילות שיווקית ועסקית אונליין ובאינסטגרם בפרט, פונים אלי בעלי עסקים רבים שרוצים לנצל את הפלטפורמה הזאת כדי להגיע ללקוחות חדשים, אבל פשוט לא בטוחים מה כדאי להעלות שם. נוכחות באינסטגרם דורשת תמונות שנראות מעולה ו"מדברות אינסטגרמית" - משתלבות בשפה האסתטית המזוהה עם הרשת.

העצה הטובה ביותר שאפשר לתת לכל מותג שרוצה לבלוט באינסטגרם, היא להשקיע בהפקות צילומים ייחודיות מתוך חשיבה על יצירת בנק תמונות לרשתות חברתיות. עם זאת, עסקים רבים, בייחוד אלה שנמצאים בתחילת דרכם, לא יכולים להשקיע בהפקת תמונות כאלה, בוודאי לא בתדירות הנדרשת עבור פעילות אינסטגרם שוטפת. השלכות הקורונה והריחוק החברתי הקשו עוד יותר על ארגון הפקות, וכמובן שהביאו לצמצום תקציב בכלל.

אז מה עושים? שימוש נכון בתמונות שניתן למצוא ברשת יכול לעזור לכם ליצור חשבון אינסטגרם מקצועי שלקוחות פוטנציאליים יתחילו לשים לב אליו. בעזרת בחירה מדויקת של תמונות ושילוב חכם שלהן עם התוכן הקיים שלכם, תוכלו ליצור את המראה הנכון למותג. כך עושים את זה נכון.

לאתר של טל נברו.

האיים המלדיביים חופשה. ShutterStock
התמונה הזאת נלקחה ממאגר Shutterstock, אבל יש גם דרכים חינמיות, רק חשוב להקפיד על שמירה על זכויות יוצרים/ShutterStock

הקפדה על זכויות יוצרים. לעולם אל תפרסמו תמונות שאין לכם את זכויות היוצרים עבורן. זה לא חוקי, לא אתי ומפר את המדיניות המוכרזת של אינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות. איך תוכלו להיות בטוחים לחלוטין שאתם יכולים להשתמש בתמונה מסוימת? ודאו שזו תמונה שצילמתם בעצמכם או שצולמה עבורכם על ידי צלם מקצועי, תמונה שרכשתם במאגר בתשלום או תמונה להורדה חינם המופיעה במאגר של תמונות ללא זכויות יוצרים. כל פרסום של תמונה שמצאתם ברחבי האינטרנט, בחשבונות אחרים או הורדתם ממאגר בתשלום מבלי לשלם אליה, אינו חוקי.

שימוש במאגרים הנכונים. ישנם מאגרים רבים כגון ShutterStock, Getty Images, או Adobe עם מבחר ענק של תמונות להורדה ואפשרויות חיפוש מתקדמות, אך לא מדובר בשירות זול. אם אתם זקוקים לתזרים מתמיד של תמונות עבור חשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלכם, העלויות עלולות להצטבר. יש גם לציין שתמונות סטוק לא תמיד מתאימות לאינסטגרם באופי שלהן. הסגנון המבויים המאפיין רבות מהתמונות במאגרים אלה לא ייראה טבעי בפיד שלכם.

אז איפה אפשר למצוא תמונות להורדה חינם שיאיירו את המסר שלכם ויחמיאו לגריד? הנה כמה מקורות חינמיים.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
  • Unsplash.com. מקור מדהים לתמונות לשימוש חופשי ללא עלות שצולמו על ידי צלמים מקצועיים. זה כלי שאין לו תחליף עבור מנהלי מדיה חברתית ומעצבים לדיגיטל. אם עדיין לא השתמשתם בו, עשו זאת כעת. החיסרון היחיד שלו הוא כלי החיפוש המוגבל למדי, המאפשר חיפוש של רק מילה אחת ואינו נותן אפשרויות פילטור. אם השימוש באנספלש חדש לכם או שאתם רוצים לייעל את העבודה איתו, צרו לכם שם משתמש בחינם. כך תוכלו לבנות אוספים של תמונות שאולי תרצו להשתמש בהם לפרויקטים שונים. התנסו בפילטרים המובנים וסננו את החיפוש שלכם לפי צבע או כיוון תמונה. מצאתם תמונה שאתם אוהבים? הקליקו על שם הצלם כדי לראות תמונות נוספות שהוא העלה לאתר.
  • Pixabay, Pexels ואתרים אחרים של תמונות להורדה חינם. אתרים אלה מכילים אוספים גדולים של תמונות ואיורים לשימוש חופשי. קל לחפש בהם ואפשר לחפש באמצעות גוגל (נסו לכתוב את הנושא שאתם מחפשים אחריו + שם האתר). התמונות באתרים האלה נוטות להיות בעלת סגנון המאפיין מאגרי סטוק. בחרו בקפידה תמונות שייראו טוב בערוצי התוכן שלכם. שימו לב: בתכנות עיצוב כגון קאנבה יש גישה מובנית למאגרי תמונות חינמיים, כך שתוכלו לשלב את התמונה ישירות לתוך העיצוב שלכם.
  • מציאת תמונות לשימוש חופשי בגוגל. לעיתים עולה הצורך לאייר את התוכן שלנו בתמונה ספציפית שפשוט לא תופיע במאגרי תמונות כלליים. במקרים אלה, כדאי לבדוק את האפשרות לעשות שימוש בתמונות ללא זכויות יוצרים שאפשר למצוא דרך חיפוש התמונות של גוגל. זו דרך יעילה למצוא תמונות להורדה חינם של מקומות, צמחים או חיות. שימו לב שלרוב מדובר בתמונות שלא הועלו על ידי צלם מקצועי וכדאי לערוך אותן או לחשוב על דרכים יצירתיות לשלבן בתוכן. כדי לאתר תמונות לשימוש חופשי בגוגל, לכו לחיפוש התמונות ופתחו את תפריט הכלים. בחרו שם את ההגדרה "לשימוש חוזר והתאמה".

בחירת תמונת חכמה

שימוש בתמונות ללא זכויות יוצרים פותח לכם אינסוף אפשרויות, אבל חשוב לנצל את הכלי הזה נכון. בחירת תמונות לפיד האינסטגרם שלכם היא מעשה אוצרות - רק מה שמתאים לסיפור שרוצים לספר מתאים להופיע כאן. התייחסו אל התמונות בצורה יצירתית - התמקדו על פרט או חיתכו את התמונות לפורמט הנחוץ לכם. היו ביקורתיים במיוחד כלפי תמונות הכוללות פנים של אנשים - אם אתם רוצים להגיע ללקוחות ישראליים, סביר להניח שתמונות של פני אנשים שצולמו בחו"ל ייראו מלאכותיות. תמונות בהן נראים אנשים מגבם או תקריב על ידיים או כפות רגליים הן בעלות מראה אוניברסלי יותר ומשתלבות היטב באינסטגרם.

תמונת אותנטיות שנוצרו במיוחד עבור העסק שלכם הן תמיד חומר הגלם הטוב ביותר עבור המדיה החברתית, אבל אם אין לכם אפשרות לצלם בעצמכם או שפשוט אין לכם מספיק תמונות ליצירת פיד מעניין ומגוון, עומדות לפניכם אפשרויות רבות. מציאת תמונות שנראות מעולה ואינן עולות כסף בהחלט אפשרית אם אתם מוכנים לחשוב בצורה יצירתית ולהשקיע בחיפוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully