וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הנשים: תרומות, תמיכה וכנסים בקרב חברות

עודכן לאחרונה: 23.8.2020 / 16:25

חברות גדולות במשק יזדהו עם שביתת הנשים שתתקיים ביום ראשון. עדי מלכא מקרסו מוטורס: "חשוב להעביר את המסר החמור נגד אלימות נשים ובעד החמרת הענישה". AIG תתרום 50 אלף שקל לפעילות מרכז הסיוע

בווידאו: הפגנה נגד אלימות כלפי נשים, כיכר הבימה, ת״א/צילום: ניב אהרונסון

אונס בת ה-16 באילת יצר סערה גדולה בארץ, וקולה של מחאת הנשים שוב נשמע. אלפי נשים וגברים הפגינו ברחבי הארץ כנגד האלימות והניצול המיני כנגד נשים, וכעת חברות במשק מצטרפות פומבית למאבק.

אחת החברות הללו היא קבוצת קרסו מוטורס, שתצטרף ביום ראשון הקרוב לשביתת הנשים. החל מ-12:00 כ-1800 עובדי ועובדות החברה יפסיקו את עבודתם ויצאו למרחב הציבורי לשביתת שתיקה כתמיכה במחאה הקוראת להפסקת האלימות נגד הנשים והחמרת הענישה.

הפגנת נשים בעקבות האונס באילת. רחבת הבימה, ת"א 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
המחאה מתפשטת ומגיעה גם לסקטור העסקי/ראובן קסטרו

"אירועי הימים האחרונים הותירו אתנו מזועזעים", אמרה עדי מלכא, סמנכ"ל משאבי אנוש של הקבוצה, "כקבוצת חברות אנו שמים דגש על ערכיות ומוסר ולכן החלטנו לקחת חלק פעיל בשביתה. ביום ראשון הקרוב יעצרו העובדים בכלל אתרי החברה והמטה בפארק ראם, את עבודתם לאות הזדהות וייצאו למרחב הציבורי, על מנת להעביר את המסר החשוב נגד האלימות כלפי נשים ובעד החמרת הענישה. אנו תקווה שמרבית האזרחים והחברות יצטרפו למחאה בהעלאת הנושא לסדר היום הציבורי, ובכך נתרום לשינוי מהותי ואמיתי שימגר את תופעת האלימות נגד נשים".

גם רשת נעלי TOGO תצטרף למחאה. איילת פיצ'ון עוז, סמנכ"לית השיווק של הקבוצה, מסרה: "כרשת שהחלה את דרכה בשיווק נעלי נשים ומוקירה את זכותה של כל אישה על גופה, חשנו חובה מוסרית לקחת חלק בשביתת הנשים. ביום ראשון הקרוב בשעה 12:00 עובדי החברה וההנהלה יאמרו 'לא' לאלימות נגד נשים, בתקווה שהמסר החשוב יהדהד באוזני הציבור הישראלי ומקבלי ההחלטות".

קבוצת גאון מצטרפת לאירוע. כ-500 עובדי הקבוצה, במטה הקבוצה ובמפעליה הפרוסים ברחבי הארץ (צמ"ת, מדי ורד, פלסים, פלגל, כוכב ועוד) יצטרפו למחאה בשעה 12:00 ויקחו חלק בהפגנה עם חולצות אדומות המזוהות עם המאבק. גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון מסר: " קבוצת גאון מזועזעת מהמעשים שאירעו לאחרונה וכקבוצה ששמה דגש על ערכי המוסר עובדיה קוראים די לאלימות נגד נשים".

גם בבנק לאומי מצטרפים למחאה. "דווקא בימים שישנם רעשי רקע בלתי פוסקים מכל כיוון, אנחנו צריכים לשמוע את זעקת הנשים הפגועות, חסרות האונים שקולן אינו נשמע", אמרה הבוקר יו"ר וועד עובדי בנק לאומי מירי רובינו שהחליטה לצרף את שלוש עשרה אלף עובדי בנק לאומי לאות מחאה לתמיכה בנפגעות אונס בכלל ובנפגעת האונס מאילת. בנק לאומי ימשיך להיות סמן ימני לסולידריות בישראל ובתמיכה בערכי החברה הישראלית המתוקנת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ישראכרט תומכת במאבק הנשים. יחצ,
הודעה שהוציאה קבוצת ישראכרט/יחצ

AIG תורמת 50 אלף שקל

יפעת רייטר, מנכ"לית חברת הביטוח AIG ישראל, שוחחה בשבת עם מנכ"לית מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בת"א והודיעה לה כי AIG תתרום 50 אלף ש"ח למען פעילות מרכז הסיוע.

רייטר: "אי אפשר שלא להזדעזע מהאונס שהתרחש באילת. המגזר העסקי לא יכול לעמוד מהצד. המאבק הזה דורש משאבים כספיים לתמיכה בנפגעות תקיפה מינית, וגם לקידום של מערכי שיעור בבתי הספר בהם יחנכו את הילדים והילדות של כולנו מה היא מערכת יחסים שוויונית מכבדת ואמפתית. אני קוראת לחבריי וחברותיי המנכ"לים להצטרף אלי".

רשת סופר-פארם מצטרפת אף היא לשביתה שתיערך היום. הרשת תאפשר ואף תעודד את כלל עובדי המשרד המרכזי, בהם הנהלת החברה, נשים וגברים כאחד, לקחת חלק בשביתה בת חצי שעה שתתקיים בשעה 12:00 בקריאה נחרצת לממשלת ישראל לטפל ולשים בראש סדר העדיפויות נושאים הקשורים בנשים. הרשת פועלת מזה שנים ארוכות למען זכויות נשים, קידום בריאות נשים ומתרימה באופן קבוע לאיגודי מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ותפעל גם כעת, בכל כלי העומד ברשותה על מנת למגר את התופעה המחרידה.

ניצן לביא מנכ"ל הרשת מסר: "אסור להשלים ולעמוד מנגד לזוועה שהתרחשה באילת. הרשת שלנו, כתמיד, תעמוד לצד שוחרי הטוב בישראל המעוניינים למגר את האלימות מקרבנו. אנחנו מעודדים את כל העמיתים לאפשר לעובדיהם להשתתף במחאה המוצדקת".

מיזם "המנהלות והמנהלים לאחריות חברתית", שמטרתו ניצול כוח השוק של החברים בו לשם הגנה על הדמוקרטיה, מארגן מחאת ענק אונליין בה ישתתפו עשרות אלפי עובדים ועובדות מרחבי הארץ. במסגרת המחאה יתחברו העובדים ומנהליהם מחר ב-12:00 לצפות בסדרת הרצאות מקוונות בדף הפייסבוק של של שדולת הנשים תל אביב.

גם חברת NVIDIA ישראל, על כ-2,500 עובדיה, תצטרף אל מספר רב של חברות מובילות במשק הישראלי וקוראת לעובדיה לעצור את עבודתם למשך שעה בשעה 12:00 היום, לטובת שיח והעלאת המודעות בנושא מיגור תופעות האלימות כנגד נשים בכלל ומקרי האונס בפרט. בשעת ההזדהות הזמינה החברה את עובדיה להצטרף להרצאה של צופית גרנט - "לוקחת נשימה", וקוראת לכולם לחבור באופן סולידרי למחאת הנשים החשובה.

חברת אדמה הזמינה את עובדיה להשתתף במאבק עם עידוד להצטרף להרצאות בעמוד הפייסבוק של שדולת הנשים. מודי בניה, סמנכ"ל אנשים בחברה, כתב הבוקר לעובדים: "אירועי הימים האחרונים הותירו אותנו מזועזעים. חברת אדמה מגנה ויוצאת נגד תופעת האלימות ובפרט אלימות כנגד נשים. כחברה ששמה לה דגש על ערכיות ומוסר החלטנו, יחד עם חברות נוספות במשק, לקחת חלק פעיל ב'שביתת הנשים - נשים ונערות אינן הפקר'".

בין החברות והארגונים שעתידים להשתתף במחאה

  • כל החברות של קרן פימי - 30 אלף עובדים
  • פלאפון, yes ובזק בינלאומי - 5,000 עובדים
  • רשת רנד לחינוך ורווחה - 4,000 עובדים
  • יבואנית הרכב דלק מוטורס כולל רשת מרכזי השירות שלה וקבוצת ורידיס - 3,500 עובדים
  • אנבידיה ישראל - 2,500 עובדים
  • אינדיגו - 2,000 עובדים
  • מיקרוסופט - 1,700 עובדים
  • מקס - 1,500 עובדים
עובדי קרסו מוטורס במהלך הפגנת הנשים. יניב לוי,
עובדי קרסו מוטורס במהלך המחאה/יניב לוי

בחברת הגיימינג הישראלית אוברוולף (Overwolf), שלחו מייל לכל עובדי החברה בו גינו את האירוע הנורא שהתרחש באילת והדגישו את ערכי החברה, שלא מבחינה בין גברים לנשים ומתנגדת לכל סוג של אלימות. בנוסף, החברה החליטה על השבתה כוללת בת חצי שעה, נשים וגברים כאחד, החל מהשעה 12:00 כאות מחאה וכהפגנת סולידריות עם הנערה, כמו גם נשים שנמצאות תחת תחושת איום או עברו חוויות קשות של אלימות מכל סוג. "המקרה המזעזע באילת הוא קו פרשת מים עבור החברה בישראל, כך לפחות אני תופשת את זה", אומרת ענת פינטו, מעצבת מוצר בחברה. "תחושת הזעזוע וההלם כששמעתי על אודות האירוע הייתה כל כך חזקה. לדעתי, אסור לעמוד מנגד מבלי לפעול. ההחלטה של החברה לאפשר לכולם לשבות, גם לגברים, כאות מחאה, היא חיונית. יותר מזה, החברה מעודדת את העובדים להציע יוזמות ופעולות לטובת הנושא, מאחר והיא רואה בדבר ערך עליון, ואלה מסוג הדברים שאמורים לייצר ביטחון לנשים במקומות עבודה בפרט ובישראל בכלל".

1000 עובדי אלעד מערכות בתל אביב, בני ברק, ירושלים ונתניה יעצרו את עבודתם היום בשעה 12:00 למשך חצי שעה במסגרת שביתת המחאה המתוכננת במחאה על האונס באילת. דגן הלוי מנכל אלעד מערכות: "אנו קוראים לעובדים, נשים וגברים כאחת, לגלות סולידריות על מנת שמקרי אלימות נוראיים כאלה לא יחזרו".

בחברת NSO המפתחת טכנולוגיה שמסייעת לגופי ביון וממשל להילחם בפשע וטרור, הוחלט להצטרף לשביתה בשעה 12:00 לאות הזדהות עם גינוי האונס המזעזע. כמו כן, עובדי החברה הוזמנו לקחת חלק בפעילות ייעודית מטעם שדולת הנשים לציון ההזדהות. חן פרדר, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת NSO:"תמיד ובמיוחד בימים מסוג אלה, אני גאה להיות אישה וחברת הנהלה בחברת NSO - חברה ישראלית שחרתה על דגלה ערכים ותמיכה בקהילה. חברה שאינה עומדת מנגד למשמע תופעות מחרידות מעין אלה ומביעה את ההזדהות במעשים ולא רק במילים".

נשיא ומנכ"ל אמדוקס, שוקי שפר, שיגר הבוקר מכתב לכל עובדי החברה בישראל, במסגרתו קרא לעובדי החברה לתרום למרכז "בית אמיתי" אותו מפעילה עמותת "עלם", בה תומכת החברה מזה שנים. המרכז הוא בית טיפולי לנערות ולצעירות בגילאי 14-26 שחוו אלימות מינית ממושכת בילדותן או בנערותן. העמותה נקלעה לקשיים במהלך תקופת הקורונה ועומדת בפני סכנת סגירה ולכן אמדוקס מתחייבת להשוות את התרומות ולתרום סכום זהה לזה שייתרם על-ידי העובדים. עוד מציינים בחברה כי הערב יוארו משרדי החברה בכיתוב "את לא לבד", אשר יביע תמיכה והזדהות ויבלוט למרחקים. שפר ציין במכתבו כי "האירוע הבלתי נתפס באכזריותו צריך לגרום לכולנו לעצור. באירוע זה לא נרמסו רק כבוד האדם וחירותו, אלא גם ערכי המוסר הבסיסיים ביותר העומדים בבסיסה של כל חברה אנושית תקינה. בשם אמדוקס אני מבקש לומר בקול רם, צלול וברור לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: אתם לא לבד".

צוותי הטיפול והחינוך במפעל להכשרת ילדי ישראל עמותה המספקת בית לילדים ולבני נוער בסיכון למעלה מ-75 שנה, מביעים זעזוע מפרטי המקרה שנחשפים באירוע שקרה באילת וכל אחת מ-230 הפגיעות המיניות המתרחשות מידי יום בישראל. משה דולב, מנכ"ל המפעל להכשרת ילדי ישראל, מסר: "כעמותה המדגישה ערכים של שוויון ומזדהה עם המאבק, אנו תומכים בעובדים, בעובדות, במתנדבים ובמתנדבות שביקשו להצטרף לשביתה שנערכה היום בשעה 12:00, זאת על מנת להוביל לשינוי אמיתי בחברה הישראלית ולהעלות למודעות את הנושא הכל כך חשוב הזה".

חברות במשק למען נשים. יחצ,
התגייסות מאסיבית ומבורכת/יחצ

לייבפרסון מציעה לעמותות לעשות שימוש בטכנולוגיה המתקדמת שלה ללא כל עלות, וכך לאפשר ליותר נשים ונערות לפנות לקבל סיוע במקרה של אלימות מכל סוג שהיא המופנית כלפיהן. הטכנולוגיה של לייבפרסון תאפשר עכשיו לנשים ונערות לפנות לקבלת סיוע מעמותות שיצטרפו לשירות באמצעות שליחה של הודעת טקסט במגוון ערוצי שיחה, הפופולאריים במיוחד בקרב צעירים. התמיכה במוצר תתבצע ללא הגבלה וללא כל עלות. לדברי יובל מטלון, מנכ"ל לייבפרסון ישראל: "מקרה האונס האכזרי באילת הוא קריאת השכמה לחברה הישראלית להילחם באופן נחרץ כלפי התופעה של אלימות נגד נשים, שעלתה רק בתקופת הקורונה בכ-16%. אנחנו יוצאים היום במסר ברור כי לא נשלים עם אלימות מכל סוג כלפי נשים במדינת ישראל ומעמידים את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שלנו לטובת הגנה על חייהן וגופן של נשים בישראל".

בית ההשקעות מיטב דש יאפשר לכל עובדת ועובד שמעוניינים להשתתף בהפגנת המחאה, לעשות זאת מתוך תמיכה מלאה בחשיבות הנושא ובנערה שנפגעה. הנהלת החברה ציינה בפני עובדיה כי "קשה להתייחס למקרה כל כך קשה במילים. מקרה שנוגע בכל אחת ואחד מאיתנו כאישה, כגבר, כהורה לילדים ובעיקר שולח אותנו לחשוב כיצד למנוע הישנות של מקרים כאלו ולפעול למען חברה בה נשים מרגישות בטוחות וחופשיות כפי שמגיע להן".

גם קבוצת מבנה נדל"ן מצטרפת לשביתה היום בשעה 12:00 כחלק מתמיכתה במאבק באלימות נגד נשים ולאות הזדהות עם מקרה האונס המזעזע באילת.

בחברת ההייטק trax מצטרפים למחאה גם כן, עובדי החברה הפסיקו לעבוד ב12:00 למשך שעה ויצאו לתמוך בהפגנה כדי לתמוך בנפגעות האונס. "כולנו נחשפנו בשבוע שעבר למקרה האונס המזעזע של הילדה בבית מלון באילת, המצטרף לשורה של מקרי אלימות קשים נגד נשים בחודשים האחרונים. אנו בטרקס, כחלק מהחברה הישראלית, איננו יכולים להישאר אדישים למציאות זו, אותה אנו מגנים לחלוטין" אומר יואל בר-אל, מנכ"ל החברה.

עובדי סלקום במחאה נגד אלימות נשים. יחצ,
עובדי ועובדות סלקום מוחים/יחצ
seperator

חברת דניה סיבוס שבשליטת לפידות קפיטל מצטרפת למחאה. במייל שיצא הבוקר לכלל עובדי ועובדות החברה, כתב מנכ"ל החברה, רונן גינזבורג: "המחאה הזו היא אינה מחאה פוליטית, היא המחאה של כולנו, על זכותן של כל הנשים באשר הן, להרגיש בטוחות בכל מקום ובכל מצב, בבית, בבילוי, ברחוב וכמובן במקום העבודה".

חברת פז תומכת במחאה. כאות הזדהות, יושבת היום מטה החברה בין 12:00 ל-13:00. במהלך ההשבתה תעבור בזום לעובדי החברה הרצאה של לינור אברג'יל על סיפורה הקשה. בנוסף, החברה תתמוך ותתרום לארגון מחאת הנשים המקיימת את ההפגנות מחר בערב ברחבי הארץ ובכיכר רבין בתל אביב.

ענקית המזון יוניליוור, על 2,000 עובדיה, מצטרפת למאבק ומזמינה אותם להפסיק עבודתם בשעה 12:00 לאות הזדהות. במזכר שיצא מהחברה נכתב: "שוויון מגדרי, שמירה על זכויות נשים, קידום בריאותן ובטיחותן הינם חלק מערכי הליבה של יוניליוור ואנו מגנים בתוקף כל ביטוי של אלימות והטרדה נגד כל אדם באשר הוא. גם אנחנו ביוניליוור מצטרפים בקריאה נחרצת לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות ולשים סוף לאלימות הגואה נגד נשים. זוהי מחאה על זכותן של נשים להרגיש בטוחות בסביבה שלהן, מחאה נגד אלימות, מחאה נגד שיח פוגעני שמהווה בסיס למקרים מזעזעים כמו זה שמטלטל את המדינה בימים האחרונים. אנחנו מאמינים שיש לנו ולחברות אחרות במשק את הכוח להשפיע ואת האחריות לקדם נושאים חשובים כאלה. זה לא יקרה ביום אחד, אבל יחד בשיתוף פעולה נוביל את השינוי".

איילון חברה לביטוח מצטרפת לזעקה הציבורית. באיגרת לעובדי איילון המזמינה אותם להצטרף למחאה, מציין מנכ"ל איילון אריק יוגב כי האונס המזעזע של בת ה-16 באילת, והירצחה אתמול של אישה נוספת בידי בן זוגה, מחייבים את כולנו להתעורר ולקרוא בקול גדול: די. המחאה תתקיים ברחבת הכניסה למגדל איילון ובכניסות למשרדי המחוז בין השעות 12:00 ל-12:30, תוך הקפדה יתרה על כללי הריחוק החברתי.

גם רשת am:pm מצטרפת לשביתת הנשים. עובדי המטה יפסיקו את עבודתם היום בשעה 12:00 למשך שעה, כאות הזדהות עם קרובות תקיפה מינית.

חברת פריון (Perion), הפועלת בתחומי הפרסום הדיגיטלי וטכנולוגיות חיפוש, מביעה הזדהות במאבק ואומרת "לא!" לאלימות ותקיפה מינית כנגד נשים. במסגרת זו, החברה מעודדת את כלל עובדיה להצטרף לשביתת הנשים היום בשעה 12:00, כחלק מהניסיון להגברת המודעות לנושא והצורך בנקיטת צעדים כדי לחולל שינוי. "כאישה, התחושה שהחברה 'נותנת לי גב' מחזקת מאוד", אומרת ניב יהב, דאטה אנליסט בקודפיול, חטיבת החיפוש של פריון. "למעשה, מבחינתי חלה עלינו חובה לפעול במסגרת הכלים והיכולות שיש לנו כדי להוביל לשינוי ותיקון, ולקדם ערכים שאנו מחוייבים להם כעובדים, אחים, הורים, חברים ובני אדם".

יום העבודה במטה סודהסטרים יקוצר ויושבת בשעה 15:00, העובדים יתבקשו לשוחח עם ילדיהם על הנושא במסגרת קמפיין עידוד שיחות הורים וילדים שיזמה החברה וכולל וובינרים, הדרכות וסרטוני רשת למשפחות העובדים. בנוסף מעמידה החברה תרומה על סך 50,000 שקל למרכז סיוע נפגעי ונפגעות תקיפה מינית השרון. מנכ"ל החברה אייל שוחט אמר במסר אישי לעובדים: "אי אפשר ואף אסור להישאר אדישים נוכח אירוע האונס באילת. דגל אדום כהה הונף מעל הערכים שלנו כחברה ומחובתנו לעצור ולנקוט בצעדים משמעותיים על מנת שמקרים שכאלו לא יישנו. היום, יותר מתמיד, חובתנו כהורים מקבלת משנה תוקף והיא קודמת למחויבות העסקית שלנו. יום העבודה במטה החברה יסתיים בשעה 15:00 ואני מבקש מכל אחת ואחד מכם לנצל את הזמן על מנת לשוחח עם ילדיכם כדי שאף נערה או אישה לא תפגענה יותר. הדיון שמתפתח בתקשורת סביב מספר האנסים מעורר חלחלה. די באנס אחד כדי לרצוח את נפשה של נערה". בנוסף, החברה יוצאת בקמפיין להעלאת המודעות לאחריות ההורית לחינוך והסברה למניעת פגיעות מיניות, בסרטון שורה של דיברות אותם מקריאים עובדי החברה וילדיהם ובהם: "לא תכפה, לא תנצל, לא תדרוש, לא תפיץ, לא תעמוד מהצד, לא זה לא!"

רשת האסתטיקה "אמריקן לייזר" מצטרפת לשביתה שתיערך היום, בעקבות אירוע האונס האיום שארע באילת. הרשת תאפשר ואף תעודד את כלל עובדי הנהלת החברה, נשים וגברים כאחד, לקחת חלק בשביתה למשך 10 דקות בכל יום עד לסוף השבוע, בקריאה נחרצת לגלות סולידריות על מנת שמקרים מסוג זה לא יחזרו בעתיד. מנכ"ל אמריקן לייזר, רוני בלנקלדר: "כחברה אשר 95% מעובדיה הן נשים ואשר חרטה על דגלה את ערך כבוד האדם, אנו מגנים בתוקף תופעות מסוג זה ומקווים שהלחץ הציבורי יוביל לשינוי משמעותי".

חברת BUYME עצרה אף היא את הפעילות. תומר כהן, מנכ"ל BUYME מציין: "המקרה הנורא באילת פותח שיח הרבה יותר עמוק ורחב. שיח שאת הקיצוניות המחרידה שלו כולנו ראינו, אבל שהבסיס שלו הוא של מקרים רבים אחרים של אלימות מינית שלצערי הרב מלווים את החברה שלנו, ושל תרבות של "עמידה מלכת" לעיני רוע, וחוסר צדק, ומעבר על החוק. לכולנו כאן בחברה ברור עד כמה מעשה האונס הוא קשה ומזעזע וכולנו נחנך את ילדינו לערכים מוסריים. האחריות לעצור תופעות קשות מלהתקיים היא של כולנו כחברה ועל זה אסור לנו להתפשר".

גם בקק"ל משביתים את העבודה כאות הזדהות על האונס הקבוצתי באילת. הנהלת קק"ל ובראשה יו"ר החברה דניאל עטר החליטה להצטרף לשורת ארגונים בישראל, הקוראים לעובדיהם לעצור את עבודתם כאות הזדהות על האונס הקבוצתי שהתרחש באילת בשבוע שעבר. על כן, היום בשעה 12:00 כלל עובדי קרן קימת לישראל יעצרו את עבודתם למשך 15 דקות ויתקבצו יחד ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים. בהנהלת קק"ל ציינו כי מדובר בפעולה הכרחית המבטאת לכך שלמעשים מסוג זה אין מקום בחברה הישראלית. "הזמן הזה מוקדש להזדהות עם הנערה ומחאה כנגד כל סוג של אלימות ובה במיוחד האלימות כנגד נשים".

מנכ"ל מפעל הפיס בני דרייפוס הוציא איגרת לעובדים. "עובדות ועובדי מפעל הפיס היקרים. בשבוע שעבר נחשף אירוע של אונס מזוויע ומזעזע בכל קנה מידה. מפעל הפיס מוקיע ומגנה בתוקף תופעות של הטרדה ואלימות כלפי נשים, פועל ללא דופי כדי למנוע מקרים כאלה ולאפשר סביבת עבודה נקייה מכל התנהגות מסוג זה. בעיניי, מדובר באחד הנושאים החשובים ביותר, בכל ארגון, בכל חברה עסקית, בכל החברה הישראלית. החלטנו להתגייס היום, יחד חברות רבות במשק הישראלי, למען העלאת המודעות בנושא ונאפשר לכל העובדות והעובדים במפעל הפיס לשבות בשעה 12:00 למשך 10 דקות ובכך לקחת חלק במאמץ הכולל נגד תופעת האלימות כלפי נשים ונגד כל הטרדה מינית באשר היא".

ממכללת יוזמות נמסר: "מכללת יוזמות מביעה סולידריות עם מקרה האלימות המזעזע שהיינו עדים לו השבוע באילת. כמכללה העוסקת בעולם התפתחות אישית, החליטה הנהלת המכללה על הקדשת מפגש לימוד ייעודי לנושא האלימות נגד נשים בכל הקורסים וההכשרות ושליחת איגרת סולדריות לכ- 6000 הבוגרים והסטודנטים שלנו ברחבי הארץ במהלך השבוע הקרוב. זאת, על מנת להעלות את המודעות לנושא החשוב".

גם בעמותת אקים ישראל לא נותרו אדישים למקרה האונס המזעזע שהתרחש בעיר אילת. עובדי ועובדות העמותה עצרו את עשייתם למשך שעה והביעו תמיכה במאבק.

בוועד עובדי סלקום מגנים את האירוע הנורא שהתרחש באילת. "קבוצת סלקום קוראת לשוויון בין אדם לאדם ומגנה כל מקרה אלימות, מכל סוג שהוא. עובדינו קוראים די לאלימות נגד נשים", אמרה בבוקר יו"ר ועד עובדי סלקום מיה יניב, שיזמה את השתתפותם הפעילה של עובדי סלקום במחאה. העובדים והעובדות נקראו על ידי יניב, לקחת חלק בשביתת ההזדהות עם המאבק למיגור האלימות נגד נשים, ולעצור את פעילותם למשך חצי שעה, לצאת למרחבים הציבוריים, בין אם במתחמי החברה או בין אם בעבודה מרחוק לאות סולידריות למען נפגעות תקיפה מינית.

עובדי גאו דניה במחאה נגד אלימות נשים. יחצ,
גם עובדי ועובדות קבוצת דניה סיבוס במאבק/יחצ

חברת הסטרטאפ SQREAM, המפתחת דאסה בייס בעולמות ה-DEEP TECH, החליטה לאות הזדהות עם המאבק באלימות כנגד נשים לעצור את יום העבודה היום למשך חצי שעה ולהצטרף למחאה. עובדי ועובדות החברה במרכז הפיתוח במגדלי אלון ברחוב יגאל אלון בתל אביב הכינו שלטים מיוחדים ויצאו להפגין במרכז המסחרי בכניסה למגדלים. עוד ועוד עובדים מחברות אחרות במגדלים שראו את ההתארגנות, החליטו לחבור באופן ספונטני למחאה.

חברת Sqream מוחה נגד אלימות נשים. יחצ,
המחאה של חברת Sqream/יחצ

קבוצת בזק הצטרפה למאבק

חברות פלאפון, yes ובזק בינלאומי השביתו את העבודה כאות הזדהות במאבק וכתמיכה בקורבנות תקיפה מינית

בשעה 12:00 הפסיקו את עבודתם כ- 5,000 עובדי שלוש החברות למשך רבע שעה. לפונים למוקדי השירות והמכירות הושמעה הודעה קולית כי "החברה מזדהה עם המאבק למניעת אלימות נגד נשים, נשוב לפעילות מלאה בשעה 12:15". בנוסף הופרחו במקביל מאות בלונים על ידי עובדות החברה מבנייני שלוש החברות בגבעתיים, כפר סבא ופתח תקוה.

דגנית קרמר, משנה למנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי: "כחברות שפועלות בחברה הישראלית ורואות ערך עליון בשמירה על כבוד האדם ושוויון מגדרי, אנו רואים חשיבות בתמיכה במאבק חשוב זה היוצא למניעת אלימות, מכל סוג, נגד נשים. נוכח האירועים האחרונים, החלטנו להצטרף למחאה ולהשבית את פעילות החברות בשעה 12 כאות סולידריות והזדהות"

גם אצלנו בוואלה! NEWS המשתייכת לקבוצת בזק, שבתו העובדים לפי בחירתם מעבודתם החל מהשעה 12:00 כחלק מההזדהות עם המאבק. תומר חבני, סמנכ"ל הכספים של החברה: "וואלה! NEWS רואה חשיבות עליונה בשמירה על כבודן של נשים, ותמשיך לפעול גם בעתיד למען שמירה על זכותה של כל אישה על גופה".

  • עוד באותו נושא:
  • מחאה
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully