וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרימים גבה: הטוויסט המפתיע של שוק הטיפולים האסתטיים

30.8.2020 / 10:16

מהרגע שהסגר הסתיים, שוק הטיפולים האסתטיים חזר להיות מוצף, אבל כלל בתוכו שינויים מפתיעים בהרגלי הצריכה. מדוע אנשים מוציאים סכומים אפילו בתקופה של מיתון, איזה סוג טיפול הפך לפופולרי ביותר ולמה סגר נוסף דווקא יעשה חסד עם הלקוחות?

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה על מצב התחלואה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

שוק טיפולי האסתטיקה גדול, רחב ומבוקש מאוד בעולם המערבי וגם בקרב הציבור הישראלי. חצי השנה האחרונה, שגרמה לאנשים להישאר בגבולות הארץ ולא לצאת לחופשות, הותירה לחלקם גם את האפשרות לרכוש מזרק אחד או שניים. אחרי הכול, אם לא נשים את הכסף הזה על חו"ל, לא יקרה שום דבר אם נשקיע אותו בפנים שלנו.

במהלך השבועות הארוכים של הסגר אסור היה כלל להגיע לקליניקות, אבל ברגע שהן נפתחו נפרץ הסכר. מבדיקה שערכנו עם מספר רופאים ברחבי הארץ, מסתבר שכמות הטיפולים לא ירדה בעקבות המשבר שפקד אותנו. ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית, מספר כי בתקופה זו מורגשת העדפה של אנשים לטפח את עצמם. הוא סבור כי מספר אלמנטים משפיעים על כך. הראשי שבהם הוא הרצון לעשות מה שהם אוהבים ללא דיחוי. חוסר הוודאות הביא את הקהל לעשות את הדברים כאן ועכשיו, לא לדחות שום דבר, מתוך תחושה של מי יודע מה יקרה מחר.

בוטוקס. ShutterStock
אם אין חו"ל, נפנק את עצמנו במזרקים/ShutterStock

"יש עלייה משמעותית בביקוש, גם בניתוחים וגם בהזרקות. אנחנו רואים גם עלייה בניתוחי פייס ליפט", מסביר ד"ר רווה, "מיד לאחר הסגר הייתה נהירה המונית להזרקות. ראינו קפיצה של 40-60 אחוז בקטגוריה. עדיין היה חשש מניתוחים גדולים, אבל ברגע שאנשים הבינו והפנימו שהקורונה כאן והיא לא תלך לשום מקום בזמן הקרוב, הייתה חזרה גם לניתוחים עם הקפדה ודגש על כללי הזהירות וההיגיינה".

יש הרבה מאוד סוגי טיפולים אסתטיים, וכשד"ר רווה נשאל איזה מהם הוא הפופולרי ביותר בימי פוסט-קורונה, הוא לא מהסס להשיב: "ללא ספק - ניתוחי עפעפיים לנשים ולגברים". מדוע דווקא ניתוחי עפעפיים, תמהנו, והתשובה לא איחרה להגיע: בשל רוח התקופה, בה המסכה מסתירה חצי פנים.

תחום נוסף עם התעניינות מוגברת בימים אלה הוא הוצאת שתלים וביצוע הזרקת שומן עצמי לטובת הגדלת שדיים. אלה הפכו פופולריים ביותר, ככל הנראה כחלק מהמגמה של חזרה למראה טבעי, שגם היא שולטת השנה. ניתן אולי להניח שקריטריון עלויות משחק כאן תפקיד נוסף, שכן שילוב של שאיבת השומן והזרקתו בשד זול יותר מאשר ביצוע שני ניתוחים בנפרד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פרופורציה הרמת עפעפיים. ShutterStock
עכשיו כשיש מסכות על החלק התחתון של הפרצוף, הרמת עפעפיים הפך לטיפול המבוקש ביותר/ShutterStock

**
ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית, מעיד אף הוא כי הייתה עלייה משמעותית בניתוחי העפעפיים בשל התקופה, וכן עליה מהותית בניתוחי אף ואוזניים, שהפכו בולטים ונראים לעין יותר מאי פעם עם המסכה. בקטגוריית ההזרקות, נרשמו העדפות להזרקות דווקא באזור השליש העליון של הפנים, עיניים, מצח וקמטי כעס בין הגבות. עטיית המסכה יוצרת חשיבות גבוהה יותר לשליש העליון של הפנים, ובשל כך עפעפיים נפולים הגורמים למראה עייף ועצוב שלא ניתן להסתיר בשום דרך אחרת. גם אף בולט הוא בעיה בימים כאלה.

זו לא רק הקורונה. בכל שנה לקראת החגים ניתן לראות עליה בביקוש לטיפולי אסתטיקה, בשל אווירת ההתחלות החדשות. בנוסף, עונת הסתיו היא הנוחה יותר לביצוע טיפולים שמצריכים הימנעות מהשמש והחלמה, שתהיה קלה יותר בימי המנוחה של ספטמבר ואוקטובר. טיפולי לייזר בטכנולוגיות מתקדמות, הזרקות וטיפולים מיוחדים למיצוק העור הם שחקן מרכזי בכל הקשור לתקופת החגים.

השנה, אומר ד"ר גלזינגר, בגלל אפקט חוסר הוודאות ואי הבהירות אם יהיה סגר נוסף או לא, מורגשת העדפה למציאת חלופות זולות יותר לניתוחים היקרים, כאשר הקריטריון המועדף על המטופלים הוא מינימום זמן החלמה. לדוגמא, ניתן לומר בבירור שיש העדפה להחליף את הניתוח הגדול של מתיחת פנים, הדורש זמן החלמה ממושך יחסית, בטיפול משולב קל יותר, עם אפקט אמנם פחות עצמתי ממתיחה, אך כזה שעדיין מאפשר הצערה משמעותית ושיפור: נקטייט, מכשיר להמסת שומן ומיצוק העור בגלי רדיו, ייעודי לעיצוב הצוואר, הסנטר וקו הלסת, ביחד עם הזרקות. השילוב מאפשר השגת תוצאה משמעותית של הצערת הפנים, הצוואר ומרקם העור, ובאופן ניכר זול וקל יותר מבחינת זמני ההחלמה. לחילופין, יש גם טיפולי מילוי נפח וטיפולי מרקם שנותנים לעור אפקט זוהר ומלא או טיפול המשלב זריקות ומכשור.

seperator

ד"ר אלכס אלטס, מומחה ברפואת עור ובעל מרפאה לטיפולים אסתטיים בעפולה, מספר כי מאז תום הסגר ניתן לאפיין את המטופלים באמצעות שתי קבוצות עיקריות: הקבוצה שמעדיפה להימנע מטיפולים אסתטיים כי ממילא המסכה מסתירה, והשנייה היא זו שמעדיפה לטפל עכשיו דווקא משום שהמסכה מסתירה את התהליכים ותופעות הלוואי ומעדיפה לטפל בתקופה שבה פחות רואים. בניגוד לד"ר רווה, הוא מזהה דווקא עלייה חדה בטיפולים בחלק התחתון של הפנים, בעיקר כאלה שבאופן רגיל לא ניתן לעשות בקיץ ובשגרה מבוצעים רק בחורף, שמחייבים הימנעות משמש וכוללים שטפי דם וכתמים. עם הכיסוי של המסכה אפשר לעשות את הטיפולים הללו גם עכשיו. טיפולי החלק התחתון של הפנים כוללים עיצוב שפתיים, טיפול בקמטוטים סביב הפה, עיצוב הסנטר, טיפול בקמטי המריונטות בזוויות הפה, הוצאת נגעים אסתטיים, שומות, יבלות ועוד.

ד"ר אלטס מסביר: "קריטריון נוסף שמאפיין את התקופה הוא ההיבט הכלכלי בטיפולים הללו, וניתן לומר באופן ודאי שיש עלייה דרמטית של מאות אחוזים בביקוש לזריקות בוטוקס. יש לכך הסברים שונים. הראשון - באופן יחסי ליתר הטיפולים האסתטיים, הוא הפשוט והפחות יקר מבין כולם, כך שעדיין מטופלים שנאלצים לוותר על חלק מהטיפולים בוחרים להסתפק בו. נתון מעניין אף יותר הוא שלטיפול בוטוקס השפעה מיידית למצב הנפשי שלנו. כולם כמעט יודעים שהזרקת בוטוקס בין הגבות בקמט הכעס נחשבת לטיפול שמאושר על ידי רשויות רפואיות לטיפול במצבי דיכאון, ממש זריקת מצב רוח. בתקופה כזו, כשמצב הרוח לא מדהים, מסתבר שהזרקת בוטוקס בין הגבות עשויה לשפר את מצב הרוח הירוד. השריר המוחלש מקשה על כניסה של אותות שליליים לתודעה".

הסבר נוסף לעלייה בביקוש לבוטוקס, מציין ד"ר אלטס, הוא הרצון שלנו להתנחם ולפנק את עצמנו בתקופה לא פשוטה זו. בגזרה הזאת יש בעיקר נשים, שמגיעות עם חיסכון שנועד לחופשה, לבילויים תרבותיים, ומשאלה בוטלו הן בוחרות להשקיע בעצמן. זה לא אומר שאין ביקוש מצד הגברים לטיפולים אסתטיים. ד"ר אלטס מציין כי חלה עלייה דרמטית ביחס לתקופה שלפני הקורונה. גברים מגיעים לטיפולי בוטוקס, עיצוב קו לסת וטיפולי מרכז הפנים.

גם ברשת מרפאות פרופורציה מדווחים על עלייה של 35% בביקוש לטיפולים אסתטיים ועלייה של 65% בטיפולי שפתיים, וזאת למרות שרוב הזמן אנו מסתובבים עם מסכות שמסתירות את האזור. ד"ר יעקב בר, רופא מומחה כירורגיה פלסטית והאסתטית מרשת פרופורציה, מספר: "ישנה עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים בקרב בני נוער דווקא בתקופה זו. הניתוח הפופולרי ביותר בקרב בני נוער הוא ניתוח אף וחזה. במהלך חודשי יולי-אוגוסט 42% ממנותחי האף הם בני נוער. מלבד אף וחזה יש גם ניתוחים נוספים הנפוצים בקרב בני נוער, כמו ניתוחי אוזניים וניתוחי חזה נשי לגברים (גיניקומסטיה)".

בוטוקס. ShutterStock
רצון להתנחם, לפנק את עצמנו ולנתק את שריר הכעס. טיפול בוטוקס/ShutterStock

המושג "טיפולי פוסט קורונה" שגור כיום בפיו של הציבור הישראלי חובב טיפולי ההצערה. בין הטיפולים שנמנים עם הז'אנר אפשר למצוא את Buccal Fat Pad Removal - הליך הפועל להסרת השומן העודף הנמצא בכיס הלחי, ניתוחי עפעפיים, ניתוח להדרת שתל סנטר, ניתוח הוצאת שתלים והחלפתם בשומן העצמי של הגוף. לא בכדי רוב הטיפולים ככולם עוסקים באזור הפנים והעיניים בפרט, שנשארו חשופות ביותר בתקופה זו.

  • עוד באותו נושא:
  • בוטוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully