וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסיכונים, נגד הסיכויים: הסטודנטים ששברו את תקרת הזכוכית

14.10.2020 / 0:05

יוסף התאהב בתחום החינוך עוד בילדותו בפנימייה; שובל חלמה מגיל צעיר ללמוד משפטים ודור תמיד התעניין בתחום ההנדסה. בעזרת מלגת IMPACT! של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) יפתחו השלושה, כמו 1,200 מלגאים חדשים, את שנת הלימודים האקדמית החדשה

בווידאו: בנט במליאת הכנסת מאשים את נתניהו באי אמירת אמת/צילום: ערוץ הכנסת

שנת הלימודים האקדמאית יוצאת לדרך. כשאנחנו חושבים על סטודנטים, האסוציאציה שעולה היא של אנשים שיצרו לעצמם הזדמנות כדי ללמוד, אבל יש כאלה שהמשימה לא כל כך טריוויאלית עבורם. הנה סיפורם של שלושה שחלמו, ועשו צעד גדול להגשמת החלום כנגד כל הסיכויים.

יוסף הגוס (23) מנתניה: "הראשון במשפחה שמתחיל לימודים אקדמיים"

יוסף הגוס. יחצ,
הבין שתחום החינוך נותן לו סיפוק. יוסף הגוס/יחצ

יוסף גדל בנתניה, אח לשלושה אחים ואחיות. "ההורים שלי עלו יחד מאתיופיה. אמא שלי נפטרה כשהייתי בן 7, ואבא שלי גידל אותנו לבד", סיפר יוסף. "כבר בכיתה ב' הגעתי לפנימייה לנוער בסיכון. זה לא היה פשוט אבל כשאני מסתכל אחורה אני מבין שזה למעשה המקום שהפך אותי למי שאני היום" סיפר. יוסף אף סגר מעגל ובכיתה י"ב עבד בפנימייה בתור מדריך. "עבדתי עם ילדים בכיתה ג'. הייתי איתם מהרגע שהגיעו לפנימייה, עזרתי להם בשיעורי הבית, הייתי איתם כל היום למעשה. שם התאהבתי בתחום החינוך והבנתי שזה מה שנותן לי סיפוק בחיים".

יוסף לא ויתר על השירות הצבאי והתגייס לחטיבת הנח"ל. "הגעתי לגדוד 932 והיינו בגזרות הכי חמות - לבנון, עזה חברון. הבנתי במהלך השירות את הצורך לתרום למדינה ולמה כל כך חשוב שכולם יתגייסו וייכנסו מתחת לאלונקה". בקרוב יגשים יוסף את חלומו ויחל ללמוד חינוך וחברה בקריה האקדמית אונו. "למרות שהלימודים יתחילו בזום, אני מאוד מתרגש ושמח לפתוח את השנה. אני שמח שאני מתחיל להגשים את החלום שלי ולמעשה אני הראשון במשפחה שמתחיל לימודים אקדמאיים. המשפחה שלי מאוד גאה בי על זה", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שובל יפרח (23) מנתיבות: "תמיד חלמתי ללמוד משפטים"

שובל יפרח. יחצ,
הוכיחה לעצמה למרות הפציעות שהיא יכולה ללכת רחוק. שובל יפרח/יחצ

שובל גדלה ברחובות, אחות לעוד חמישה אחים ואחיות: "ההורים שלי גרושים ואנחנו לא בקשר עם אבא שלי בכלל. מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה ללמוד משפטים, זה מאוד מתאים לי לאופי. אני אוהבת להתווכח על כל דבר שאני מאמינה בו וללכת עם האמת שלי", סיפרה. בצבא בחרה שובל לעשות שירות קרבי בגדוד ברדלס, גדוד חי"ר מעורב לגברים ולנשים. "השירות הצבאי שלי היה חוויה מטורפת בשבילי וממש נהניתי מכל דקה".

לפני כשנה עברה שובל תאונת דרכים שהותירה אותה עם פציעות לא פשוטות. "הייתי בדרך לעבודה", היא משחזרת, "ונכנס בי שופל". הוא כנראה היה בטלפון ולא שם לב אלי. הייתי מאושפזת יומיים בבית החולים, אבל לצערי עד היום אני מוגבלת בתנועה. יש לי כמה בלטים בגב, אני לא יכולה לעשות תנועות חדשות וקשה לי לשבת לזמן ממושך". פציעה זו מצטרפת לתאונה לא פשוטה שעברה אמא של שובל לפני כמה חודשים. "אמא שלי נסעה באוטובוס, החליקה ופשוט ריסקה את הקרסול. היא בבית כבר חצי שנה, לא יכולה לעבוד ואני עוזרת לה כמה שאני רק יכולה".

בשבוע הבא תחל שובל ללמוד משפטים במכללה האקדמית פרס. "אני מאוד מחכה ללימודים ומקווה לעבור אותם בהצלחה. לולא הסיוע של מלגת IMPACT! לא הייתי יכול לממן את הלימודים וגם לסייע למשפחה שלי ולאמא שלי שכל כך זקוקה לי עכשיו".

דור נתן (24) מפתח תקווה: "מגיל צעיר התעניינתי במדעים ובהנדסה"

דור נתן. יחצ,
מאמין בלימודים. דור נתן/יחצ

דור גדל בפתח תקווה, למשפחה בת 4 ילדים. "כשהייתי בן 7 אבא שלי עבר תאונה רצינית עם האופנוע שהשאירה אותו עם נכות ממנה הוא סובל עד היום" סיפר. "התאונה הזו גרמה להרבה טלטלות במשפחה, אבל גדלתי בבית בו למדתי להסתכל על החיים בצורה אופטימית ועל חצי הכוס המלאה". כשהיה בן 16, חלתה אמו של דור בסרטן וכשנתיים לאחר מכן בחר להתגייס לשירות קרבי, בו שירת בחטיבת הצנחנים בגדוד 890. "היה לי שירות מורכב. היה לי חשוב להתגייס לקרבי, לשרת את המדינה, לתרום את החלק שלי, לפקד ולהשפיע. יצאתי לקורס מ"כים ולאחריו לקורס סמלים בכירים. אך לצערי מיד לאחר סיום הקורס מצבה הרפואי של אמא שלי התדרדר ועברתי לשרת בבית ליד, קרוב לבית, כדי שאוכל לעזור ולטפל בה, עד שלצערי היא נפטרה".

כיום דור עובד כמאבטח במשרד הבריאות ובקרוב יחל ללמוד הנדסת בניין באוניברסיטת אריאל. "אמא שלי תמיד אמרה לנו כמה חשוב שנלמד, ואני גם מאמין בזה. מגיל צעיר התעניינתי במקצועות המדעים וההנדסה וזה תחום שאני בטוח שאני אוכל להצליח בו ולהפיק ממנו את המירב". ומה לגבי הלמידה מרחוק? דור לא מודאג. "עברתי מכינה של ארבעה חודשים דרך הזום. זה לא תמיד פשוט, אבל זה משהו שלגמרי אפשר לעשות". "חשוב לי להעביר מסר לכל אלו שחוו או חווים קשיים מהניסיון האישי שלי הכל אפשרי תציבו לכם יעדים, גם אם הם קטנים ותכבשו אותם".

seperator

תכנית המלגות !IMPACT של ארגוןFIDF נוסדה בשנת 2002 במטרה להוקיר את הלוחמים על שירותם הצבאי המסור ותרומתם להגנת המדינה וביטחונה. המלגות מוענקות לחיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל, לוחמים ותומכי לחימה, ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית. גובה המלגה הינו $4,000 לכל שנת לימוד, כאשר כל מלגאי ממומן ע"י תורם אישי, המלווה אותו לאורך כל לימודי התואר הראשון. השנה ציינה התכנית ח"י שנים להקמתה באירוע וירטואלי ענק ששודר בשידור חי לאלפי המלגאים בישראל, לתומכי הארגון בארה"ב ובפנמה - ביניהם פילנתרופים ואנשי עסקים מובילים, ולשותפי התכנית. בשנת הלימודים תשפ"א ילמדו באמצעות התכנית כ-4,300 מלגאים, מתוכם כ-1,200 מלגאים חדשים.

אורנה פסח, מנהלת תכנית !IMPACT של FIDF אמרה: "כל אחד ואחת מהמלגאים שלנו בחר לבצע שירות קרבי משמעותי ולתרום לביטחון מדינת ישראל למרות המצב הכלכלי המאתגר בבית. מלגת IMPACT! היא הדרך שלנו להצדיע להם, להוקיר להם תודה ולסייע בבניית עתידם. אני מבקשת לאחל לכל הסטודנטים שנת לימודים מוצלחת, משמעותית ופורייה וכמובן ברוח התקופה - בריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully