וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי היה מאמין שכל כך נתגעגע לחזור לעבוד מהמשרד?

15.10.2020 / 15:14

הקשר הבינאישי שנדחק, הטשטוש בין עבודה לפנאי שנעלם, הגעגוע לפינת הקפה. יש הרבה סיבות לכך שישראלים רוצים כבר לחזור למשרד: "לא הגיוני להיות גננת, מחנכת, אמא וגם עובדת במקביל"

בווידאו: גמזו מעריך שלא יתקבלו היום החלטות סופית בקבינט/מערכת וואלה! NEWS

משבר הקורונה הביא תמורות בכל אחד מתחומי החיים החל מבריאות, חינוך ותרבות הצריכה ועד לשוק העבודה. אי שם במרץ, עם תחילת ההגבלות והסגר הראשון, שוק העבודה הישראלי חווה שינוי מהותי. המעבר לעבודה מהבית היה מהיר וכולנו הפכנו את ZOOM לכלי העבודה הפופולארי ביותר בשנת 2020. הרגלי העבודה השתנו מהותית בעקבות מדיניות הריחוק שהונהגה כדי למגר את המגיפה. תחילה היה נראה שהישראלים מאמצים את השגרה החדשה בשמחה ואף נהנים מהעבודה בבית. בחלוף החודשים ועם כניסת הסגר השני מסתמנת מגמה הפוכה לחלוטין הישראלים מחכים לחזור לשגרה שכוללת עבודה מהמשרדים.

נופר מורד (35) מרמת גן, מנהלת השיווק של רשת SABONמסבירה: "בשני הסגרים נאלצתי לעבוד מהבית, שכן בהתאם לנהלים וההנחיות עברה החברה לעבודה מהבית, הפגישות הפנימיות ועם הספקים החיצוניים מתנהלות באמצעות ZOOM ועברנו לשגרה של ריחוק חברתי. תקופה זו גרמה לי להבין את הברכה שבשגרה - לקום בבוקר להתארגן להתלבש, להתאפר ולצאת למשרדי החברה הממוקמים באזור, לפגוש את צוות העובדים וההנהלה ולעבוד בחלל משותף המאפשר דיאלוג קרוב וסיעור מוחות. העבודה מהבית מצריכה מקום פיזי ממנו ניתן להתנהל - פינת עבודה, משמעת עצמית גבוהה והסתגלות לשגרה שונה לחלוטין. אני מחכה בקוצר רוח שיגמר הסגר הנוכחי בכדי שאני ועמיתי לעבודה נוכל לחזור למשרדי החברה לעבוד כולם יחד באותו החלל.

עתידים נדל"ן. ראובן קסטרו
הו, אזור תעשייה, אתה כל כך טוב אלי פתאום/ראובן קסטרו

גלית כהנא (36), רעננה, נשואה+ 3 העובדת כפסיכומטריקאית במטח, מוסיפה על הקשיים של עבודה מהבית עם שלושה ילדים קטנים. "הבן הגדול שלי בכיתה ד'", היא מספרת, "האמצעי בכיתה א' והקטנה בת 4 וחצי. לאורך היום אני צריכה לתמרן בין שיעורי ZOOM של הגדולים ותעסוקה לקטנה שמסרבת לקחת חלק במפגשי ZOOM עם הגננת שהיא מכירה רק שבוע וחצי. כמובן שיש לדאוג לארוחות לכולם מסביב לשעון. יחד עם כל זה, אני צריכה להיות זמינה עבור מקום העבודה שלי ולהיות נוכחת בכל הפגישות שמתקיימות גם הן באמצעות ZOOM. אני מתגעגעת למקום העבודה שלי מאוד. רוצה לקום בבוקר, להגיע למשרד, לראות אנשים מבוגרים פנים מול פנים ולשתות את הקפה הראשון בנחת. אני מתגעגעת לעבודת הצוות וההתייעצויות לאורך היום אחד עם השנייה וכן לכלי העבודה הזמינים והנוחים שיש במשרד. הרי לא הגיוני להיות גננת, מחנכת, אמא וגם עובדת במקביל. אין ספק שהתפוקה עולה בסביבת עבודה המותאמת לצרכים של העובדים".

פסיכולוגים רבים סבורים שהטשטוש בין מסגרות הוא זה שמזיק. אריק אהרוני (39) מפתח תקווה, נשוי+ 1 ואסטרטג בכיר בחברת המיתוג והאסטרטגיה respect, מאשש את הקביעה: "עם תחילת המשבר עברנו תחילה לעבודה בקפסולות מהמשרד ועם כניסת הסגר לעבודה מלאה מהבית. בתחום שלנו עבודת צוות וסיעור מוחות תופסים חלק נכבד בעבודה היומיומית. גם הקשר הבלתי-אמצעי עם הלקוח מהווה מרכיב קריטי בתהליך העבודה והיעדרו מורגש מאד. כולי תקווה שנחזור במהרה לשגרת עבודה ברוכה שמאפשרת פגישות פנים אל פנים ועבודה בחלל משותף, עם חזרתן של מסגרות החינוך לשגרה בהתאם להנחיות. לא בכדי היום מחולק לשעות עבודה שמתנהלות ממשרד משותף וזמן משפחתי בשעות שלאחר מכן, הערבוב הנוכחי יוצר טשטוש גבולות בין העבודה לבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רינת פאר. גבע טלמור,
יותר התעניינות בחללי עבודה קטנים. רינת פאר/גבע טלמור

וכמובן, יש את נושא התקשורת הבינאישית. עדי בר לב (38), מנהלת שיווק בסולגאר וסופהרב גבעת עדה, נשואה+ 2, מוסיפה לצד האתגר של שילוב שגרת העבודה החדשה עם מסגרת אלטרנטיבית לילדים, אחד האתגרים הבולטים במיוחד בעבודת השיווק הינו תקשורת בלתי אמצעית: "בסופו של דבר מדובר באנשים והיחסים הבין אישיים הם חלק בלתי נפרד מההצלחה, הסיפוק וההנאה. כמנהלת מערך שיווק המקשר בין גורמים שונים בחברה וספקים חיצוניים, האפשרות להתכנס כולם יחד בחדר הישיבות כדי לדון בסוגיות מהותיות מורגשת בחסרונה, בעיקר בתקופה חסרת תקדים כזו, הדורשת גמישות וזריזות בהתאמת תכניות השיווק למציאות המשתנה".

רינת פאר, יזמית ומייסדת האתר ZIRA1 שמאפשר סיורים וירטואליים במשרדים להשכרה, מסכמת: "עם כניסתו של הסגר השני והחזרה לעבודה מהבית ישנו געגוע לעבודה מהמשרדים ברוב חתכי האוכלוסייה. הורים לילדים קטנים שצריכים לתפעל בין ZOOM של הגננת והמורה לפגישה עסקית במסגרת העבודה, רווקים שכמהים לחזור לשגרה הכוללת סביבת עבודה שמאפשרת אינטראקציה בין אישית עם הקולגות - כולם משוועים לחזור לשגרה שכוללת זמן עבודה וזמן בית בנפרד.

"במהלך הסגר השני נחשפנו בשוק המשרדים למגמה שצפויה להמשיך וללוות אותנו בחודשים הקרובים, של תנועה ערה בחיפושי משרדים קטנים שלא מצריכים השקעות גדולות לתקופות זמן ארוכות, בעוד שלאור חוסר הוודאות החברות הגדולות והבינוניות נקטו בגישה של 'המתנה על הגדר' . עצמאים קטנים רבים שניהלו עד כה את העסק מהבית, גילו תוך כדי משבר הקורונה וההגבלות את הצורך בסביבת עבודה ניטרלית ואף החלו בחיפוש משרדים קטנים עבור העסק. גם תוך כדי הסגר אנו רואים באתר עניין בחללי עבודה קטנים שיוכלו לשמש את בעלי העסקים מיד עם היציאה מהסגר הנוכחי".

  • עוד באותו נושא:
  • משרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully