וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת רשות המים אישרה: הגדלת הכמות המוכרת לצריכה ביתית

22.10.2020 / 17:07

בהמשך לפניית שר משאבי המים זאב אלקין, אושרה הפחתת חשבונות המים הביתיים וייקור החשבונות במגזר העסקי. הנמנעים בהצבעה: העלאת התעריפים למגזר העסקי תעלה לו עשרות מיליוני שקלים. איגוד לשכות המסחר: "משהו השתבש בחשיבה של ממשלת ישראל"

בווידאו: מדידות המים של פנחס רוטנברג/משה גולן הפקות וחברת החשמל

מועצת רשות המים אישרה את הצעתו של שר משאבי המים זאב אלקין להגדלת הכמות המוכרת לצריכה ביתית בתעריף מוזל, לטובת הפחתה בחשבונות המים הביתיים. החלטת מועצת רשות המים התקבלה לאחר ששני חברי מועצה בלבד הצביעו בעד ההצעה, בעוד חמישה חברי מועצה נמנעו בשל העובדה שצעד זה יוביל להשלכות כלכליות שליליות על כלל המגזר העסקי, כאשר הסיוע למשקי הבית יהיה מזערי ויתבטא במספר שקלים בלבד בחודש. לוואלה! עסקים נודע כי מי שהצביעו היו נציגי משרד משאבי המים של השר אלקין ומשרד הפנים.

האישור התקבל בהמשך לפניית השר אלקין והוא יחול עד לסוף שנת 2020. ההחלטה התקבלה לאחר שימוע ציבורי שנערך בנושא. עם זאת, לאור העובדה שמשק המים מתנהל כמשק כספי סגור - זאת על פי כללי הרגולציה והחלטת הממשלה על ניהול משק המים כמשק כספי סגור - במידה ומגדילים את הכמות המוכרת ובהעדר מקור כספי חיצוני, מחויבת המועצה למצוא מקור כספי לצורך מימון השינוי ובנסיבות אלו הוא דרך העלאת התעריף הגבוה.

זאב אלקין, 18 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
זאב אלקין, 18 במאי 2020/פלאש 90, יונתן זינדל

החברים שנמנעו טענו כי צעד כזה יוביל להשלכות כלכליות שליליות על כלל המגזר העסקי, במיוחד בתקופת משבר הקורונה, בה עסקים רבים נפגעו ומתמודדים עם קושי כלכלי רב, וזאת כאשר הסיוע למשקי הבית בשל צעד זה הינו מזערי ויתבטא במספר שקלים בלבד בחודש.

חברי המועצה שנמנעו בדיון הדגישו כי עבור הצרכן הביתי מדובר בחסכון מצומצם ביותר שנע בין 3 ל-12 שקלים בחודש בלבד, ואף עשוי להשפיע רק על 7% מהצרכנים, לעומת העלאת תעריפי המים למגזר העסקי בשיעור של כ-3%, שמשמעותה תוספת של עשרות מיליוני שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

איגוד לשכות המסחר: "יש להעדיף הוזלות למגזר העסקי"

מאיגוד לשכות המסחר נמסר: "משהו השתבש בחשיבה של ממשלת ישראל. כנראה שאנו נמצאים במצב של טירוף מערכות. הממשלה פועלת נגד עצמה. הממשלה הציבה מטרה מרכזית שחשיבותה אינה מוטלת בספק לכל אדם בישראל והיא חיזוק המגזר העסקי, כשעשרות מיליארדים זורמים מהאוצר אל העסקים, אך גוף ממלכתי הכפוף לשר מקבל החלטה להעלות את תעריפי המים לעסקים. האם באמת יש שרי ממשלה שאינם מבינים שהמטרה המרכזית היום היא הורדת האבטלה ויצירת מקומות עבודה? מקומות עבודה אלה לא יווצרו ברשות ממלכתיות אלא במגזר העסקי. בהתנגשות הערכים הקיימת היום בין הוזלות לציבור או הוזלות למגזר העסקי, יש להעדיף הוזלות למגזר העסקי משום שהוא זה המייצר מקומות עבודה והוא זה שיוכל להוריד את רמת האבטלה חסרת התקדים במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully