וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השווקים חגגו לתוך הלילה. ומה הלאה?

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

10.11.2020 / 0:01

בורסות העולם שפעו אופטימיות בצדק מהבשורה על החיסון, אבל הדרך אל האושר עדיין ארוכה. כעת נותר לעקוב כמה אנשים יתחסנו ובאיזה קצב. האם נחזור לנורמליות מוחלטת בתוך שנה?

בווידאו: ביידן אומר שהעבודה על החיסון לקורונה חייבת להיות שקופה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אז מה קרה אתמול, בעצם?

תוצאות ראשוניות של ניסוי שלב 3 של חיסון לנגיף הקורונה מבין שלל החברות שמפתחות חיסון הראה רמת אפקטיביות של 90% בהגנה מפני הידבקות. הגשת בקשה לאישור חירום למנהל המזון והתרופות האמריקאי צפויה בשבועות הקרובים. תגובת השווקים לחדשות חיובית כאשר שווקי המניות ברחבי העולם רושמים עליות חדות.

התלהבות השווקים מן החדשות מובנת במיוחד לאור שיעור האפקטיביות הגבוה, אך יש להמתין להתפתחויות נוספות ויש לנקוט גישה עקבית ואסטרטגית.

עליות בוול סטריט. ShutterStock
תגובה חמימה. האם המגמה תימשך היום?/ShutterStock

תוצאות ראשוניות מאחד החיסונים שנמצא בשלב 3 כעת פורסמו אתמול. על פי הניתוח הראשוני, התוצאות מעידות כי רמת האפקטיביות של החיסון עומדת על 90 אחוז ללא תופעות לוואי חמורות. הניסוי ממשיך בשבועות הקרובים כאשר מנהלי הניסוי מתכננים להגיש בקשה לאישור חירום של החיסון כך שיוכלו להתחיל לתת את החיסון כבר בסוף נובמבר. אין דיווח כרגע לכמה זמן החיסון מקנה חסינות מפני הידבקות בנגיף.

מפתחי החיסון מצפים לספק כמות של 50 מיליון מנות עד סוף שנת 2020 ו-1.3 מיליארד מנות עד סוף שנת 2021(יש צורך בשתי מנות עבור חיסון יעיל). בנוסף לשאלה סביב משך הזמן שמספק החיסון חסינות מהדבקה, ישנם גם סימני שאלה לגבי התשתית הלוגיסטית סביב הובלה ואחסון של החיסון שצריכה להיות מבוצעת בטמפרטורה נמוכה מאוד. בסך הכול, החדשות החיוביות אומצו בחום גם על ידי ראשי הקהילה המדעית בעולם.

עוד בוואלה!

ההודעה של פייזר הקפיצה את הבורסה בתל אביב

לכתבה המלאה

תגובת השווקים

השווקים הפיננסיים הגיבו בחיוב רב לחדשות. שווקי המניות רשמו עליות חדות בנוסף לעליות המרשימות משבוע שעבר בעקבות תוצאות הבחירות בארצות הברית. בהמשך לפתיחה החיובית בשווקי המניות באירופה סביב הצהריים כאשר החדשות על החיסון פרצו העליות התחזקו משמעותית, כאשר מדד יורו סטוקס 50 רשם עליה של 6.5 אחוזים. מדד האס אנד פי 500 רשם עלייה של 1.7 אחוזים. באווירה הזו של ריסק און, הזהב ירד 4.2 אחוז. נפט מסוג ברנט עלה מנגד ב-9 אחוזים. תשואת האגח של ממשלת גרמניה ל-10 שנים עלתה בכ-9 נקודות הבסיס לרמה של מינוס 0.53 אחוז. מטבע היורו דולר נסחר ללא שינוי ברמה של 1.186.

פתיחת חנויות רחוב בראשל"צ
 8 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
חזרה מלאה לנורמליות בתוך שנה?/ראובן קסטרו

המשמעות לשווקים

החדשות האחרונות אינן מסמנות את סוף מגפת הקורונה, אלא אור בקצה המנהרה. גם אם יינתן אישור חירום בשבועות הקרובים, המשמעות היא כי אוכלוסיות בסיכון עדיין לא יקבלו את החיסון לפני החודשים הראשונים של 2021 ומספר המנות הקיים עדיין נמוך. אישור גורף לחיסון כלל אוכלוסיית ארצות הברית עדיין אינו ידוע ודרוש על מנת לבצע חיסון מקיף של כלל האוכלוסייה עד המחצית השנייה של 2021.

התלהבות השווקים, עם זאת, מובנת לחלוטין. שיעור האפקטיביות של החיסון דומה לחיסונים רבים של מחלות ילדים וגבוה בהרבה מרמת האפקטיביות של חיסון שפעת, שעומדת על 50 אחוז. ככל שרמת האפקטיביות של החיסון גבוהה, כך יש צורך בפחות אחוז מהאוכלוסייה שיתחסנו על מנת להגיע למצב של חסינות עדר. גרסאות עתידיות של החיסון, יחד עם פיתוח תרופות יעילות יותר ופריסה של מערך בדיקות מהירות ויעילות, יעזרו כולם בהתמודדות עם הנגיף בעתיד. בפעם הראשונה מאז פרוץ המגפה, ישנה תקווה כי חזרה לנורמליות יכולה להתרחש בסוף שנת 2021.

לסיכום

מנקודת המבט שלנו, השווקים בהחלט חוגגים את החדשות אך יש לחכות להתפתחויות עתידיות. כפי שראינו מגפת הקורונה כבר חשפה את אותם הבעיות הכלכליות המבניות שכבר קיימות לאורך שנים. חדשות על החיסון לא ישנו את המגמה שסקטור הטכנולוגיה מנותק מן השווקים כבר משנת 2014. אסטרטגיית ההשקעה שלנו לטווח הארוך עדיין עומדת בעינה ויש לנקוט גישה עקבית ואסטרטגית אפילו עם השווקים שנמצאים תחת אופוריה כעת.

כריסטיאן נולטינג הוא כלכלן ראשי במחלקת ניהול עושר בדויטשה בנק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully