וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה למשרד הבריאות: "לא ניתן לקבל את המצב הכאוטי השורר כיום"

15.11.2020 / 16:14

בחברה לא מרפים ממשרד הבריאות וטוענים לאפליה: "המשרד התחמק בתשובתו מהתייחסות לרשתות השונות ולעמידתן בדרישה לפי פרשנותו שלו. איקאה מוצאת את עצמה מופלית לרעה"

בווידאו: נתניהו אומר שאם לא יהיה שיפור, אי אפשר יהיה לעבור לשלב השלישי בהקלות/צילום: לע"מ

המאבק של איקאה לפתיחת חנויותיה נמשך. לאחר שמשרד הבריאות עדיין לא מאשר לענקית הריהוט לפתוח את סניפיה, שיגרה היום (ראשון) איקאה מכתב באמצעות משרד עורכי הדין אפרים אברמזון ושות'.

"איקאה עומדת על כך שמשרד הבריאות ישנה עמדתו ויכיר בכך שהיא רשאית להפעיל את חנויותיה בהתאם למתווה הפתיחה החלקית שהוצג על ידה למשרד", נכתב, "ולחלופין כי המשרד יודיע לכל אחת מהרשתות שפורטו במכתבה ויוזכרו שוב להלן, כי חל עליהן איסור להפעיל את חנויותיהן מכוח החריג הקבוע בתקנות בדבר הפעלת חנות שעיקר פעילותה במכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית".

סניף איקאה בבאר שבע, 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"משרד הבריאות מתחמק". סניף איקאה בבאר שבע/ראובן קסטרו

החנויות שאליהן מתייחסת איקאה הן רשתות כגון הום סנטר, ACE, עמינח, IDdesign, ביתילי, רהיטי דורון, chef4, מקס-סטוק וחנויות סטוק אחרות. באיקאה טוענים כי משרד הבריאות התחמק בתשובתו מהתייחסות לרשתות השונות ולעמידתן בדרישה לפי פרשנותו שלו. "האמירה שלפיה במקרים של הפרה ננקטות פעולות אכיפה, אניה מהווה תשובה לשאלה האם רשתות אלה עומדות בהגדרת התקנות לפי פרשנות המשרד עצמו, והאם המשרד הוציא לאיזו מהן דרישה להפסקת פעילותה".

כזכור, ביום רביעי התראיין מנכ"ל איקאה ישראל שוקי קובלנץ ואמר לוואלה! עסקים: "עד שיצאה התקנה לפיה חנויות רחוב ייפתחו ביום ראשון, הייתה תקנה שאומרת שעסקים שעיקר התחזוקה שלהם חיונית לבית יוכלו להיות פתוחים. פתאום, כשאנחנו באים לפתוח, אומרים לנו 'לא, הכוונה היא לעסקים שמוכרים ברגים ודברים קטנים לתחזוקת הבית'. תראה את רשתות הסטוק שנשארו פתוחות - הם מפרסמים ברגים? הם מפרסמים מיטות ורהיטים".

איקאה חתמה את מכתבה כך: "לא ניתן לקבל את המצב הכאוטי השורר היום, ולפיו למעשה איש הישר בעיניו יעשה, ובו איקאה, כרשת שומרת חוק, מוצאת את עצמה מופלית לרעה לעומת רשתות אחרות".

למכתב המלא של איקאה.

עוד בוואלה!

סערת איקאה: "אף אחד לא הסביר לנו למה אנחנו מפרי חוק"

לכתבה המלאה

תגובת משרד הבריאות

"מענה מפורט לטענות בא כח איקאה ימסר על על ידי הלשכה המשפטית של משרד הבריאות, כמקובל. טענות איקאה בכל הנוגע לחנויות ורשתות הפועלות בניגוד לתקנות, הועברו לגורמי האכיפה".

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully