וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראייה שלכם נדפקה ב-2020? אתם לא לבד

19.11.2020 / 13:00

הזמן מול המסכים גדל משמעותית, המסכות תורמות ליובש ובאופטיקנה עלתה כמות בדיקות העיניים ביותר מפי 2 וחל זינוק ברכישת משקפי ראייה. מה אפשר לעשות כדי לא להזיק לעיניים ולכיס?

צילום: עידו שחם

בעקבות הקורונה, הזמן שלנו מול המסכים גדל משמעותית וכך גם הסכנות הבריאותיות מכך ובראשן בריאות העיניים שלנו. מומחי עיניים רבים מזהירים מנזק לטווח קצר ורחוק לקרנית ויתר איברי העין.

זה בא לידי ביטוי גם במכירות: רשת אופטיקנה מדווחת על זינוק ברכישת משקפי ועדשות ראיה בחודשים האחרונים: גידול של מעל 100% בכמות בדיקות העיניים. האופטומטריסטים בחברה מדווחים כי אנשים שלא סבלו מבעיות ראיה לפני כן, מגיעים כעת עם בעיות חדשות.

''אנשים רבים שמגיעים להיבדק ומתלוננים על כאבי ראש, ראיה מטושטשת, יובש-דמע, אדמומיות והדרדרות בראיה. העלייה הגדולה יותר קרתה אחרי הסגר השני בהשוואה של אוקטובר-נובמבר 2020 אל מול 2019'', מספרת ליאורה רז, אופטומטריסטית מבית אופטיקנה.

סניף אופטיקנה. יחצ,
זה משפיע על כל הגילאים בימינו. באופטיקנה מדווחים על גידול מטורף ברכישת משקפי ראייה/יחצ

גם בחודשים מאי יוני ויולי 2020 - החודשים שאחרי הסגר הראשון, מדווחת רשת אופטיקנה על גידול דו ספרתי בכל הרשת בבדיקות ראייה.

ד"ר לילי קרמונה - רופאת עיניים, מומחית למחלות הקרנית ומנהלת מרפאות העין היבשה וקרטוקונוס ותחום השתלות הקרנית בבי"ח וולפסון, מספרת: "אנחנו לחלוטין רואים לאחרונה עלייה במקרי הפניות של אנשים שסובלים מבעיות כמו יובש בעיניים וטשטוש ראיה שנגרם מהיובש. הסיבה לכך היא ככל הנראה החשיפה המוגברת למסכים בחודשים האחרונים. צפייה ממושכת במסכים גורמת לירידה בתדירות המצמוץ ולפגיעה בפיזור האחיד של הדמעות על פני שטח העין. כתוצאה מכך הדמעות מתאדות מהר והעין מתייבשת. בנוסף, מסיכות הפנים שאנו נדרשים לעטות בתקופה האחרונה עלולות להחמיר את תופעות היובש בעיקר כאשר המסכה אינה מהודקת היטב לפנים ואוויר חם מהנשימה זורם לכיוון העיניים ומייבש אותן.היובש בעיניים מפריע מאוד לאיכות החיים והוא מצריך טיפול כי הוא עלול להתפתח לבעיות מסובכות יותר".

ד"ר קרמונה ממליצה על מספר פתרונות לבעיה - החל משינוי תזונה, הגבלת שעות הצפייה מול המסכים, שימוש בטיפות של תחליפי דמעות ועד לטיפול בנוגדי דלקת או חסימת פתחי ניקוז הדמעות לאף בעזרת אטמים שנקראים פלאגים. הכול תלוי בחומרת המצב. מגמה נוספת שנראית לאחרונה היא ביקוש עולה לניתוחי הסרת משקפיים בלייזר. בימים בהם הפנים מוסתרות על ידי מסיכה, העיניים הפכו למוקד תשומת הלב המרכזי, דבר שהביא רבים להתעסקות במראה העיניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ד"ר דויד סמדג'ה. יחצ,
ביקוש עולה לניתוחי הסרת משקפיים. ד"ר דויד סמדג'ה/יחצ

במרכז עין טל הדסה להסרת משקפיים מדווחים על עלייה בביקושים לניתוחי הסרת משקפיים בלייזר.

ד''ר דויד סמדג'ה, המנהל הרפואי של המרכז מרחיב על התופעה: ''אנו רואים ביקוש עולה לניתוחי הסרת משקפיים. פציינטים רבים מתלוננים על פגיעה באיכות הראייה, בעיות שהחמירו בתקופה האחרונה וכך בהתאם גם עלו הוצאותיהם על עדשות ופתרונות ראיה, מה שכבר הפך להוצאה משמעותית המכבידה עליהם. אנחנו רואים את זה בעיקר בקרב הקהל הצעיר בגילאים של לפני ואחרי השירות הצבאי. כמו כן רבים עלולים לסבול מאי סבילות עדשה כתוצאה מהאוויר החם שעולה מהמסכה ואף מיובש, גירוי ואדמומיות בעין כתוצאה משהייה מרובה אל מול המסכים. אנשים רבים מחפשים פתרון ארוך טווח לשיפור איכות החיים שלהם ופונים אלינו על מנת לבצע ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר".

  • עוד באותו נושא:
  • עיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully