וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש פאניקה ורצות שמועות": מה מקור התקלה בבורסה?

גיא בן סימון

עודכן לאחרונה: 26.11.2020 / 17:12

תקלה חריגה בבורסה שהחזירה את שערי המסחר לרמה של לפני הפתיחה הבוקר העלתה ספקולציות בשוק על מתקפת סייבר. הבורסה: "המערכת התחברה לאחר מספר דקות"

בווידאו: הדולר בשער הנמוך מזה 12 שנה/עריכה: ניר חן

"יש פאניקה ורצות שמועות. יש כאלה שאומרים שזה סייבר אבל כלום לא ידוע. מעולם לא היה כדבר הזה", כך אמר בכיר בשוק ההון לגלובס בנוגע לתקלה שהחזירה את השערים בבורסה לרמת מחירים של טרום הפתיחה הבוקר.

בסביבות השעה 15:35 המדדים בבורסה השתוללו בפתאומיות ללא סיבה שנראית לעין, מה שהעלה ספקולציות על תקלה ואף מתקפת סייבר.

סוחרים בשוק מספרים לגלובס על "תקלת מסחר חמורה מאד בבורסה. מדובר באירוע קיצון". סוחר נוסף אמר כי "על פי דיווחים בשוק ההון לא ניתן לשגר פקודות קנייה ומכירה. מדובר על פניו בתקלה חריגה ואף חמורה".

"מה שמגביר את הספקולציות בשוק זה חוסר התגובה של הבורסה בנושא", אמר סוחר נוסף לגלובס.

גורמים בשוק מעריכים כי "התקלה אינה קשורה למסחר אלא ככל הנראה להפצה, לה יש משמעות על המסחר. המסחר ממשיך להתקיים היום כך שאם יהיו בעיות את המסקנות יידעו להסיק אחר כך".

התנודות החריגות במדד ת"א 35

תנועות חריגות בבורסה 26 בנובמבר 2020. גלובס, מערכת וואלה!
תנועות חריגות בבורסה 26 בנובמבר 2020/מערכת וואלה!, גלובס

גורמים בשוק מעריכים כי התקלה אינה קשורה למסחר אלא ככל הנראה להפצה, לה יש משמעות על המסחר. "המסחר ממשיך להתקיים היום כך שאם יהיו בעיות את המסקנות יידעו להסיק אחר כך", אמר גורם מעורה. כך, התקלה היא ככל הנראה באחד השרתים בהפצת במידע לא במסחר ולא הייתה פגיעה ברציפות המסחר, כדברי גורם בשוק שמעורה שמאמצי הבירור שמתנהלים עתה.

עוד ככל הידוע בשלב הנוכחי, התקלה טופלה אחרי זמן לא רב והקשר בין מערכות המסחר של חברי הבורסה לבין מחשבי הבורסה שב לסדרו. בסביבת הבורסה ובקרב הסוחרים מתקשים לזכור אירוע דומה ומציינים שמה שקורה עתה הוא חסר תקדים. "בחיים לא ראיתי דבר כזה" אומרים לנו כמה שחקנים בשוק.

לפי שעה הבורסה ורשות ניירות ערך שמפקחת עליה טרם הגיבו. ואולם, שני הגופים נמצאים בעובדי הקורה ובוחנים מה קרה ומדוע. בשוק יש הערכות שמדובר באירוע סייבר או אולי הצפה או תקלה טכנית מסוג אחר, אך לפי שעה אין תשובה מוסמכת, כשגורמים מעורים אומרים שמדובר לפי שעה בשמועות לא מבוססות.

"מה שמגביר את הספקולציות בשוק זה חוסר התגובה של הבורסה בנושא", אמר סוחר נוסף לגלובס, כשאחר מציין כי ב-2012 הייתה תקלה חריגה בגורם חיצוני לבורסה שגם השפיעה על היכולת לסחור בה באופן חריג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תגובת הבורסה: "תקלה הקשורה למערכות הפצת המידע"

יותר משעה לאחר התקלה התקבלה תגובה של הבורסה ולפיה: "בשל תקלה טכנית, התנתקה בשעה 15:36 מערכת הפצת המידע של הרצף ("ספיידר"). המערכת התחברה מחדש לאחר כמה דקות. מערכות המסחר המשיכו לפעול כל העת כרגיל וההתנתקות לא השפיעה עליהן.

"למיטב הבנתנו, בשלב החיבור מחדש של הספיידר, חלק מחברי הבורסה פרסמו שוב נתוני מסחר מתחילת היום במערכות הפצת המידע שלהם. מדובר בתקלה הקשורה רק למערכות הפצת המידע ולא למערכות המסחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully