וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בציר טוב. גם בחורף: תעשיית החקלאות מצליחה לבלבל את עונות השנה

29.11.2020 / 13:48

בעבר פירות, ירקות וגם תבלינים היו מזוהים עם עונות השנה, אבל הטכנולוגיה והטיפול של היום מאפשרים להם "לזלוג". ענבים, פלפלים ובזיליקום, כולם צולחים את זמן הגידול ה"טבעי" שלהם. כך זה קורה

צלמים זמניים מורשים

בכל הקשור לזמינות פירות , התרגלנו לשתי עונות עיקריות: עונת החורף המאופיינת בפירות הדר למיניהם, תותים, בננות ועוד. מנגד, עונת הקיץ הייתה מזוהה בעיקר עם אבטיחים, משמשים, אפרסקים וענבים. במקביל להתפתחות טכנולוגיות ותנאי גידול חדשניים, ניתן כיום להרחיב ולמתוח את העונה החקלאית של גידולי הפירות במספר שבועות ולעיתים אף יותר. כך נוצר מצב שפירות אשר היו בעבר מזוהים עם עונת הקיץ, זמינים כיום על מדפי רשתות השיווק ואצל הירקנים גם בעונה הקרה.

ענבים קרירים וצוננים תמיד היו מזוהים עם עונת הקיץ, שכן הבציר מתחיל באופן מסורתי בחודשים מאי ויוני באזורי הגידול המקדימים, ויחד עמו מגיעים למדפים מרענני הקיץ הרשמיים.

גיא רוזנפלד, אגרונום ענבי טלי: "כיום, עם התפתחות היצע הזנים ניתן להשיג זנים מאזורי גידול בהם עונת הבציר הטבעית מתחילה מאוחר יותר וקצב ההבשלה שלהם איטי, כך שהפרי מבשיל בחודשי הסתיו. בנוסף, הזנים המאחרים להבשיל מצטיינים גם בעמידות גבוהה כך שאין הכרח למהר ולבצור אותם. בנוסף הקדמה הטכנולוגית מאפשרת שימוש באמצעים חדשניים כגון כיסוי ייעודי לגפנים המאפשר דחיית נוספת בהבשלה, והגנה מפגעי מזג אוויר. כתוצאה מכך ככל שזה נוגע לענבים - ניתן להמשיך את טעמי הקיץ ממש לכל אורך עונת הסתיו ותחילת החורף.

אוטום קריספ. יחצ,
הייתם מאמינים שגידול ענבים יגלוש עמוק לתוך הסתיו?/יחצ

צמח הבזיליקום שנחשב ל"מלך התבלינים" אוהב מאוד חום. לכן העונה המסורתית שלו הינה מתחילת האביב.

איציק רוזנברג משק רוזנברג מסביר : "היתרון בגידולים, בעין תמר הינו החום, והחורף שיחסית קצר, מה שמאפשר לבזיליקום להיות במיטבו ולהאריך חיים גם בחודשים שלרוב הוא מתקשה בהם. כדי לתת לבזיליקום את האקלים שהכי נוח לו לגדול, העברנו אותו מגידול בשטח פתוח לחממות, שם אפשר לדאוג לוויסות הטמפרטורה ויצירת מיקרו אקלים המאפשר לבזיליקום לגדול גם כשמזג האוויר בחוץ קר. כשמתחיל להיות קר, אנו פורסים ניילונים, ומגדלים את הבזיליקום כך, דבר ששומר על החום בשורשים שבאדמה ונותן לבזיליקום טמפרטורה אידיאלית לגדילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בזיליקום. יחצ,
בזיליקום נחשב קיצי, אבל פורח היטב גם במזג אוויר קר/יחצ

רוזנברג מוסיף "גם את הפלפלים מגדלים אצלנו בחממות. הפלפל גדל בקיץ, אך הייחודיות שלנו, היא לגדל אותו גם בעונת החורף. לקראת סוף הקיץ, אנו שותלים את הפלפלים, ופורסים רשת צל על מנת שהצמח לא יפגע משמש ישירה וחזקה, ובחורף אנו מורידים את הרשת. השמש בחורף מספיק חזקה כדי שהפלפלים יגדלו בצורה המיטבית שלהם. המשחק עם הצל והשמש, ופריסת הניילונים, הם חלק מהרבה מניפולציות שאנו עושים, על מנת ליצור סביבת אקלים אידיאלית העוזרת לגידולים שלנו לשגשג לאורך תקופה יחסית ארוכה מבדרך כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully