וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הנרות רק גדלה, ויש לכך סיבה טובה

5.12.2020 / 0:00

אם בעבר נרות שימשו בעיקר לתאורה ולטקסים, כעת הם פופולריים בעיצוב ובישום הבית. הנוכחות בבתים גדלה, והצפי לתעשייה שמגלגלת יותר מ-5 מיליארד דולר בשנה הוא גדילה של עשרות אחוזים עד 2024. אז איך בוחרים נרות וכיצד משתמשים בהם? זה לא פשוט כמו שזה נשמע

צילום מסך

לפני המצאת הנורה החשמלית הנרות שימשו כמקור האור העיקרי בכל רחבי העולם. הם שיחקו גם תפקיד מרכזי בכל אחת מהתרבויות והטקסים, בין אם מדובר בחתונות או לוויות. ובעוד האחרונים נותרו בעינם, הנרות הם אביזרים קבועים בכל טקס, שמח או עצוב, החשמל הפחית את תפקידם של הנרות. ואם עד לפני שניים או שלושה עשורים עוד היה להם שימוש בהפסקות חשמל, גנרטורים קטנים וסוללות רזרביות לקחו מהם גם את זה.

נרות של SABON. רונן מנגן,
יופי, אווירה ובעיקר ניחוח. נרות של SABON/רונן מנגן

אבל נרות, כפי שאתם יודעים, לא נעלמו מהעולם. רק בארצות הברית לבדה נמכרים מדי שנה למעלה מ-3 מיליארד נרות. עם הקדמה הטכנולוגית והתפתחות תרבות הצריכה התעשייה שינתה כיוון. נרות שהפכו לאקססורי המזוהה עם יצירת אווירה. לאורך השנים התפתחו ריחות ועיצובים מיוחדים שהפכו את הנרות לפריט עיצובי must בכל בית פרטי ובית עסק. הם אחראים על יצירת האווירה המתאימה, בין אם מדובר באווירה רומנטית במסעדות, או אווירה מרגיעה בספא ומכוני קוסמטיקה.

מדובר בתחום שהלך והתפתח ברחבי העולם והפך לחלק בלתי נפרד מעיצוב ואווירת הבית. במרוצת השנים זינקו מכירות הנרות במאות אחוזים. השנה זה בולט במיוחד. עם פרוץ מגיפת הקורונה ברחבי העולם הבית הפך למבצרנו. שני הסגרים בהם ישבו הישראלים בבתים הביאו עמם את הרצון להשקיע בבית וליצור אווירה נעימה. על פי המגזין Businesswire, שוק הנרות העולמי גלגל ב-2019 כ-5.4 מיליארד דולר, ועד 2024 הוא צפוי לצמוח ל-7.22 מיליארד דולר, כשצריך לזכור שהתחזית הזאת באה בזמן שיש פחות חתונות ומסיבות המוניות וגם הנוכחות בלוויות ובאירועי אבל הצטמצמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נר ריחני של זארה הום. יחצ,
העלויות משתנות. הנר היוקרתי הזה של זארה הום, למשל, עולה 130 שקל/יחצ

נופר מורד, מנהלת שיווק רשת SABON , מסבירה: "השנה במיוחד ניתן לראות עלייה משמעותית ברכישה של מוצרי אווירה לבית בכלל ונרות בפרט. הסגרים הביאו את הישראלים להשקיע בבית פנימה עם מוצרים שישרו אווירה מרגיעה וניחוחות משכרים. בעוד שהמקומות הקונבנציונליים לדייטים נסגרו זוגות רבים רכשו נרות כדי ליצר אווירה רומנטית לדייטים אלטרנטיביים בבתים או אפילו בפיקניק על שפת הים בהתאם להנחיות".

נרות של SABON. רונן מנגן,
אווירה רומנטית לדייטים אלטרנטיביים/רונן מנגן

כמעט בכל חנות לבית תמצאו נרות, אבל לא כל הנרות מיוצרים באיכות זהה. השוק הזה גדול מדי וטווח המחירים נע בין כמה שקלים בודדים למאות שקלים על נר אחד. אפילו בחנויות עצמן תגלו פערים גדולים, בהתאם לגודל הנר ולמרכיביו. המחקרים אינם חד משמעיים, אבל טוקסיקולוגים סבורים שנרות לא תקניים יכולים להזיק לבריאות במידה זו או אחרת.

בגדול, אם אתם קונים נרות, עדיף שתעשו זאת ברשת מוכרת ובעלת תקן. SABON היא רשת ישראלית בטוחה, ואיקאה וזארה הום פועלות על פי התקן האירופי, כך שגם שם אין חשש. " נרות של קולקציות מוצרים עשויים שעווה צמחית, ונרות מסדרת המוצרים השוטפת שלנו עשויים פרפין ושעוות דבורים", מצהירים באתר של SABON. הנרות של איקאה וזארה הום עשויים אף הם משעוות פרפין. בעבר נטען כי בשעווה זו חומרים רעילים, אולם הטענה לא הוכחה מעולם ונרות מפרפין נחשבים בטוחים לשימוש, אם כי רצוי תמיד להיפטר מהכוס לפני שכבת השעווה התחתונה ולא להשתמש באופן רצוף מעבר לשעתיים או שלוש. על רוב הנרות לא תמצאו את הרכיבים, לכן העיקרון אמור להיות ברור: אם הלכתם במטרה לרכוש נר, חפשו לפני כן את מרכיביו ברשת. באתר של גולף אנד קו, למשל, תוכלו למצוא לצד כל נר את מרכיביו. אם לא מצאתם, פשוט אל תקנו.

נר ריחני בכוס של איקאה. יחצ,
עם תקן בינלאומי לא מתעסקים. הנרות של איקאה בטוחים לשימוש/יחצ
נר ריחני של גולף אנד קו. אתר גולף אנד קו, אתר רשמי
תמיד לבדוק את הרכב הנר. כך זה נראה באתר של גולף & קו/אתר רשמי, אתר גולף אנד קו

הריח הנכון לחלל הנכון - לירון פוזננסקי, מנהלת ההדרכה של SABON

  • מומלץ לבחור בנרות ריחניים על בסיס שעווה טבעית ואיכותית שיעזרו להפיץ ריח מופלא שיישאר לאורך זמן בחללים שונים.
  • בחללים גדולים כמו סלון כדאי להשתמש בנרות בעלי ריחות דומיננטיים כמו האמבר, גרין רוז והפצולי לבנדר וניל שישאירו את ניחוחם וחותמם בחלל הרחב.
  • לחללים קטנים כמו חדרי שינה נבחר ריחות שיעזרו ליצירת אווירה רומנטית כמו המים המסתוריים, הוניל העדין והפצולי.
  • הבחירה בסוג הריח תלויה באווירה שאתם מחפשים: לאווירה שלווה, רגועה ורומנטית נבחר בריחות פירותיים ואוריינטליים.
  • בבחירת ריח למשרד חשוב לשים דגש על בחירת ניחוח המשדר ניקיון ויוקרה ולכן נבחר בריחות פרחוניים .
  • נרות הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, בשימוש בנרות בחללי השונים בבית חשוב לשלב כלי מותאם על מנת לשמור על הבטיחות
  • עוד באותו נושא:
  • נרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully