וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי וזאן: "רשות המיסים מסתירה מידע". הרשות: "יש להצטער על האמירות"

יו"ר הוועדה לבדיקת כשלים בצרכנות מאשימה את רשות המיסים בהסתרת מידע הנוגע לזכאות קבלת מענק מס הכנסה שלילי לעסקים משפחתיים. "רשות המיסים מסתירה את פרטי הזכאות מפני העובדים שלא מודעים לכך שמגיע להם מענק". רשות המסים: "יש להצטער על האמירות המטילות דופי"

בווידאו: פרופ' אש קורא לכולם להתחסן/עריכה: טל רזניק

יו"ר הוועדה לבדיקת כשלים בצרכנות, חה"כ הילה שי וזאן, תוקפת את רשות המיסים ומאשימה אותה בניסיונות להסתיר מידע מפני הציבור הנוגע לזכאות לקבלת מענק מס הכנסה שלילי לעובדים בעסקים משפחתיים. לדבריה, למרות שבמהלך חודש ספטמבר אושר המענק שיאפשר ל-32 אלף עסקים משפחתיים שהוחרגו עד היום לקבל את המענק, כששווי ההטבה הכולל עומד על כ-80 מיליון שקלים. מס הכנסה שלילי הינו מענק שנותנת רשות המיסים לעובדים במשק שעד היום נהנו ממנו שכירים ועצמאים המשתכרים עד רמת שכר מסוימת, אך משך שנים הוחרגו ממנו אנשים שהועסקו על ידי קרוב משפחתם. יש לציין כי הבקשות שמוגשות בימים אלה הן עבור 2019.

ח"כ הילה שי וזאן. יחצ,
חברת הכנסת הילה שי וסאן/יחצ

שי וזאן: "לפני 13 שנה רשות המיסים ביטלה את המענק שמיטיב עם עשרות אלפי עסקים שבנו עצמם ומשלמים לאורך השנים מיסים מצטברים במאות מיליוני שקלים. זאת מתוך חשש שיתגלו מקרי מרמה דוגמת כוזבים על גובה ההכנסות. גם כעת לאחר העברת החוק, הרשות בוחרת להחביא אותו, ובכך בוחרת לשפוך את התינוק עם המים ולפגוע באופן גורף ברוב המוחלט של בעלי העסקים שמתנהלים לפי הספר.

"על רשות המיסים למצוא מנגנון יעיל כדי לוודא שהמענק אכן יגיע רק למי שאכן זקוק לו. לא ייתכן שבזמן משבר כלכלי ובריאותי שמשתק מדינה שלמה, עובר חוק שמטרתו להקל על אלפי אזרחים ובמקום זאת הרשות בוחרת, מטעמים פסולים להחביא אותו. רשות המיסים בחרה לא לפרסם זאת בשום מקום, והלכה למעשה קברה קבורת חמור את המידע באתר האינטרנט שלה. המענק לא אוזכר באף קמפיין לציבור של הרשות, ובפועל העובדים לא מודעים לכך שמגיע להם מענק, כאשר נותר להם עד סוף השנה - פחות מחודש - להגיש בקשה על מנת לקבלו. לא ייתכן שרשות המיסים תנסה לטשטש את ההטבות החדשות שהועברו על פי חוק. מן הראוי שלכל הפחות יידעו אותם בצורה ברורה על מה שהם זכאים לו, ולא יסתירו את המענ,ק החשוב הזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תגובת רשות המסים: "הרשות תפרסם את העניין לציבור הזכאים"

"בהתאם לחקיקה שעברה בכנסת, את הזכאות למי שעובד אצל קרוב, לתוספת שנקבעה למענק עבודה לשנת 2020, ניתן יהיה לממש כשתיפתח הגשת הבקשות למענק, החל מינואר 2021. עם פתיחת הגשת הבקשות רשות המסים תפרסם את העניין לציבור הזכאים הפוטנציאלים ובכללם מי שעובדים אצל קרוב. יש להצטער על האמירות המטילות דופי ברשות העושה מאמצים רבים בכדי לאפשר לזכאים לממש את זכאותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully