וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: החזר על טיסה שבוטלה - תוך 15 יום

14.12.2020 / 18:43

על פי התיקון שאושר בקריאה שנייה ושלישית יחזירו חברות התעופה כסף על טיסה שבוטלה בתוך כ 30 יום. סוכני הנסיעות יחויבו להחזיר את הכסף ללקוח תוך כ-15 יום ממועד קבלתו מחברת התעופה

מטוס ממריא. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב, ShutterStock
מטוס/ShutterStock, צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את תיקון הוראת השעה לפיו ההחזר הכספי על טיסות שבוטלו יתבצע בתוך כ-30 יום מהמראת הטיסה ולא תוך 90 יום כפי שהיה המצב עד כה. בנוסף אושר גם הסעיף שיזמה ח"כ הילה שי וזאן (כחול לבן) לפיו סוכנויות הנסיעות תחוייבנה להחזיר את הכסף על טיסות שבוטלו ללקוח תוך 15 יום מרגע קבלת הכסף מחברת התעופה. עד כה לא היתה בחוק הגבלה על משך זמן זה. החוק ייכנס לתוקפו החל מה-15 בדצמבר.

הצעת החוק באה בעקבות תלונות רבים של צרכנים אשר טענו כי מאז תחילת משבר הקורונה, ובמיוחד מאז חודש אוקטובר סוכנויות הנסיעות מעכבות החזרים כספיים ואף מתחמקות מהחזר. הסוכנויות ניצלו את הפרצה בחוק כדי לגלגל את הוצאות העסק על גבם של הצרכנים, כמעין לקיחת אשראי מהצרכן ללא הסכמתו, תוך הצבת קשיים להשבת הכסף.

ח"כ הילה שי וזאן, יוזמת ההצעה להכיל את סוכנויות הנסיעות בתיקון: "היום הצלחנו לשים סוף לעושק סוכני הנסיעות. המצב שבו אלפי שקלים ששייכים לצרכנים נמצאים בידי סוכנויות הנסיעות ומבוצע בהם שימוש, ללא ידיעתם והסכמתם של הצרכנים, חייב להפסק. כפי שאני נאבקת להחזיר את המקדמות לזוגות שהתחתנו וחתונתם התבטלה, גם כעת אמשיך לעמוד על כך שאף צרכן לא ישלם ולו שקל אחד על מוצר או שירות שלא קיבל מעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully