וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייסו 60 מיליון דולר - כדי לבטל את התור בסופרמרקט

21.12.2020 / 15:56

הטכנולוגיה של Trigo מבוססת על ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית, בשילוב עם מצלמות המותקנות בשטח החנות. ומאפשרות הסבה מלאה של חנויות סופרמרקט קיימות לחנויות אוטונומיות, ללא צורך בבניית חנויות ייעודיות. הפתרון מאפשר לרשתות השיווק להציע ללקוחותיהן חווית קניה חדשה

טריגו. טריגו,
הקץ לתורים?/טריגו

טריגו (Trigo), חברת הטכנולוגיה המאפשרת חווית קניות ללא תורים בחנויות הסופרמרקט, מכריזה על השלמת גיוס סבב B של 60 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן 83North והשתתפו בו גם כל משקיעי החברה הקיימים, Vertex Ventures, Morrag Investments ,Red Dot Capital Partners ,Hetz Ventures ו- Tesco. הסבב מביא את כלל ההשקעות בחברה ל-94 מיליון דולר במצטבר.

הטכנולוגיה של Trigo מבוססת על ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית, בשילוב עם מצלמות המותקנות בשטח החנות. ומאפשרות הסבה מלאה של חנויות סופרמרקט קיימות לחנויות אוטונומיות, ללא צורך בבניית חנויות ייעודיות. הפתרון מאפשר לרשתות השיווק להציע ללקוחותיהן חווית קניה חדשה - הקונים נכנסים לחנות, בוחרים את המוצרים שהם אוהבים ויוצאים עם הקניות ללא צורך בעמידה בתור, כאשר התשלום מתבצע באופן אוטומטי.

החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ"ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיה. לשניהם עבר עשיר ביחידות המובחרות בצה"ל. כיום מועסקים בחברה 85 עובדים מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב ובנוסף החברה מפעילה משרד בלונדון. ההון שגויס ישמש להרחבת כח האדם במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב והרחבת הפריסה העולמית של החברה.

מיכאל ודניאל גבאי. תום ברטוב,
מייסדי טריגו מיכאל ודניאל גבאי/תום ברטוב

על פי מחקר ג'וניפר, היקף כמות הטרנזקציות של טכנולוגיות חכמות בקטגורית ה"קניות ללא תורים" יגיע ל- 400 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות. אותו דוח גם צופה שהקמעונאיות ישקיעו 23 מיליארד דולר בבינה מלאכותית עד שנת 2025, לעומת רק 5 מיליארד דולר שהושקעו בשנת 2020.

לדברי מיכאל גבאי, מנכ"ל Trigo: "חווית הקניות בסופרמרקט הולכת להשתנות דרמטית בשנים הבאות, הפתרון שבנינו מאפשר את הטרנספורמציה הנדרשת בחווית השימוש ומעניק לקמעונאיות יתרונות תחרותיים רבים. המערכת שלנו מעבה את יכולות הליבה של הקמעונאיות ותורמת משמעותית ליעילות התפעולית שלהן. הביקוש למוצר שלנו התגבר בעקבות מגפת הקורונה בשל הצורך של סופרמרקטים בעולם להימנע מריכוז גבוה של אנשים בחנויות, הצטופפות תורים בקופות, וכן הרתיעה של הצרכנים לגעת במסך או בלוח המקשים בקופות עצמיות."

Trigo מובילה את קטגורית ה"קניות ללא תורים", ונהנית מביקוש גובר מצד הקמעונאיות הגדולות בעולם. אלו רואות ב Trigo שותפה לפיתוח חוויות שימוש פורצות דרך להתמודדות מול התחרות הגוברת מצד אמזון. Trigo עובדת עם כמה מהקמעונאיות הגדולות בעולם ביניהן רשת Tesco המונה כ- 7,000 חנויות ברחבי בריטניה, אירלנד, מרכז אירופה ואסיה. Tesco כבר משלבת באופן ניסיוני את הטכנולוגיה של Trigo בסניף הצמוד למטה הניהול שלה, בלונדון רבתי, אנגליה.

"אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Trigo, בזמן שהם צומחים בצורה מרשימה", אמר חוס דקרס, סמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של קבוצת טסקו. "יחד, התקדמנו מאוד ביישום פתרון ה'קניות ללא תורים' בחנות שלנו ואנחנו נרגשים מהטכנולוגיה הזו ומההזדמנויות שהיא מביאה."

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
seperator

המערכת נבנתה עם הקפדה מוגברת על פרטיות הקונים ועומדת בסטנדרט האירופי GDPR, כך שהיא אינה אוספת נתונים אישיים על הצרכן ואינה מזהה תווי פנים או כל מידע ביומטרי, אלא, מתבססת על נתוני תנועה במרחב החנות ובחירת מוצרים באופן אנונימי לאורך כל מסע הקניה.

בנוסף, הפתרון של Trigo מאפשר לקמעונאיות לאמץ שיטות ניהול מבוססות דאטה, ביניהן, חיזוי של ניהול המלאי, תמחור חכם, אבטחה, מניעת הונאה, אופטימיזצית מדפים, שיווק ממוקד על בסיס הרגלי קניה, ועוד. כך הקמעונאיות יכולות להינות מהיעילות ויכולת הפקת תובנות של המסחר המקוון בזמן שהן ממנפות את יתרונות חווית הקניה בעולם הפיזי עבור קהל לקוחותיהן.

לדברי יורם שניר, שותף בקרן 83North: "הפתרון של טריגו מעניק לקמעונאיות יתרון תחרותי, בקנה מידה שנותן מענה לכל הרשת, במחיר אטרקטיבי וללא צורך לבצע שינויים משמעותיים בתשתיות הקיימות. בזמן שאמזון הייתה הראשונה להציע את החווית הקניות הזו ללקוחותיה, הקמעונאיות הגדולות באירופה זיהו את איכות הפתרון והצוות של Trigo, ובכך ממקמות אותה כמובילה עולמית בקטגורית הקניות ללא תורים."

במסגרת סבב הגיוס יורם שניר הצטרף לדירקטוריון החברה. קרן 83North השקיעה בין היתר גם ב- Hybris, Mirakl ו- Exotec.

  • עוד באותו נושא:
  • סופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully