וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפתוח שנה בטוב - ועם עבודה: יריד תעסוקה ארצי ייפתח בסוף דצמבר

24.12.2020 / 15:01

מנהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה והרווחה בהובלת מרכזי הזדמנות, משיקים ב- 27-30 בדצמבר יריד תעסוקה ארצי מקוון בשת"פ עם 12 רשויות מקומיות

בווידאו: בעלי עסקים חוששים מסגירת החנויות בעקבות חציית רף התחלואה/צילום: סוניה גורודיסקי

נושא התעסוקה במשק הינו אחד מהנושאים הבוערים ועקב משבר הקורונה יותר מאי פעם. לאור זאת, יזם אגף תעסוקת רווחה במנהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה יריד תעסוקה מקוון בהובלת מרכזי הזדמנות הממוקמים ב- 12 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, בשיתוף מחלקות הרווחה בעיר מחיפה ועד אילת, ומגיש תכנית כוללת לעידוד השתלבות בשוק העבודה גם לאוכלוסיות ללא הכשרה מקצועית.

מרכזי ההכוון התעסוקתי של מנהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה מספקים מענה לגברים ולנשים בגילי עבודה, שהם חסרי תעסוקה ומתקשים להשתלב בעולם העבודה זה כמה חודשים, או שאינם מועסקים בעבודה יציבה ומספקת, או אלו המעוניינים לשדרג את מעמדם המקצועי או להגדיל הכנסתם, ומתקשים לעשות זאת בעצמם.

במסגרת יריד התעסוקה הארצי בהובלת מרכזי ההזדמנות המקומיים שימשך 4 ימים, בין התאריכים 27 עד 30 בדצמבר, ניתן להיפגש עם מעסיקים מובילים ברמה הארצית כמו גם עם מעסיקים מקומיים מהעיר והסביבה. לצד זאת מחפשי העבודה יחשפו להרצאות וובינרים שיעניקו הכוונה ומידע לצד העצמה וקידום לקראת כניסה למעגל העבודה. לדוגמא " התנהלות כלכלית נבונה בזמן משבר ", "שכר עבודה מול דמי אבטלה", "המשבר דרכו ניתן לצלוח את משבר הקורונה, "הכישורים שנדרשים בעולם העבודה 'פוסט קורונה'" ועד פאנל שאלות ותשובות של "עסקים בזמן קורונה" שכולל סיפורי הצלחה.

מרכזי ההזדמנות מלווים את הפונים למציאת משרות, מציעים ליווי אישי קצר ומתמשך, יעוץ, סדנאות מכינות קריירה וכן ליווי הוליסטי שמיועד לסייע למשתתפים לצאת ולהשתלב בעולם העבודה. כמו גם המרכז מספק ארגז כלים מקצועי ומותאם אישית שבעזרתו ניתן לעבור ראיונות עבודה, לדעת כיצד לכתוב קורות חיים ולמצוא את העבודה המתאימה ביותר.

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
הלוואי שכולנו נפסיק לחתום/יואב איתיאל

למה לוותר על דמי האבטלה?

לדברי יוליה איתן, ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות, "חשוב לציין ולהבין בקרב אלו שהוצאו לחל"ת או מובטלים, כי מי שלא יפעל עכשיו - עלול למצוא את עצמו בסוף התור כשהחלוקה תיגמר, עם כל מי שיושב בבית כעת מה גם שניתוק ממושך משוק העבודה מקשה על החזרה לשוק העבודה ופוגע ברצף תעסוקתי ודימו בעיני מעסיקים עתידיים".

לדברי איתן החזרה לשוק העבודה היא חד משמעית כדאית. "ראשית, היא מאפשרת גם להרוויח 100% משכר עבודה, בניגוד ל-70% מאבטלה במקרה הטוב. מענק התמדה שאושר בביטוח הלאומי אף מאפשר למי שחוזר לעבוד - גם אם בשכר נמוך יותר, לקבל השלמה לשכר החדש בדמוי מענקים של עד 5,000 שקל לחודש.

בנוסף, חזרה למשכורת קבועה מקנה לעובדים זכויות שמקבלי האבטלה אינם צוברים כגון: צבירת וותק לימי חופש ודמי אבטלה שמשמעותם מאות שקלים בחודש. לא עבודה מסודרת נפסקת גם ההפקדה לקרן הפנסיה ויש לזה השלכות של הפסדים ונוסף לכל אלה, עובד שלא הפקיד מעל 12חודשים (האריכו בגלל הקורונה), בעבודה הבאה יתחיל לצבור לפנסיה רק לאחר חצי שנת עבודה במקום במיידי. לכן בהסתכלות לטווח ארוך מדובר בהפסד של עשרות אלפי שקלים ומוטב יעשו אם כולם אם ינצלנו את הזמן הזה למציאת עבודה או לפחות לקבלת הכלים וההכשרות אשר יכינו אותם ליום שאחרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יוליה איתן. חורחה נובומינסקי,
עדיף להרוויח 100 אחוז מ-70 אחוז. יוליה איתן/חורחה נובומינסקי

הממונה על זרוע העבודה, מרדכי אלישע: "משבר האבטלה והקורונה, חייב אותנו בזרוע העבודה לפתח פתרונות יצירתיים וחדשניים בהתאמה לאוכלוסיות השונות ולמעסיקים ויריד זה הוא אחד מאלו. אנו שמחים לקדם יריד זה המאפשר הזדמנות ומפגש בין המעסיקים, העובדים ותוכניות ההכשרה וההשמה של זרוע העבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully