וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי אמיתי או פאניקה חולפת? מהפכת הקורונה הגיעה לבתים

3.1.2021 / 12:03

לאורך עשרת החודשים האחרונים ענפי עיצוב ותחזוקת הבית וכן ענף הרהיטים עברו התאמות לטובת המציאות החדשה. בין השינויים הבולטים: מוצרים מודולריים וניידים הכוללים שטחי אחסון, מוצרי טאצ' שמצריכים מינימום מגע ושימוש גובר בחומרים קלים לניקיון

בווידאו: פורום ראשי המסחר קורא להטיל סגר מלא/מערכת וואלה! NEWS

כשאנחנו עדיין בעיצומו של אירוע מתגלגל, קשה לקבוע בוודאות מה תהיינה ההשלכות של משבר הקורונה על חיינו בטווח הרחוק, אם בכלל. ועדיין, כשם שהמשבר האיץ ושכלל תהליכים ומערכות (ראו כדוגמה את התנופה והתמורות שחלו בתחום הרפואה) כך סביר להניח שהשנה המתעתעת שמגיעה בימים אלה לסיומה תוביל לשינויים כאלה ואחרים במגוון היבטים, אחד מהם הוא הבתים שלנו.

השינוי, אותו רואים כבר עתה בצורה ברורה במתחמי העבודה והמסחר, זולג אט אט גם למרחבי המגורים ומשפיע על חומרי המעטפת, האביזרים והטקסטיל- כך למשל המשטחים אותם אנו מיישמים בחדרי הרחצה ובמטבחים, ברזים שאינם מצריכים מגע והטמעת פתרונות אקוסטיים, אם כי לא במעטפת עצמה.

ניגא שף. יחצ,
לגעת? מי נוגע במשהו היום? ברז של ניגא שף For Home/יחצ

"על אף שבמרחב המחיה חיים ומתנהלים בני הבית בלבד, האצת פיתוח הטכנולוגיות ונגישותן גורמת להן לחלחל גם לשם", אומר מעצב הפנים יוסי שאול. "יותר ויותר מכוונים לפתרונות סטריליים או כאלה שיהיו קלים במיוחד לניקיון שוטף ותחזוקה. כך למשל טפטים רחיצים ששימשו עד עכשיו בעיקר בבתי החולים חודרים גם לבתים, חומרי ריצוף, חיפויי קיר ומשטחים אנטי בקטריאליים, מגירות שנפתחות בטאץ' וברזים הפועלים על ידי חיישנים, ללא צורך במגע יד אדם, להם שלוש פיות: למים, לסבון ואחת נוספת ליציאת ספטול או אלכוג'ל לחיטוי מלא של הידיים בסיום השטיפה. הבדים הקונבנציונאליים מפנים את מקומם לאריגים רחיצים שאינם סופגים ובמקביל ידוע גם על חברות שמפתחות בדים נוגדי חיידקים שיכנסו ככל הנראה לשימוש כבר בשנה הקרובה. המגמה היא להפוך את המוצרים הללו לכמה שיותר נגישים כלכלית, ברור שהם יקרים מהמוצרים הסטנדרטים לכאורה, לפעמים גם בעשרות אחוזים, אך לאור העלייה ברמת המודעות יש כאלה שמוכנים להשקיע סכומים אקסטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חיפויים אנטיבקטריאליים של למינם ישראל. יחצ,
חיפויים אנטיבקטריאליים של Laminam/יחצ

אייל שימן, המנכ"ל והבעלים של חברת LAMINAM בישראל, מצטרף לדעתו של שאול: "לא מדובר במוצרים שפותחו בעקבות המשבר, אך רבים מהם זכו לתנופה במכירות בעקבותיו. אל מול המוצרים שנתפסים כיותר טכניים, יש גם שפע של מוצרים שמציעים לצד פרקטיקה גם יתרונות אסתטיים מובהקים. בסופו של יום כולנו רוצים שהבתים שלנו יהיו פרקטיים, נוחים לתחזוקה וניקיון אבל פחות חשוב מזה, גם יפים ומעוררי השראה חלקם גם מתכתבים עם טרנד הבר קיימא. כך למשל המשטחים שלנו שהם בראש ובראשונה אנטיבקטריאליים ומיוצרים מחומרים טבעיים בלבד (כמו חרסית, אשלגן, סידן, נתרן ונוספים). כולם יחד נדחסים בלחץ ובחום גבוהים במיוחד בהליך שאינו משחרר רעלים לסביבה, אגם במפעל שפועל באנרגיה סולרית. בתוך כך הם עמידים בפני אש וחשיפה לטמפרטורה גבוהה. במקרה של שריפה הם אינם יפיצו עשן או חומרים רעילים מכל סוג שהוא וכן, ניתן למחזרם בקלות".

טופ אודיו. יחצ,
למנוע רעשי רקע. אוזניות של טופ אודיו/יחצ

העבודה מהבית, תוצר של משבר הקורונה שיתכן ויישאר איתנו, במידה כזאת או אחרת גם לאחריה, הוביל רבים מהעובדים לחפש פתרונות אקוסטיים ניידים שימסכו את רעשי הרקע. לדברי יוסי גול מנכ"ל ומבעלי חברת טופ אודיו, "רבים נקלעו לסיטואציה מאתגרת בה הם מחויבים גם למקום העבודה וגם לילדים שחלקם עד היום לומדים מהבית. פתרונות הסאונד המודרניים מאפשרים בלימה מלאה של רעשי רקע כך למשל אוזניות אלחוטיות, נוחות וארגונומיות-המשתמש בהן אינו מפריע לסביבתו והוא עצמו אינו מוסח מהמתרחש בסביבה ויכול להתרכז בעבודה בתו כך ישנם דגמים שמצייתים לתנועות המשתמש: כך למשל, בזמן הסרת האפרכסת מהאוזן הסאונד נעצרת אוטומטית וחוזר להתנגן כשזו מורכבת חזרה. זאת ועוד הן מאפשרות לבצע שיחות טלפון ושיחות ועידה/וידאו באמצעות אפליקציות על המותקנות על המחשב כדוגמת webex/zoom תוך סינון רעשי הרקע מהסביבה".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully