וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפץ נא: הדרך הנכונה לעשות שיפוץ

5.1.2021 / 17:51

את עתודות הכסף שהישראלים צברו הם עתידים, כפי הנראה, לבזבז כבר בקרוב, בין היתר על שיפוץ הבית והדירה. רגע לפני שאתם נכנסים להרפתקה ממליצים המומחים לבחון היטב עלויות, לבצע תיעדוף ולבנות עוגת תקציב מאוזנת ונכונה - כך תעברו את השיפוץ הקרוב בשלום

צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

ענף השיפוצים הוא אחד היחידים במהלך שנת הקורונה שחווה צמיחה. רבים זנחו במהלך השנה את הרעיון לרכוש נכנס חדש ואחרים בחרו לשדרג את הקיים כדי להפוך את סביבה המגורים למכילה ומדויקת יותר. ועדיין, מסתמן שהטוב עוד לפנינו. סימנים ראשונים של חזרה לשגרה גורמת לאנשים להיערך כבר עכשיו לעתיד לזה תוסיפו את העובדה שהאביב בפתח והרי לכם מגפה חדשה, חיובית לשם שינוי.

לדברי מעצבת הפנים קרן גנס, על אף שתהליך העבודה של אנשי המקצוע הוא מובנה חשוב מאוד שיגיעו לראות ולבחון את הדירה או הבית בפועל לפני שמגישים את הצעת המחיר. "יש חשיבות מכרעת להעברת סט תכניות לתמחור מלא ומפורט לקבלן, אותו מבצע המעצב הוא האדריכל שמופקד על הפרויקט", היא מסבירה. "זה לא מבטיח דיוק של מאה אחוזים אבל תמחור שמושתת על תכניות עבודה ופירוט עבודות בהחלט יכול לתת אומדן. בתוך כך, יש נדבכים נוספים בתהליך השיפוץ שבעלי הנכסים לא יודעים לשערך והם אינם מודעים להשלכות. חלק גדול מהפרודוקטים הקבלן הראשי אינו מספק והם אינם נכללים בהצעת המחיר כמו כן צריך לזכור שבמקרים מסוימים הצעת המחיר אינה כוללת תוספת עלויות של קבלני משנה שגם אותן צריך להוסיף לעוגת התקציב כדי לקבל אומדן כולל.

קרן גנס. אסף פינצ'וק,
דירה משופצת בעיצובה של קרן גנס/אסף פינצ'וק

האדריכלית שירה מוסקל, מבעלות המשרד 'הלל אדריכלות ועיצוב מצטרפת לדעתה: "הערכות לוגיסטית וחשיבה מקדימה הם MUST וזאת הדרך היחידה לצמצם עלויות ולהיצמד ללוחות הזמנים", היא מסבירה. "ככל שבעלי הנכס יעשו יותר שעורי בית כך הם יצמצמו לעצמם את כמות סימני השאלה שמתורגמים בפועל לזמן וכסף. הערכת עלויות היא אקוטית וצריכה להיעשות עוד לפני התכנון. יחד עם האדריכל או המעצב צריך לזקק את הדברים הכי כואבים שדורשים טיפול, מהן ההשלכות ומה זה גורר לתהליך. יתרה מכך, בהרבה מקרים התמחור שעושים לעצמם בעלי הבתים בראש הוא תולדה של מה שהם רואים בעיניים רק שהם מתעלמים מעבודות הקבלן ודווקא שם העלויות הגבוהות. בהרבה מקרים התקציב לא מחולק נעון- עלות הקבלן היא כ-40% מעלות השיפוץ הכולל לכן מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע שיעשה סדר וייתן הערכה מציאותית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הלל אדריכלות ועיצוב פנים. חגית גרוסמן,
דירה בעיצוב הלל אדריכלות/חגית גרוסמן

"כמעט ואין לקוח שעומד לפני שיפוץ שלא שואל כמה התענוג יעלה לו פר מ"ר והתשובה שלי עבורו, כמאמר הפתגם היא 'כמה תעלה חליפה ליתום'", מסביר האדריכל בועז שניר. "אין אפשרות אמיתית לקבוע שווי מבלי להבין לעומק על מה מדובר. עלויות הן מושג מאוד פלואידי כשזה נוגע לבניה וששיפוץ בעיקר כי הטווח של הסטנדרט האפשרי הוא אינסופי כמעט. אפשר לרצף את אותו שטח עם אריחים פשוטים שיעלו 40 שקל למ"ר, בגרניט פורצלן שיעלה 80 שקל למ"ר, בפרקט ב-150 שקל למ"ר או בפלטת שיש שעולה כ-250 שקל למ"ר. כשסוכמים את המספרים ההבדלים הם אדירים. לזה צריך להוסיף את עלויות ההריסה והבניה שגם הן משתנות לא רק בעקבות היקף העבודה אלא גם תלויות בחומר - יש הבדל בין קירות בלוקים, גבס או בטון ובמקרה של אלמנטים קונסטרוקטיביים צריך גם לחשב עלויות מהנדס.

"אני בעד לפשט את התהליך ולהיצמד לכמה כללי ברזל שיעזרו להגיע לתוצאה האופטימלית כך למשל להימנע מחללים כהים למרות שזה מאוד אופנתי- בפועל אלמנטים כהים מקטינים את החלל ובפרקטיקה רואים עליהם יותר סימנים של לכלוך. כן מומלץ להשתמש באריחים כמה שיותר גדולים שייצרו מראה המשכי ולתכנן בקווים כמה שיותר ישרים. אלכסון, שבירות מוזרות או פינות קטומות לא מומלצות כלל. בתוך כך, מומלץ להשתמש עד כמה שניתן במקורות אור טבעיים שמייצרים פתיחות ומראה נקי בחלל. אלה דברים קטנים מתוך שפע של דברים והחלטות שצריך לקחת כדי להגיע לאיזון הנכון".

אדריכלות ועיצוב בועז שניר. ולרי זיוז,
כמה עולה לתפור חליפה ליתום? דירה בעיצוב בועז שניר/ולרי זיוז
גולדשטיין גלרי טפט. יחצ חו"ל,
תחושה של תלת ממד. דירה בעיצוב גולדשטיין גלרי טפט/יחצ חו"ל

גנס ממליצה בחום לבקש מהמעצב או האדריכל סימולציות שיסייעו להבין מה עתידים בעלי הבתים לקבל וכיצד התוצר הסופי יראה פחות או יותר: "באופן טבעי לאדם מהשורה לא תמיד יש את היכולת להבין קנה מידה, פרופורציות וגם לא איך אלמנט כזה או אחר יראה במסגרת החלל הנתון. כך למשל אפשר ומומלץ עוד בתהליך התכנון לקבל לוח השראה שעוזר להמחיש כיצד תראה פלטת הצבעים בחלל ותעיד על סגנון הרהיטים והאביזרים. לפני שבונים את הקירות בפועל אפשר להעמיד פלטת גבס בגודל הקיר הנתון ולתת לבעלי הבית לחוש את המרחב, להתנהל בו, לראות כיצד עובר האור הטבעי אם בכלל וכיוב' או לסמן בעזרים שונים את חלוקת החללים על גבי הרצפה.

מהלך כמו שיפוץ היה וכנראה יישאר גם ככזה המלווה במתח רב בין בעלי הבית לאנשי המקצוע ולהוצאות כספיות בלתי צפויות גם אם אומדן התקציב היה מדויק יחסית. עם זאת, רגע לפני שמעלים טורים חשוב לזכור שבסופו של דבר הכל פתיר. "אני ממליצה בחום לדאוג לקיים מפגשים שבועיים אליהם יגיעו כל המעורבים- בעלי הנכס, המעצב ואנשי המקצוע", אומרת גנס, "כך הלקוחות מעורבים במידה בנעשה בביתם וזאת גם דרך אופטימלית לבצע התאמות תוך כדי תנועה כמו בחינה של מפגישים וניתוקים של אלמנטים שונים. התאמה בין הנדסת האנוש פר לקוח לפרקטיקה באתר מוכיחה את עצמה. באופן טבעי, יש דברים ששמים לב אליהם תוך כדי תנועה באתר. מומלץ לפני כל שלב קריטי לעצור ולבחון את המכלול ובתוך כך לוודא שכל שינוי שסוכה בשטח יגובה בתכנית שתמנע אי הבנות וויכוחים מיותרים בין הצדדים".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully