וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז איך נערכים לסגר השלישי?

רוני הרש

7.1.2021 / 9:33

אם הקושי בשני הסגרים הקודמים היה גדול, הסגר השלישי עלול להנחית מכה אנושה על עסקים. יש מספר צעדים שאפשר לעשות כדי לשרוד גם אותו

בווידאו: עליה במספר הקונים בסופרים לקראת הידוק הסגר/צילום: יותם רונו

בפעם השלישית ייכנסו תושבי ישראל לסגר. בין אם הוא יימשך שבועיים או יותר, השפעתו על עסקים תהיה משמעותית מאוד. לא מעט עסקים כבר קרסו ואלה שהצליחו לשרוד, עושים זאת בקושי רב. ועדיין, למרות המצב הקשה מאוד יש כמה דברים שניתן לעשות על מנת לשמור על העסק ולשרוד גם את הסגר הזה.

ראשית, חזקו את הקשר עם לקוחותיכם. השינויים שעוברים עליכם? גם הלקוחות שלכם עוברים אותם. לחלקם, אולי, יש ילדים בבית והם צריכים מוצרים נוספים שלא ניתן להשיג בסביבה הקרובה? אולי הם בחל"ת או מובטלים ואז הם יכולים להוציא פחות? מנגד, אם הם כבר באים פיזית אליכם - אולי הם חוששים מכך ורוצים שירות מהיר? ככל שיהיה לכם מידע רב יותר מהם - תוכלו להעניק להם שירות מותאם אישית עבורם. כך תרוויחו פעמיים - גם התייעלות והתאמה שלכם למצב וגם הלקוחות שלכם יישארו אצלכם ולא יחפשו את מה שהם צריכים במקום אחר.

זה מוביל אותנו לדבר השני והוא מה שאתם מציעים בחנות. בחנו מה תוכלו להוסיף, כמובן תוך שמירה על החוק החדש שאוסר על הוספת מוצרים שאינם בהתוויה המרכזית של העסק (כלומר, טמבוריה לא תוכל להתחיל למכור אורז או פסטה). כך, למשל, אם אתם מסעדה - מכרו חומרי גלם. אם אתם חנות משחקים - הוסיפו מוצרים ליום הולדת. הבנתם את הרעיון. מה שעבד לאמזון (שהחלה בתור חנות ספרים בכלל) יכול לעבוד גם לכם. מה מוסיפים? כל דבר שהלקוחות שלכם יכולים להזדקק להם כשהם אצלכם.

מחסומים עם כניסת הסגר השלישי, צומת על פרשת דרכים תל אביב רמת גן, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
זה לא יהיה קל, אבל אפשר לעבור את זה/ראובן קסטרו

רבות דובר על נושא המשלוחים. נכון, מתלוות לזה עלויות נוספות, אך מנגד קיימים בשוק היום כל כך הרבה מובטלים. הם יוכלו לסייע לכם להקים מערך שליחויות שיוכל לספק ללקוחות שלכם את מה שהם צריכים מבלי להגיע אליכם.

העסק שלכם פעיל ברשתות חברתיות? עד כמה הוא פעיל ומעניין? סביר להניח שיש לכם עמוד פייסבוק או אינסטגרם לעסק, אבל האם הוא גורם ללקוחות שלכם להסתכל מה עלה או להמשיך לגלול? בימים אלה, חשבו מה הדבר המיוחד שתוכלו להציע לגולשים? נסו ליצור תוכן מעניין ולא דווקא שיווקי. גרמו להם לחשוב על הפוסט האחרון שהעליתם. בקיצור - אל תעלו סתם פוסטים, כי אתם חושבים שזה מספיק...

סגר ותקופה קשה כזו היא בדיוק הזמן לשתף פעולה אחד עם השני. בין אם אתם עסק שפועל במתחם קניות גדול או במתחם חנויות שכונתי, נסו לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה עם העסקים בסביבתכם. למשל - רכישה במקום אחד תיתן הנחה בחנות אחרת במתחם. כך, הלקוח יכול להיכנס אליכם גם אם לא תכנן רק בגלל שיש לו הנחה... ומי יודע? אולי גם ירכוש כמה דברים על הדרך. זכרו שככל שההטבה תהיה מסקרנת ומעניינת יותר הלקוח הפוטנציאלי ייכנס אליכם. זה לא הזמן לתת הנחה של 3% על רכישת עיפרון.

נסו לעלות שלב בפרסום שלכם ונסו לעשות לעצמכם יחסי ציבור. כמובן שלא לכל עסק יש תקציב ליחסי ציבור מקצועיים. יש לא מעט קורסים ומידע און ליין על איך לעשות יח"צ לעצמכם. נסו להכניס ידיעה לעיתון המקומי עליכם, חשבו מה הסיפור הייחודי שלכם, כזה שיגרום גם לציבור רחב יותר שאינו גר או מגיע באופן ישיר אליכם יתעניין ויגיע לראות אתכם מקרוב. כמובן שידיעה במקומון גם תיתן פרסום חינמי מצוין עבורכם לקהל הלקוחות שישמחו לפרגן ברשתות החברתיות. לכן, זה שווה את המאמץ.
בכלל, יש הרבה מאוד קורסים חינמיים ברשת - נסו לראות מה תוכלו ללמוד וליישם בעסק שלכם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
seperator

לסיכום, אנחנו כבר מספר חודשים במצב לא קל ולא מוכר כאשר איש לא יודע מה יקרה בעתיד. לכן, כבעלי עסק וכעצמאים עלינו לחשוב כל הזמן כיצד לשדרג את העסק ואת הפעילות על מנת למקסם רווחים. פעילות שוטפת של הרחבת גבולות גזרה, השקעה בפרסום מעניין ברשתות החברתיות ובאופן כללי לגעת בקהל שלנו ולהבין מה הם צריכים וכיצד אנחנו יכולים לסייע לו ולתת לו מה שאנחנו צריכים - תוכל לסייע לנו לצלוח את המצב ובמקביל לחזק אותנו.

רוני הרש הוא יועץ תקשורת ובעלים של "הרש תקשורת ואסטרטגיה"

  • עוד באותו נושא:
  • סגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully