וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האהבה שלה שווה לאנשים האלה חדר משלהם

7.1.2021 / 12:44

חיילים בודדים, נשים ונערות שיצאו ממעגל הזנות וגרות במרכזי שיקום, ילדים שהוצאו מבתיהם בצו בית משפט וחיים במוסדות רווחה. מירי בלבול, מחלוצות ההום סטיילינג בישראל ומובילת פרויקט ההתנדבות הקהילתי 'חדר משלהם', מייצרת, משפצת ומחדשת עבורם חדרים, וזה לא נגמר שם

מירי בלבול ותלמידות סקולה. נויה שילוני חביב,
הכול בחינם, הכול באהבה. מירי בלבול עם התלמידות של סקולה/נויה שילוני חביב

מיטה נוחה, ארון בגדים, קירות צבועים ותאורה תקינה, דברים שנראים למרביתנו טריוויאליים לחלוטין אינם מובנים מאליהם עבור אחרים: ברחבי ישראל חיים כיום עשרות אלפי גברים, נשים, בני נוער וילדים שעבורם בית הוא בגדר חלום בלתי מושג. מירי בלבול, מומחית ההום סטיילינג הפכה בשנים האחרונות שם נרדף לחיבור אמיתי וערכי בין עיצוב וקהילה פועלת כדי לשנות עבורם את המציאות ולהיטיב את שיגרת חייהם. היא מאמינה שחללים מטופלים, צבע, אור ואביזרים עושים את שלהם ויש בהם את הכוח לרומם וגם לשקם במקרים מסוימים.

בזמן שהקורונה שינתה את החיים ב-180 מעלות והובילה לשורת ביטולי והקפאות פרויקטים מסוגים שונים, בלבול המשיכה לשדר עסקים כרגיל ובימים אלה, רגע לפני ששנת 2020 מסתיימת, היא מקדמת במרץ במסגרת האתר giveback - מחזירים לקהילה, פרויקט גיוס המונים במסגרתו היא מקווה לגייס את הציבור הרחב לסייע בקידום פרויקטים קהילתיים חדשים אותם היא תבצע בשנת 2021. לטובת העניין היא אף רתמה את היוצר עברי לידר שנתן ברכתו להשתמש בשורה שהפכה כבר לאייקון "האהבה הזאת שלנו בונה לנו חדר" והיא תשמש כסלוגן של הפרויקט.

דירה ברמלה - עיצוב סקולה בהנחיית מירי בלבול. נויה שילוני חביב,
דירה ברמלה בעיצוב מירי בלבול ותלמידות סקולה/נויה שילוני חביב

"גם בשיא המשבר בחרתי לא ליפול למקומות של עצב, שביזות וחרדה", מסבירה בלבול. "כמו כולם השבוע הראשון היה סוג של שוק גם עבורי אבל אחרי שהסתגלתי לסיטואציה החדשה והבנתי שהיא לא הולכת לשום מקום בקרוב בחרתי לנצל את הסגר הראשון ליצירה ופיתוח פרויקטים וקונספטים חדשים. כך, למשל, במקום להשתגע בניתי גם את מיזם 'צו 8 למעצבות' במהלכו פלוגות של 'סקוליות' - בוגרות ביה"ס סקולה שהקמתי לפני כעשור, עשו טוב לעם ישראל בימים בהם חסד וערבות הדדית הם מצרך חשוב ביותר, הכול באהבה וללא תשלום. הן התנדבו לייעץ וללוות מרחוק משפחות - לעזור לשדרוג את חדרי הילדים שנאלצו תוך ימים להסתגל למציאות חדשה לגמרי בה הם סגורים בבתים. יותר ממאה משפחות ברחבי הארץ נעזרו בשירות, כל משפחה קיבלה ליווי קרוב-רחוק של מעצבת, רעיונות וטיפים לשדרוג החדרים בעזרת צבע ופריטים שקיימים בבתים. זאת הייתה חוויה שתרמה לא רק לנראות של החדרים אלא גם אפשרה עשיה אקטיבית וזמן איכות מבורך בין הורים לילדים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מתוך פרויקט האחים בירושלים - עיצוב תלמידות סקולה בהנחיית מירי בלבול. נויה שילוני חביב,
לא נופלים על שביזות וחרדה. פרויקט האחים בירושלים בעיצוב מירי בלבול ותלמידות סקולה/נויה שילוני חביב

העובדה שבמהלך הסגר הראשון היא ותלמידיה לא יכלו לצאת ולהסתער בפועל על פרויקטים חדשים לא מנעה ממנה לעמוד בקשר עם עמותות ומתנדבים ולאתר פרויקטים חדשים שבוצעו מיד בסופו. כך, למשל, דירתם הירושלמית של שלושה אחים צעירים שעלו לבדם מקזבלנקה, הצעיר שבהם חייל קרבי בגבעתי: "לדירה שממוקמת באחת השכונות העתיקות בירושלים הגענו דרך פוסט שפורסם בקבוצת הפייסבוק 'אנשים טובים למען חיילים בודדים' שייסד נועם אביטל - חייל בודד בעברו שמקדיש את חייו לעזור לאחרים", היא משחזרת, "הפוסט היה קצר ותמציתי אבל עורר עניין מיוחד - 'חייל בודד קרבי שעלה ממרוקו יחד עם שתי אחיותיו מבקש מיטה'. אחרי כמה טלפונים וברורים, עלינו לירושלים להבין במה מדובר. פגשנו שלושה צעירים מקסימים - שתי אחיות בנות 22 ו-20 ואחיהם בן ה-18 שעלו ממרוקו לבדם וגרים בדירה שכורה ומוזנחת במיוחד עם בעיות חשמל ורטיבות, קירות סדוקים ומתקפלים וגיבוב של רהיטים שנאספו מתרומות או מהרחוב. המיטות שלהם היו שבורות ואת הבגדים קיפלו והניחו על הרצפה פשוט כי אין ארונות בחדרים.

"כמות החברות שנרתמו לעזור בפרויקט הזה הייתה מדהימה - חברת ריהוט ואבזור וחברת הייטק שתרמה סכום כסף גדול שאפשר לנו לשכור אנשי מקצוע ולטפל בתשתיות הרעועות. חשוב היה לנו לשלב נגיעות שיזכירו לשלושתם את הבית, אבל באינטרפרטציה עכשווית, כך למשל שולבו תמונה צבעונית שמשדרת מרוקו באקסטרים, גב מיטה עם משרביה בפאטרן של חמסות, שטיח מרוקאי וגוף תאורה DIY עשוי מצלחת עץ מקומרת וחימר - מחומרי הבניה הנפוצים במרוקו. בתוך כך, החדר של אחת האחיות עוצב בהשראת ריאד מרוקאי במרקש עם נגיעות בולטות של עיצוב סקנדינבי".

מריי בלבול. סלי בן אריה,
כמות נרתמים מדהימה. מירי בלבול/סלי בן אריה

את שנת 2020 חותמים בלבול ותלמידיה בשני פרויקטים מרגשים במיוחד אותם הם מגדירים כנסי חנוכה לכל דבר. האחד הוא שדרוג חדריהם של 30 חיילים בודדים שעלו בגפם מחו"ל על מנת לשרת בצה"ל, במרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין שעלה לארץ מפילדלפיה ונפל בקיץ 2006 במלחמת לבנון השנייה. הפרויקט, שמסתיים בימים אלה ממש מאפשר לאותם 30 חיילים קרביים להתעורר בסופי השבוע למציאות חדשה.

פרויקט מרגש נוסף הסתיים באחרונה בעיר רמלה: זוהי דירתה של סיגל לוי, בת ה-41 , אם יחידנית לילדה בת 8 ובן שנתיים-שניהם על הספקטרום האוטיסטי, אחראית גם על שני אחיה, האחד מהם בעל צרכים מיוחדים ולוקה גם באפילפסיה קשה.

דירה ברמלה - עיצוב סקולה בהנחיית מירי בלבול. נויה שילוני חביב,
ככה זה נראה כשבאמת באים מאהבה. דירה ברמלה בעיצוב מירי בלבול ותלמידות סקולה/נויה שילוני חביב

זוהי הפעם השנייה בה בלבול נרתמת לשדרג את דירתה של סיגל. לפני כשמונה שנים זו הייתה הדירה בה גרה עם אביה, שנפטר מאז, יחד הם טיפלו באחיה שאחד מהם עבר מאז לבית חולים ומוגדר כצמח. השיפוץ בזמנו יצר בסיגל פרץ של תקווה. היא בחרה לצאת למסע של יצירת חיים והביאה לעולם את ביתה הבכורה. לפני כשנה וחצי עברו בני המשפחה לדירת עמידר נגישה על מנת שהאח יוכל להתנייד על כיסא גלגלים. בלבול ותלמידי סקולה נרתמו לייצר עבורם סביבת מגורים חמה, מלכדת ומתפקדת שתספק לילדה ואחיה מרחב מחיה לו הם ראויים.

  • עוד באותו נושא:
  • יוזמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully