וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: גידול בהיקף נזקי מזג האוויר לחקלאים

עודכן לאחרונה: 10.1.2021 / 14:53

תדיראן יוצאת עם חידוש שימנע זיהום במזגן הביתי שלכם, חידוש גם ב-AIG: נהגים צעירים יוכלו לרכוש חבילות שימוש ברכב המשפחתי ומיזם שינסה ליצור מרחב ציבורי בטוח יותר לנשים

מיזם Safe Walk Jerusalem/יחצ האוניברסיטה העברית

חברת נתנאל גרופ העוסקת בייזום, תכנון, הקמה ושיווק פרויקטים למגורים ומסחר בישראל, השלימה בהצלחה הנפקת אג"ח סדרה י"ב, במסגרת מכרז מוסדי שקיימה ביום חמישי האחרון. בהנפקת האג"ח נרשמו ביקושים של למעלה מ-210 מיליון שקל משורה ארוכה של גופים פיננסים מובילים בישראל, והחברה בחרה לגייס 105 מיליון שקל.

אגרות החוב מסדרה י"ב הינן שקליות ולא צמודות למדד המחירים לצרכן, בעלות מח"מ של כ-3.9 שנים. הריבית על אגרות החוב שנקבעה בשלב המוסדי עומדת על 4.53%, והיא תשולם פעמיים בשנה, החל מיולי 2021. קרן אגרות החוב תפרע לשיעורין, בין ינואר 2023 לינואר 2027. מחר, יום שני 11 לינואר, ייערך השלב הציבורי במסגרת מכרז ההנפקה.

אריה נתנאל, יו"ר החברה מסר: "תוצאות המכרז משקפות את האמון הרב שיש לשוק ההון בפעילותה העסקית של נתנאל גרופ. גיוס זה יאפשר לנו להמשיך את תנופת העשייה בה אנו נמצאים, במסגרתה דיווחנו לאחרונה על זכייה במכרז לרכישת קרקע בבית"ר עילית, בה נקים שכונת מגורים חדשה אשר תכלול כ-800 יחידות דיור, ומספר מרכזים מסחריים. בשנה הקרובה אנו מתחילים בביצוע מספר פרויקטים משמעותיים למגורים עליהם עבדנו בשנים האחרונות, בערים תל-אביב, בת-ים, אילת ועתלית, לצד קידום פרויקטים להתחדשות עירונית. אנו ממשיכים כל העת בחיפוש ואיתור הזדמנויות עסקיות חדשות, שיבנו את האופק העתידי של נתנאל גרופ".

את ההנפקה הובילה אוריון חיתום, כחלק מקונסורציום שכלל את רוסאריו קפיטל, ברק קפיטל, לאומי חיתום ומנורה חיתום.

seperator

חברת הביטוח AIG ישראל מנתקת, לראשונה בארץ, את הזיקה בין הרכב והנהג במסגרת מסלול ייחודי וחדשני, המאפשר להורים לנהגים צעירים לרכוש חבילת קילומטרים ולאפשר לנהג הצעיר לנצל אותה בכמה רכבים שמבוטחים ב- AIG, ולא רק ברכב אחד. אפליקציית AIG Just Drive, שפותחה במיוחד עבור המסלול החדש, מאפשרת לנהגים צעירים או חדשים לנהוג בכל רכב המשויך לחבילה, באמצעות רכישה מראש של חבילות ק"מ ללא צורך ברכישת חבילה לכל רכב.

אם במשפחה יש יותר מרכב אחד המבוטח ב-AIG, הנהג הצעיר יוכל להשתמש בחבילת הק"מ לנהיגה בכל הרכבים ששויכו לחבילה, ללא צורך בחבילה נפרדת לכל רכב. לדוגמה, נהג צעיר או חדש יוכל לנהוג במסגרת אותה חבילה ברכבים של שני ההורים, אחים גדולים, דודים, סבים ואפילו חברים, כל עוד כולם מבוטחים ב-AIG וצורפו לחבילה. בנוסף, ההורים יוכלו לצרף גם שני אחים, או את בן הזוג של הילד שלהם לחבילה ולאפשר למספר נהגים לחלוק באותה חבילת ק"מ.

איך זה עובד? האפליקציה החדשה - AIG Just Drive, מאפשרת לבעלי פוליסת ביטוח רכב ב-AIG לרכוש חבילת קילומטרים ולהוסיף נהגים צעירים/חדשים ולכלול אותם בכיסוי הביטוחי תחת אותה החבילה. הכיסוי הביטוחי מופעל ע"י אפליקציה בלבד, ללא התקנה פיזית של רכיב ברכב, כאשר הנהג הצעיר/חדש מפעיל את הביטוח לפני תחילת הנסיעה, ויפסיק את הביטוח בתום הנסיעה. עם סיום החבילה, בעל הפוליסה יוכל לרכוש ק"מ נוספים באמצעות האפליקציה.

יפעת רייטר, מנכ"ל חברת AIG ישראל: "AIG היא חברת ביטוח אחרת שחושבת כמו לקוח ולא כמו חברת ביטוח. אין שום סיבה שההורים של נהג צעיר יצטרכו לרכוש כיסוי עבורו לכל רכב בנפרד, שכן הוא יכול לנהוג רק ברכב אחד בכל פעם. לכן האפליקציה החדשה שלנו, AIG Just Drive, מכסה את הנהג בכל רכב בו הוא נוהג. ההורה שלו כבר רכש את מכסת הקילומטרים שהנהג הצעיר ינהג. מכאן גם שמה של האפליקציה - פשוט תנהגו, מתי שתרצו, באיזה רכב שתרצו וכמה שתרצו, בזהירות ובבטיחות. זהו מהלך נוסף שמגביר את השקיפות וההוגנות כלפי לקוחותינו. במציאות שלנו, המשתנה ללא הרף, תפקידנו כחברת ביטוח אחרת הוא לזהות את צרכיהם של לקוחותינו להתאים עבורם את המוצרים והשירותים המתאימים ביותר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יפעת רייטר. אוהד רומנו,
יפעת רייטר/אוהד רומנו

כחלק מתוכנית החומש שהציגה תדיראן בחודש מאי האחרון, לקחה על עצמה החברה להוביל את תחום הטיפול באוויר, ליצור מודעות לבעיית זיהום האוויר הביתי הקיים ולהציע פתרונות מתאימים ליצירת בית בריא. במסגרת זו, במהלך 2021 מתכוונת תדיראן להציג מגוון פתרונות לטיפול באוויר במרחב הבית ובחללים סגורים נוספים, שבהם אנו מבלים שעות רבות מהיום. לפני כשנה תדיראן הציגה את החזון שלה בטיפול באוויר, עם השקת הסנונית הראשונה בטכנולוגיית ה-AIR CARE בסדרת מזגני הפרימיום SUPREME וכן טכנולוגיית UV למזגנים עיליים ומיני מרכזיים.

עתה, מציגה תדיראן טכנולוגיה חדשנית לחיטוי האוויר, המבוססת על שני פטנטים - אחד אושר כפטנט בינ"ל והשני בהליכי רישום סופיים. הטכנולוגיה פותחה באמצעות מחולל מי חמצן המשתמש בלחות שבאוויר וממיר אותה למי חמצן (H202). חומר זה מטהר את האוויר וקוטל 99.999% מהווירוסים והבקטריות. באחרונה, נבחנה יעילות ההתקן במעבדת AEROSOL בארה"ב, מעבדה רשומה ב- FDA לבדיקת וירוסים, בקטריות ועובש. בדיקות המעבדה העלו יעילות גבוהה מאוד (99.9%) לטיפול בווירוסים, בקטריות ועובש.

מנכ"ל תדיראן ובעל השליטה, משה ממרוד, מסר: "מחקרים של ארגון הבריאות העולמי קובעים כי סביבת המחיה שלנו מזוהמת עד פי חמישה מהסביבה החיצונית  דבר שגורם לתחלואה של מיליונים בעולם. כבר לפני מספר שנים החלטנו להוביל את זירת הטיפול באוויר ויצירת בית בריא. לאחר השקעה גדולה ושלוש שנות פיתוח, הגענו לפריצת דרך טכנולוגית בשמירה על חללים סגורים ובאספקת פתרונות לבית בריא ולאוויר נקי. הטכנולוגיה החדשה נבדקה ואושרה ע"י מעבדה רשומה ב-FDA וכן ע"י אנשי אקדמיה. הפטנטים שפיתחנו מוצגים בימים אלה לחברות מיזוג מובילות בעולם ומעוררים עניין רב".

טכנולוגיית מי החמצן המוטמעת במזגן ממירה חלק ממולקולות המים שנמצאות באוויר (לחות) H20 למולקולות מי חמצן H2O2, בשחרור מינימלי של יונים לאטמוספירה. ההתקן נמצא בכניסת האוויר של המאייד, כאשר במרכזו מחט. עם כניסת הלחות (O2H) לתוך ההתקן ובאמצעות מתח חשמלי בין המחט לגליל המתכת של ההתקן , נוצר תהליך של פירוק הלחות (O2H) למי חמצן או בשמם המדעי 2O2H. מולקולות מי החמצן נוצרות במינון נמוך מאוד, הרבה מתחת לתקן המותר על פי חוק, והן מתפזרות לאוויר בבית ונדבקים לחיידקים, ווירוסים, עובש ושאר מזיקים אחרים ומחסלים אותם. הריכוז של מי החמצן צריך להיות נמוך ביותר כדי שיהיה יעיל בהשמדת חיידקים אך לא יפגע או יזיק ליושבי הבית או לחפצים בו. ריכוז מי החמצן המיוצר ע"י ההתקן שפיתחה תדיראן נמוך פי 100 מהערך שנקבע בתקינה המותרת על פי חוק - בלי לפגוע ביעילותו. ההתקן הוא אקולוגי שכן אין בו שימוש בדטרגנטים. מי החמצן והאוזון שמופק מתכלים ובסופו של דבר נעלמים מהסביבה. למוצר מנגנון ניקוי עצמי באמצעות קפיץ שמלופף סביב המחט. ברגע שהמערכת מזהה שהמחט מלוכלכת, הקפיץ נע באופן אוטומטי ומנקה אותה, כך שהמערכת מצריכה תחזוקה מעטה בלבד. בנוסף, מכיוון שההתקן מייצר מולקולות מי חמצן מלחות שנמצאת באוויר, הוא אינו מצריך שימוש בקפסולות או בדטרגנטים כלשהם המצריכים הוצאה כספית מצד המשתמש.

משה ממרוד מנכ"ל תדיראן. סיון פרג',
מנכ"ל תדיראן משה ממרקוד/סיון פרג'

"נשים שנוהגות לרוץ בפארק המסילה, גם בשעות שיש עדיין אור, טוענות כי לא פעם נערים נצמדים אליהן בקרבה מוגזמת ונושפים בכבדות יחד איתן, וזאת לבד מעשרות הטרדות מיניות", נכתב בחודש נובמבר האחרון ב'ידיעות ירושלים' ו'כל העיר' נמסר לפני מספר ימים כי בן 33 החשוד בשורת מעשים מגונים כלפי נשים בגן סאקר ובעמק המצלבה נעצר על ידי המשטרה. תופעת ההטרדות וההתקפות של נשים בפארקים ברחבי ירושלים, בשעת אימון ריצה או בדרך חזרה הביתה מהעבודה או סתם בזמן התאווררות מהסגר, המתרחשת בעיקר בשעות הלילה, הופכת לבעיה מהותית, מתמשכת, מתעצמת וקשה. בעקבות המצב נאלצות נשים רבות המסתובבות בירושלים לקנות גז מדמיע או אמצעי מיגון אחרים כדי להפיג את חששן ולהרגיש בטוחות במרחב הציבורי. התחושה היא שהמשטרה לא מבצעת את עבודתה עד תום. האם יש דרך לשנות את המצב בירושלים?

סטודנט וסטודנטית מהאוניברסיטה העברית, גלעד ארליכמן ורתם ליליאור, שהנושא קרוב ללבם, החליטו להרים את הכפפה וליצור שינוי. השניים הציגו בהאקתון COMMUNICITY (או בשמו העברי ירושלים.עיר.קהילה) שהתקיים השבוע את המיזם החדש שלהם, "הולכות על בטוח" (Safe walk) - תוסף לאפליקציה שמחשב ומציע את מסלולי ההליכה דרך הרחובות הבטוחים ביותר בירושלים, וכך מונע צעידה ברחובות מפחידים, מועדים לפורענות ומסוכנים לשלומן של הצועדות. היזמים פיתחו מודל המסתמך על קטגוריות - ביניהם תאורת רחוב, חנויות שפתוחות עד מאוחר, סמטאות ללא בתי מגורים ועוד. המודל שנוצר קובע את דירוג הבטיחות של רחובות העיר. על-פי הדירוג יוכלו משתמשות האפליקציה לדעת איפה כדאי להן לצעוד. בנוסף, המשתמשים יוכלו להוסיף התראות, כפי שקורה בווייז, כדי לעדכן על אזורים מסוכנים בדרך.

הרעיון מאחורי המיזם הוקרן במהלך ההאקתון מטעם מאגד JLM IMPACT - , המורכב ממרכזי החדשנות והיזמות של האוניברסיטה העברית, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ו'עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה'. "מכירה את זה שצריך להחזיק את המפתחות בין האצבעות, להסתכל כל שנייה אחורה, לחשוב מי יכול לגעת בך, להיבהל כל פעם שאת שומעת קול מאחורייך גם אם זה חתול קטן, לחטוף התקף לב קטן כל פעם שחשוך בחוץ? כולנו מכירות את זה, ולנו יש פתרון. מטרת האפליקציה 'הולכות על בטוח' הוא למצוא לך את מסלול ההליכה הבטוח ביותר. התוסף שלנו נותן לך אופציה אחרת - אופציה ורודה, מסלול אחר שאומר איפה הכי מואר, איפה הכי ראשי, איפה לך בטוח ללכת בלילה. משתמשות יוכלו לתת התראות בלייב לגבי מיקום של אנשים שנראים קצת מפחידים, איפה יותר חשוך ממה שחשבנו, או איפה שיש פנס מעמעם שעלול לגרום לך להרגיש קצת כמו בסרט אימה. בסופו של דבר, בעתיד, נוכל ליצור רשת ביטחון, לדעת איפה בטוח יותר ואיפה פחות בטוח במרחב הציבורי", הסבירה ליליאור בסרטון.

מיזם Safe Walk Jerusalem. יחצ,
אולי אפשר יהיה ללכת בבטחה סופסוף/יחצ

"התוסף ידע לזהות אם מדובר בהתראות שהן חד פעמיות או מתמשכות. לדוגמה, אם מדובר בשיכורים שמתפרעים ברחוב מסוים, כנראה שמחר הם לא יהיו שם, ואז הדרך דווקא תהיה בטוחה עבור נשים למחרת", הסביר ארליכמן, בוגר תוכנית פיתוח המיזמים של Huji innovate, מרכז החדשנות והיזמות של האוניברסיטה העברית, אחרי אירוע הגמר. "אני ורתם מאמינים שעם הזמן ובעקבות השימוש הגובר באפליקציה נוכל לייצר מפה עם 'אזורים חמים' שבהם יש יותר פעילות מטרידה. כרגע המיזם נמצב בחיתוליו, יצרנו דירוג רחובות באזור רחביה, ליד הדירות שלי ושל רתם. השאיפה היא שהדירוג הזה כמובן יתפתח ושהמיזם יהיה בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים והמשטרה. רשת הביטחון שתיווצר תוכל להשיג לרשויות תמונה ברורה של השטח, כך ניתן יהיה לדעת בבירור להיכן ניתן להפנות יותר משאבים. אנו מתכוונים לשחרר את התוסף לחנויות האפליקציות כשנרגיש שהוא מספיק בשל, אנחנו מאמינים שזה יקרה ממש בקרוב".

המיזם של ארליכמן וליליאור זכה במקום הראשון בתחרות ובפרס כספי בשווי של 15,000 שקל. האקתון COMMUNICITY נחשב למוצלח ולגדול מבין ההאקתונים שנערכו בישראל בשנים האחרונות. השתתפו בו מעל ל-300 סטודנטים וסטודנטיות, שהתחלקו ל-61 קבוצות. הסטודנטים נעזרו ב-61 מנטורים, בוצעו 45 הגשות, ואירוע הגמר כולו נמשך לאורך שעתיים (התקיים ביום חמישי ה-7.1). הפתרונות שהציעו הסטודנטים שהשתתפו באירוע נשפטו על ידי פאנל של 22 מומחים, הכולל אושיות ירושלמיות מובילות בעולם התרבות והעסקים, סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה העברית ישי פרנקל; סגנית נשיא בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב אדר' ליאת בריקס אתגר; מנכ"ל וסגן נשיאת 'עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים' ד"ר רפי אבירם, ומנהל רשות המחקר, חדשנות ויזמות במכללה מיכאל מזרחי; סגנית נשיא השף והמסעדן אסף גרניט; סגנית ראש עיריית ירושלים פלר חסן נחום, מנכ"ל אינטל ירושלים נעם אבני; מנכ"ל תנועת רוח חדשה יוסי קלאר; נציגים מאמזון ישראל ונציגי אקדמיה בכירים ועוד. בסך הכול היו 25 חברות שנתנו חסות להאקתון. התחרות כולה הוקדשה ליזמות סטודנטיאלית לטובת הקהילה הירושלמית.

seperator

הסטארטאפ הישראלי BreezoMeter, המספק מידע על זיהום סביבתי אונליין, הודיע היום על שותפות עם הענקית האמריקאית Verizon Media, מובילה עולמית בסחר ותוכן המחזיקה בבעלותה מותגים כמו Yahoo, אתר הטכנולוגיה TechCrunch ו-RYOT. החברה תספק למשתמשים באפליקציית מזג האוויר של Yahoo גישה לנתוני זיהום אוויר מבוססי מיקום. הכלי החדש שישולב באפליקציה של Yahoo מגדיל משמעותית את היקף המידע הזמין למשתמשים, הנחות להם כדי לקבל החלטות המפחיתות את החשיפה שלהם לזיהום אוויר מסוכן, כל זאת במטרה לשמור על בריאותם.

וירוס הקורונה ואירועי שריפות הענק בשנים האחרונות העלו לאור הזרקורים את נושא החשיפה לזיהום אוויר. הציבור מודע כיום הרבה יותר מבעבר, למזהמים שנמצאים באוויר שהוא נושם, והוא מעוניין בפתרונות שיסייעו לו לנהל את החשיפה שלו לזיהום אוויר. כעת, BreezoMeter יחד עם Verizon Media מעניקות מענה לצורך הזה. הטכנולוגיה של BreezoMeter מתבססת על אלגוריתמי חיזוי של פיזור מזהמים באמצעות למידת מכונה (machine learning) שלוקחים בחשבון מידע המתקבל בזמן אמת מעשרות אלפי תחנות מדידה ברחבי בעולם, בשילוב עם מידע מטאורולוגי, מידע לווייני, נתוני זמן אמת על תחבורה, ואף דיווחים על שריפות. בצורה זו, האלגוריתמים שפיתחה החברה מאפשרים לה לחזות את רמת איכות האוויר בדיוק מירבי וברזולוציה של עד מטרים בודדים.

עשרות מיליוני משתמשים בכל העולם מעניקים אמון רב באפליקציית מזג האוויר של Yahoo וברמת הדיוק שלה, וכעת הם יוכלו ליהנות ממידע על רמת איכות האוויר ומטיפים כיצד הם יכולים לשמור על בריאותם, בכל מקום בעולם.

המשתמשים של !Yahoo גם יוכלו לקבל התראות באמצעות האפליקציה כשאיכות האוויר היא נמוכה, כך היא תוכל להמליץ להם למשל להפחית את השהייה מחוץ לבית שהתנאים אינם טובים. העדכונים העתידיים יכילו פיצ'רים שיאפשרו למשתמשים לקבל מידע רב ורחב יותר מזה שקיים כיום.

"הפקת תובנות על איכות האוויר באפליקציית מזג האוויר של !Yahoo היא לא רק זכות גדולה, אלא ההגשמה הגדולה ביותר של המטרות של BreezoMeter - סיוע לשמירה על הבריאות עבור מיליוני בני אדם ברחבי העולם שעלולים להיות חשופים למפגעי זיהום האוויר", אמר רן קורבר, מנכ"ל ומייסד שותף ב-BreezoMeter' "על ידי אספקה של מידע מדויק ומידע סביבתי שניתן לפעול על פיו, אנחנו לא מספקים רק שכבה נוספת של נתונים לאפליקציית מזג האוויר של Yahoo, אלא אנחנו מעודדים מיליוני בני אדם לקבל החלטות בריאות יותר ומודעות יותר על בסיס יומי ואפילו שעתי".

רן קורבר. יחצ בריזומטר,
רן קורבר/יחצ בריזומטר
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully