וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי לשפץ בעצמכם ומתי להזמין איש מקצוע?

10.1.2021 / 17:54

על רקע כל קשיי התקופה, דווקא ענף השיפוצים חווה פריחה יוצאת דופן. אף על פי שהלקוחות הישראליים פינו יותר זמן לשיפוצים, הם לא בהכרח ממהרים לעשות את זה בעצמם. מה אפשר בכל זאת לבצע כשרוצים לשדרג את הבית, ומתי כדאי לשכור את שירותיו של איש מקצוע?

צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

אמנם חלקנו חסכנו כסף, מבלי להתכוון, בשנה האחרונה, שבה בילינו פחות וראינו פחות עולם בגרסת המציאות, לעומת הגרסה הוירטואלית. ואף על פי שרבים מאיתנו החליטו ששיפוץ זה מה שהם זקוקים לו יותר מכל, עדיין ההחלטה אינה חפה מחששות רבים. בין אם מתוך מחשבה על בית שמופקע מאיתנו לפרק זמן ממושך, או עלויות שיכולות להאמיר ולעבור בקלות את התקציב שייעדנו לטובת העניין - אלה בהחלט מובנים.

המעצבת ובעלת בית הספר הגבוה ללימודי עיצוב ברברה ברזין אומרת שהלקוח הישראלי מחפש לרוב להוזיל עלויות ותמיד מכיר מישהו שיכול לעשות כל מיני עבודות. יחד עם זאת, היא סבורה שיש נושאים שבאופן מובהק יגרמו לכם לשכור את שירותיו של איש מקצוע. "אתם לא עוקרים לעצמכם שן לבד, אלא הולכים לרופא שיניים. אותו הדבר לגבי ייעוץ משפטי. אתם לא משוטטים באינטרנט ומייצגים את עצמכם, אלא פונים לעורך דין המתמחה בנושא הרלוונטי לעניינכם, לא?", היא אומרת. לכן היא סבורה שיש חשיבות עצומה למעצב פנים, כשבאים לתכנן את הבית. "אני מגדירה עצמי כבעלת מלאכה, ואין מתפקידי לכפות את טעמי על הלקוח, אלא לאסוף את כל הדרישות והמאוויים של הלקוח ולתפור אותם בתפירה עילית, מוקפדת, במסות נכונות ובטעם טוב, וליצור עבורו חלל מגובש ומתוכנן לעילא. מעצב פנים טוב הוא קודם כל איש טכני, אחד שמבין במערכות המסועפות של המקצוע, ולא מתפשר על שום עניין, לרבות ענייני בטיחות".

עיצוב עדי הראל, בוגרת ברברה ברזין. שי אפשטיין,
עיצוב של עדי הראל בוגרת בית הספר של ברברה ברזין/שי אפשטיין

ברזין מסבירה שההבדל המהותי בין שדרוג קל לשיפוץ מאוד ניכר. "מי שמבקש לשפץ, מבין שהבית אינו משרת אותו, ולכן חשוב שייעזר באיש המקצוע המתאים, כדי להימנע משיפוץ נוסף בפרק זמן קצר", היא אומרת. עיצוב פנים נכון, בעיניה, מוביל לבית פונקציונאלי ופרקטי כאחד, בית שמתוכנן לשגרה, שבנוי לתחזוקה שוטפת ושפויה מיסודה, והחשוב ביותר: בית שימלא את הגוף והנשמה בשמחה, מצב רוח טוב, יצירה ואנרגיות נהדרות. "דווקא על רקע התקופה החולפת אנחנו מבינים כמה זה חשוב שבעתיים".

אז מה יעשו כל אוהבי ה-DIY, היא שיטת ה"עשה זאת בעצמך"? מרבית המעצבים יסכימו בשמחה שדווקא היום יש חשיבות לפריטים בעבודת יד, לפאר את קירות הבית, וכמובן כל עניין התחזוקה היומיומית. "כל אלה חשובים להצגת מראה נקי ושמור", אומר מעצב הפנים יוסי שאול, "אבל לרגע לא מחליף את אנשי המקצוע שאמורים לתת מענה לכל תרחיש, הן מבחינת אפשרויות שימוש רחבות, והן מבחינת אתגרים שמתגלים לפעמים תוך כדי שיפוץ. המציאות התובענית והתחרותיות מביאים את אנשי המקצוע להתבלט דרך הפתרונות היצירתיים שהם מספקים, תוך תוצאה מיטבית ללקוחות, החל מפתרונות שימזערו ויתקנו טעויות ופגמים מרמת המעטפת ועד הניואנסים הקטנים בבית, שימחישו את האופי של דיירי הבית בצורה מושלמת ונעימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מחסני תאורה. יחצ,
מראה נקי ושמור. עיצוב בחסות מחסני תאורה/יחצ

שרית קריתי גולדשטיין, מבעלי "גולדשטיין גלרי טפט" מציינת כי בתקופה האחרונה רבים נהיו מודעים לכל פינה ופינה בבית. "כולם רואים את כל הפגמים, משהות ממושכת בבית, ומבקשים לתקן את מה שאפשר". הדרישה העצומה, בתחילת משבר הקורונה, היתה לדבריה, לטפטים דביקים, לחיפוי הארונות הישנים. "אנשים התביישו, במיוחד אחרי שיחות זום, שזה יהיה הרקע מאחוריהם. הטפטים הדביקים הם דרך מעולה לחפות ארונות, שידות ושאר פריטים שידעו ימים טובים מאלה, ואפשר לעשות את זה לבד ובקלות", היא מסבירה. "יחד עם זאת, כאשר רוכשים גלילי טפט הדורשים הדבקה, כדאי לשכור איש מקצוע שיעשה חיבורים מדויקים, ואפילו יוזיל עלויות, מתוך ידע מקצועי, ולחסוך עוגמת נפש".

גולדשטיין גלרי טפט. יחצ,
עיצוב עדין של גולדשטיין גלרי טפט/יחצ

חיים בן זקן, מנכ"ל רשת "מחסני תאורה", מציין כי רבים גילו את הבית מחדש בשהייה הממושכת שנכפתה עליהם. "יושבים ורואים שחסר פה אור, פה צריך לשדרג. נהיה זרקור על הבעיות ועל הדברים שצריך לתקן ולשפר", הוא אומר. עם זאת תחום התאורה, לדבריו, דורש תכנון קפדני שאינו נופל מתכנון חללי הבית כולם, ולכן חשוב להיעזר באיש מקצוע. "יועץ תאורה יכול להציע פתרונות מגוונים שיתאימו, במיוחד על רקע התקופה הזו, לכל דרישה. כמו תאורה ממוקדת לקריאה ולפתירת תשבץ בסלון, או תאורת אווירה בשעות החשיכה, אפשרויות עמעום, מגוון אפשרויות הארה בחדרי העבודה והילדים. לא כולם יודעים לבחור גופי תאורה שמתכתבים זה עם זה מבחינה עיצובית, ולפעמים הדבר פוגע ומוסיף והופך לעומס ויזואלי, במקום שהתאורה תהיה סוג של תכשיט יוקרתי ותדגיש חללים מסויימים".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully