וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: הישג גדול לפנאקסיה, עסקה נוספת לאלביט

26.1.2021 / 10:04

פנאקסיה נבחרה כאחת מארבע הזוכות הראשיות במכרז לפיילוט של ממשלת צרפת לאסדרת ענף קנאביס רפואי לצד ענקיות הקנאביס טילריי ואורורה. אלביט זכתה בחוזה באסיה-פסיפיק

בווידאו: בניגוד לעמדת היועמ"ש: נתניהו וכץ הציגו תכנית סיוע כלכלית/קונטקט

אלביט מערכות בע"מ (NASDAQ: ESLT, TASE: ESLT) ("אלביט מערכות" או "החברה") הודיעה היום, כי זכתה בחוזה בסך כ-172 מיליון דולר לספק טנקים קלים לצבא יבשה של מדינה באסיה-פסיפיק. החוזה יבוצע במהלך תקופה של שלוש שנים.

כקבלן הראשי, אלביט מערכות תספק פתרון טנק קל מסוג "סברה" המבוסס על פלטפורמת ASCOD הזחלית המיוצרת על ידי חברת General Dynamics European Land Systems מסנטה ברברה שבספרד ("GDELS"), ועל פלטפורמת Pandur II 8X8 הגלגלית מתוצרת החברה הצ'כית Excalibur Army. פתרון הטנק הקל "סברה" השוקל 30 טון, מספק שילוב ייחודי של קיבולת אש עוצמתית וכושר תמרון גבוה. שתי הפלטפורמות תצוידנה בצריח 105 מ"מ ובמגוון של תתי-מערכות מתוצרת החברה, לרבות כוונות אלקטרו-אופטיות, מערכות בקרת אש, מערכות לניהול קרב מסוג TORCH-XTM, מערכות רדיו תוכנה מסוג E-LynXTM וכן מערכות תומכות חיים.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, ציין: "חוזה זה לטנק קל משקף את שיתוף הפעולה האסטרטגי בעל התועלת ההדדית בין אלביט מערכות ו-GDELS, המבוסס על פיתוח וייצור משותפים של פתרונות רכב-צריח. הפורטפוליו הנרחב שלנו בתחום תתי-המערכות מספק לנו עמדת כוח בשוק הרכבים המשוריינים, בייחוד כאשר דרישות המשימה הופכות למגוונות ורשתיות יותר. אנו מאמינים שפתרון הטנק הקל 'סברה' יכול לספק ערך מבצעי רב עבור צבאות נוספים".

אלביט טנק קל. יחצ,
הטנק הקל של אלביט מערכות/יחצ

לאור הקשיים האדירים שנחתו על המגזר העסקי והעצמאים בישראל בשל הסגר השלישי, שלחו הבוקר ראשי מפלגת "עצמנו - עצמאים וליברלים", המורכבת מראשי מאבק העצמאים והציבור הליברלי בארץ, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם דורשים ממנו להתחיל מיד ביישום המודל הגרמני לחל"ת. במקביל, התחילה המפלגה להחתים את ציבור העצמאים על עצומה הדורשת דרישה זו. "כל הבטחות הבחירות לעצמאים הן חול בעיניים, אם הממשלה באמת היתה רוצה לשמור על העצמאים היא היתה מעבירה את קצבאות החל"ת דרכם, אבל המפלגות הגדולות חוששות מההסתדרות" אמרו ראשי המפלגה.

"על פי המודל הגרמני, המדינה תשלם למעסיקים פיצויים במקום לשלם לעובדים בחל"ת קצבאות", הבהירו ראשי המפלגה במכתבם. "כך המעסיקים ימשיכו לשלם לעובדיהם ישירות, ולא ייתקלו בבעיות בגיוס העובדים, וכספים רבים ייחסכו לקופת המדינה כתוצאה מהחיסכון בקצבאות החל"ת".

עוד הדגישו ראשי מפלגת עצמנו - דותן סופר, גלעד אלפר וטמיר טרטמן, במכתבם לראש הממשלה: "השיטה שאימצה ישראל מחלישה את העצמאים, מעודדת בטלנות והיצמדות לקיצבה, וגורמת לכך שעסקים קורסים כי עובדיהם לא מוכנים לחזור מחל"ת ומעדיפים להיצמד לקיצבה - דבר שאתה עצמך נלחמת כנגדו כשר האוצר כאשר הגבלת את הקצבאות ועודדת את הציבור להשתלב במעגל העבודה.
המודל הגרמני יבטיח שהמעסיקים יוכלו להחזיר עובדים מחל"ת לפי הצורך, יציל את העסקים וימנע את תופעת הבחירה בקיצבה במקום בעבודה".

עוד הובהר במכתב: "אנו קוראים לך, אל תפחד מההסתדרות וועדי העובדים! אמץ עוד היום את המודל הגרמני, דבר שיציל משפחות רבות בישראל ממעגל העוני, יחזק וישמר את העסקים והעצמאיים בישראל ויוביל לצמצום האבטלה וחיזוק הכלכלה".

דותן סופר, יו"ר מפלגת עצמנו ומייסד "התאחדות העצמאים": "המודל הגרמני הוא התשובה הנכונה לעצמאים, אבל האמת היא שהמפלגות הגדולות מפחדות מדי מההסתדרות וחוששות לצאת נגדה. הסיבה ברורה - המועמדים לראשות הממשלה מחפשים פופולריות בכלל הציבור, ועצמאים הם מיעוט, לכן מעדיפים תמיד את ציבור השכירים. את זה קמנו לשנות ואנחנו מקווים שציבור העצמאים יתעורר כדי להיאבק על עתידו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גלעד אלפר. ראובן קפוצ'ינסקי,
גלעד אלפר/ראובן קפוצ'ינסקי

פנאקסיה מעבדות ישראל בע"מ ("פנאקסיה ישראל", ת"א: פנאק PNAX) יצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל הודיעה היום כי נבחרה כספקית ראשית, יחד עם שותפתה ענקית הפארמה האירופאית Neuraxpharm, במכרז לפיילוט ראשון מסוגו של ממשלת צרפת והסוכנות הלאומית הצרפתית לבטיחות תרופות ומוצרי בריאות (ANSM) לאסדרת ענף קנאביס רפואי בצרפת. לצד פנאקסיה הישראלית נבחרו כספקיות ראשיות בפיילוט שלוש מחברות הקנאביס הרפואי המובילות בעולם: טילריי ואורורה הקנדיות ו- Little Green Pharma האוסטרלית.

במסגרת המכרז נבחרו 4 מוצרים מוגמרים שפיתחה פנאקסיה תחת המותג Naxiva-Panaxir המשותף לה ול-Neuraxpharm צרפת. המוצרים עמדו בהצלחה בדרישות ה- ANSM המחמירות ביחס לתקן האיכות של מוצרים פרמצבטיים מוגמרים. בפיילוט תספק פנאקסיה, כספק ראשי, 2 סוגי שמנים מבוססי קנאביס רפואי במינונים שונים של THC/CBD. בנוסף, תספק פנאקסיה, כספק משנה, 2 סוגי טבליות תת לשוניות במינונים שונים. חברות נוספות שנבחרו כספקיות משנה בלבד הן Althea האוסטרלית ו- Emmac Life Sciences הבריטית.

הפיילוט היוקרתי הצפוי להתחיל בראשית מרץ 2021, יכלול 3,000 מטופלים ויימשך כשנתיים. לפיילוט יבחרו רופאים, אחיות ורוקחים אשר יעברו הכשרה מיוחדת לרישום והנפקת מרשמי קנאביס רפואי למטופלים בהתאם לרשימת ההתוויות שגובשה על ידי ה- ANSM, הכוללת מחלות כגון סרטן, סוגים מסוימים של אפילפסיה, טרשת נפוצה, טיפול פליאטיבי (טיפול תומך לשיפור איכות חיי החולים במחלות חשוכות מרפא), וכאב שאינו מגיב לטיפול קונבנציונאלי.

הפיילוט הינו ללא תמורה. להערכת החברה, היקף הוצאות ההשתתפות בפיילוט הינו זניח ויחול על פנאקסיה ו- Neuraxpharm בהתאם לתחומי האחריות המוגדרים במזכר ההבנות ביניהן, בדומה לשיתוף הפעולה המסחרי בין החברות בשוק הגרמני. צרפת היא אחת המדינות המערביות הגדולות בעולם, ובעלת הרגולציה המחמירה בעולם המערבי בכל הנוגע לשימוש בקנאביס רפואי. אוכלוסיית צרפת מונה כיום כ- 67 מיליון איש, ועל פי הערכות, קיימים כ- 700 אלף חולים רלוונטיים אשר עומדים בקריטריונים ויכולים להיות זכאים בהמשך למרשם לטיפול בקנאביס רפואי. בסיום הפיילוט תתקבל החלטת ממשלת צרפת לגבי היתר שימוש ומכירת מוצרי קנאביס רפואי ובכפוף לכך פנאקסיה, שהינה החברה הישראלית היחידה כיום בעלת תקן EU-GMP מרשות בריאות אירופאית לייצור ויצוא קנאביס רפואי בתקינה אירופאית ובינלאומית, תגיש בקשה להיתר שיווק רגולטורי לרשויות בצרפת, לשיווק מסחרי והפצת המוצרים.

משלוחים ראשונים של המוצרים צפויים להישלח לצרפת בשבועות הקרובים, בכפוף לקבלת היתרי ייבוא ויצוא כנדרש בייצוא מוצרי נרקוטיקה.

ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל, מסר: "זכייתנו במכרז יוקרתי זה של ממשלת צרפת לצד שותפתנו Neuraxpharm היא הישג אדיר עבור פנאקסיה ואנו גאים להיות חלק מנבחרת מצומצמת של שחקניות הקנאביס הרפואי המובילות בעולם אשר נבחרו לתוכנית. העובדה שארבעה מוצרים של פנאקסיה עמדו בהצלחה בדרישות הרגולציה הצרפתית, וביניהם לראשונה גם טבליות תת לשוניות, מהווה תו תקן לאיכות הבלתי מתפשרת של מוצרי החברה. להערכתנו, השוק הצרפתי צפוי להפוך לאחד משוקי הקנאביס הרפואי המתקדמים בעולם, ולמנוע צמיחה משמעותי עבור פנאקסיה. אנו נרגשים לעשות את צעדינו הראשונים בו ולספק למטופלי התוכנית מוצרי קנאביס חדשניים ואיכותיים."

פנאקסיר של פנאקסיה. יחצ,
המותג Naxiva-Panaxir/יחצ

החל מהיום סועדים במסעדות מקדונלד'ס בברזיל ישתמשו במגשים חדשניים ידידותיים לסביבה, שיוצרו על ידי סטרטאפ ישראלי בטכנולוגיה ייחודית שהופכת פסולת לתחליף פלסטיק ירוק. המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של ארקוס דוראדוס, הזכיינית הגדולה ביותר של מקדונלד'ס בעולם המפעילה מסעדות באמריקה הלטינית, להחליף את מוצרי הפלסטיק לטובת חומרים שמונעים זיהום סביבתי.

חומר הגלם התחליפי לפלסטיק הוא פטנט ייחודי של סטרטאפ הקלינטק UBQ Materials מקיבוץ צאלים. המפעל פיתח טכנולוגיה שמעבדת פסולת מכל הסוגים, כולל זבל אורגני, ניירות, שאריות פלסטיק ועוד, מפרקת אותם לרכיבים מולקולריים ויוצרת מהם חומר גלם חדשני המשמש לייצור חלקי חילוף לרכב, משטחים, פחים, מתקני ספורט ושלל מוצרים אחרים.

המגשים החדשים ישאו לצד הלוגו המוכר של מקדולנד'ס גם את זה של UBQ ויחליפו את מגשי הפלסטיק הותיקים. המהלך יתחיל במסעדות בערים הברזילאיות סאו פאולו, ריו דה ז'נרו, סלבדור, ברזיליה, מנאוס שבאמזונס ועוד. החברות מציינות שפרוייקט חידוש המגשים הוא רק קצה הקרחון בשיתוף הפעולה הפוטנציאלי ביניהן, והן מתכננות לפתח מוצרים נוספים ידידותיים לסביבה עבור מקדונלד'ס באמצעות חומר הגלם של חברת UBQ.

טאטו ביג'יו, מנכ"ל UBQ ישראל, מסר שכל טון שמעובד במפעל משמעותו פתרון לפסולת שאלמלא כן היתה מתפרקת לאחר עשרות שנים תוך פליטת פחמן לאטמוספירה. הייצור של טון אחד של UBQ חוסך פליטה עתידית של 12 טון גזים מזהמים. ככל שמקדונלד'ס וUBQ יפתחו עוד מוצרים נוספים, כך תוכל הרשת להקטין ואפילו לנטרל את טביעת הרגל הפחמנית שלה.

חברת UBQ Materials הוקמה ב-2012 על ידי יהודה פרל וטאטו ביג'יו. מרכז המו"פ של החברה ממוקם בקיבוץ צאלים. לצד הביקוש לחומר של UBQ על ידי חברות רכב כגון Daimler ו-Motherson ויצרנית הקולבים הבינלאומית Mainetti, החברה נמצאת בשלבי הקמה של מפעלים בארה"ב ובהולנד. החומר של חברת UBQ הוסמך על ידי Quantis, חברת הערכת ההשפעה הסביבתית המובילה, כחומר התרמופלסטי הירוק ביותר בעולם. מידע נוסף על הסטרטאפ באתר: ttps://www.ubqmaterials.com

מגש מקדונלדס. יחצ,
המגש של מקדונלדס/יחצ

טוגדר, המובילה השקעות בחברות סטרט-אפ שנבחרו בקפידה במגוון תחומים, מחזקת את פעילותה בתחומי הביומד ופונה למשקיעים פרטיים.

טוגדר השקעות עוסקת במימון פרויקטים ממגוון תחומים. משקיעים המעוניינים לגייס באמצעות טוגדר מציגים את המיזם כולל הפוטנציאל העסקי לוועדת המשקיעים של טוגדר ולאחר קבלת אישור הוועדה נקבעים יעדי הגיוס של הקמפיין ובכלל זה סכום הגיוס. לאחר מכן מוצג המיזם בפני משקיעים מובילים אשר נבחרו מצד טוגדר כמשקיעי "מועדון האנג'לים", להשקעה ראשונית לפני פתיחת הקמפיין באתר של טוגדר.

לאחרונה החלה טוגדר להעמיק את פעילותה בתחומי מדעי החיים עם הצעה להשקעות בתחומי המכשור הרפואי, הפתרונות הרפואיים והביומד. היצע הפרויקטים של טוגדר בתחום כולל שני קמפיינים פעילים בתחומים אלו.

חברת ARK Surgical הינה פיתוח רפואי חדשני למציאת דרך בטוחה לניתוח הוצאת הרחם ללא פתיחת הבטן, הניתוח הגניקולוגי השני הכי נפוץ אחרי ניתוח קיסרי. לפי החברה, כאחת מכל שלוש נשים צפויה לעבור ניתוח להוצאת הרחם במהלך חייה הבוגרים. בהוצאת רחם בניתוח לפרוסקופי קיים חשש ששאריות רקמה מהרחם יישארו בחלל הבטן. הישארות הרקמה, שעלולה להיות סרטנית, בחלל הבטן, עלולה לגרום להתפשטות גידול סרטני בגוף.

לצורך כך פיתחה החברה את ה-LapBox, מכשיר חד פעמי המוחדר לחלל הבטן דרך חור לפרוסקופי. לאחר הכנסת המכשיר נפרש מכל גמיש ואטום סביב הרחם המאפשר לרופא לבצע את החיתוך של הרחם והוצאתו במלואו באופן בטוח ומהיר. עד כה חברת ARK Surgical גייסה למעלה מ-4 מיליון שקלים.

חברה נוספת היא Profility אשר פיתחה מערכת AI חכמה לבתי חולים. המערכת מאפשרת טיפול מותאם אישית לכל חולה ויודעת לחזות את סיכויי השיקום והסיכון של המטופל. בנוסף ממליצה המערכת על המוסד ואופן השיקום המתאים ביותר להמשך הטיפול. ממחקרים שנעשו בתחום נמצא כי ניתן לחסוך 17 מיליארד דולר בכל שנה בארצות הברית על ידי מניעה של אשפוזים חוזרים וכ-10 מיליארד דולר על ידי התאמת תוכנית הטיפול האופטימלית עבור המשתחררים מבתי החולים. המערכת של Profility כבר הוטמעה ופועלת בהצלחה ברשת הבריאות המובילה מונטיפיורי שבארצות הברית.

פתרון lapbox art. יחצ,
Lapbox של Ark Surgical/יחצ

ענף המזון באיגוד לשכות המסחר צופה כי נתוני מכירות הפירות היבשים לקראת ט"ו בשבט, שייערך בעוד מספר ימים, יסתכמו בכ 600-650 מיליון ש"ח. בתקופת חג האילנות צריכת הפירות היבשים עולה בכ-50-60% לעומת חודש רגיל. גם השנה חלה עליה בצריכה, אך הסגנון השתנה.

לדברי ורד מצפי מחברת 'משה מוצפי יבוא ושיווק מזון' מענף המזון באיגוד לשכות המסחר: "התקופה שלפני טו בשבט בדרך כלל מתאפיינת בסוג של פסטיבל חגיגי של מיני אגוזים ופירות העונה. הורים רוכשים פירות יבשים עבור חגיגות בתי ספר והגנים, ארגונים מחלקים עשרות טונות של מארזי שי לעובדיהן והשווקים הומים. השנה, בגלל הסגר, בתי ספר והשווקים סגורים וההורים בבית. המסעדות, עסקי הקייטרינג, האירועים ובתי המלון סגורים גם הם. זאת לצד ירידה בפעילות העסקית, צמצום בהוצאות, עובדים הנמצאים בחל"ת, עבודה מהבית וכמובן החשש מקורונה, כל אלה הביאו ארגונים רבים לוותר על השי השנה".

מצפי מוסיפה כי "כתוצאה ממשבר הקורונה נוצר כאוס בשרשרת האספקה הבינלאומית; מחסור בציוד מכולות של חברות הספנות, זינוק של מאות אחוזים במחירי ההובלה הימית, עיכובים לא סבירים בזמני השינוע והגבלות קורונה במדינות השונות, הביאו לקיטון בהיצע שהגיע לארץ. כל אלה בלמו יבוא של מוצרים חדשים ונישתיים שהביקוש אליהם בדר"כ גובר בעונה זו".

למרות כל זאת, אומרת מצפי כי חל גידול במכירות הפירות היבשים והאגוזים באופן ששיקף יחס דומה לשנים קודמות. "השהייה בבתים הביאה רבים להרחיב את כישורי הבישול וללמוד להשתמש במשאבים קיימים, להסתמך פחות על אוכל מוכן ואפילו ליהנות מכך. הפנאי שנכפה הביא את הציבור ללמוד, להעמיק ולתור אחר דרכים בריאות וטובות יותר לניהול החיים. אלה הביאו לעליה של 100% בביקוש לקטניות, חומוס, מש, לוביה, עדשים מכל הסוגים, קינואה מכל הסוגים, שומשום וחומרי גלם נוספים".

לדברי מצפי, המוצרים הפופולריים ביותר הם גם הבריאים ועתירי הערכים התזונתיים - אגוזי המלך, שקדים, אגוזים בכלל (קשיו, פקאן, פיסטוק, ברזיל וכדומהו), תמרים ואח"כ צימוקים, משמש, שזיפים והשאר. "ניתן לראות כי מגמת ההתקדמות למזון בריא ומזין יותר, לחומרי גלם טבעיים ופחות מעובדים, נמשכת ואף מתעצמת. צריכת הפירות המסוכרים והצבועים ממשיכה לרדת, כאשר הציבור משקיע יותר במוצרים איכותיים וטבעיים".

איגוד לשכות המסחר מבקש להדגיש שילדים פגיעים במיוחד לסכנת חנק מדברי מזון למיניהם. למאכלי ט"ו בשבט יש במיוחד מאפיינים המגבירים את ההסתברות לחנק בקרב תינוקות בשנת החיים הראשונה ופעוטות עד גיל 4 שנים, הן קבוצות הגיל הנמצאות בסיכון להיפגע מחנק ולכן יש לנהוג באחריות רבה.

ורד מצפי. יחצ,
ורד מצפי/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully