וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: תכנית הלימודים החדשה של פייסבוק

עודכן לאחרונה: 27.1.2021 / 12:44

פייסבוק הציגה תכנית לימודים חדשה להקנות לאנשים ידע וכלים ליצירת מציאות רבודה. כנס INSS נפתח: "המכון ימשיך לתרום לביטחון מדינת ישראל". AllCloud תקים מערכת ייחודית למשרד החוץ. תכנית חדשה ב-102 לאודי סגל ואלי כהן

בווידאו: נמשכות ההפרות במוסדות לימוד חרדיים/צילום: ניב אהרונסון ומחאות החרדים הקיצוניים

פייסבוק הציגה תכנית לימודים חדשה לשימוש ב-Spark AR - קורס וירטואלי שפותח בשיתוף Facebook Blueprint במטרה להקנות לאנשים ידע וכלים ליצירת מציאות רבודה באמצעות Spark AR. הקורס שמושק היום הינו קורס מבוא, המציע הדרכה חינמית באמצעות סרטוני וידאו, בהנחייתם של יוצרי מציאות רבודה בתוך פייסבוק לצד מומחים חיצוניים. הקורס מותאם למתחילים ומספק טיפים וכלים ליצירה של אפקטים מבוססי מציאות רבודה ולשיתופם על גבי הפלטפורמות של פייסבוק.

מדובר בקורסים ראשונים מסוגם בעולמות המציאות הרבודה, המיועדים לכל מי שמעוניין לחקור את יסודות הפורמט ולצלול אל תוך הפרקטיקה של יצירת האפקטים. קורסים אלו מתפרסמים כחלק ממאמץ מתמשך שנועד לפתוח את עולמות המציאות הרבודה בפני קהילה רחבה של יוצרים חדשים ולהעניק להם כלים שיעזרו להם להתמקצע בתחום, לפתח סט כישורים חדשים ולקדם את הקריירה שלהם.

פייסבוק מאמינה שהמציאות הרבודה היא העתיד של המחשוב - יוצרים יכולים להגיע דרך הפלטפורמות של פייסבוק ליותר מ-600 מיליוני אנשים שמשתמשים באפקטים של AR מדי חודש. במהלך השנה הקרובה, פייסבוק עתידה לפרסם קורסים מתקדמים נוספים בתחום.

seperator

ביום שלישי נפתח הכנס הבינלאומי השנתי ה-14 של ה-INSS, המכון למחקרי ביטחון לאומי, בנושא ביטחון לאומי באי-סדר עולמי. הכנס מתקיים השנה במתכונת וירטואלית נוכח משבר הקורונה ובין הדוברים שייקחו בו חלק הינם ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (מיל') עמוס ידלין; הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי; , שר המדינה לענייני חוץ של איחוד האמירויות, דר' אנוואר גרגאש; שר החוץ של בחריין, דר' עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני ועוד.

במעמד פתיחת הכנס נאם פרנק לואי, יושב ראש הוועד המנהל של המכון. לדבריו, "שנת 2020 הייתה לשנה מאתגרת מאוד בארץ ובעולם. המכון עמד מול אותם אתגרים בהצלחה רבה והרחיב את היקף פעילותו, תוך ראייה רחבה יותר של נושא הביטחון הלאומי - לצד הפעילות בנושאי ביטחון והגנה, המכון מכיר כיום בכך שהכלכלה, בריאות הציבור וכושר העמידה של הציבור הישראלי מהווים גם הם נדבכים חשובים מהביטחון הלאומי".

הוא הוסיף כי "בשנה שחלפה המכון עסק רבות במגפה ועתיד להמשיך ולעסוק באותן סוגיות חברתיות וכלכליות, שיעמדו בפני המדינה גם לאחר משבר הקורונה. בד בבד, בשנה שחלפה נחתמו הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לארבע מדינות במזרח התיכון, אירוע שמחזק את מעמדה של ישראל באזור - ואני שמח לספר כי המכון כבר פועל לצד מכונים במדינות הללו".

בנאומו, הודה פרנק לואי לתומכי המכון ובפרט לפרופ' אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב, ראש המכון, עמוס ידלין ולצוות חוקרי המכון. "אין לי ספק שגם בשנים הבאות המכון ימשיך לתרום בעבודתו החשובה לביטחון מדינת ישראל, אל מול אתגרים ביטחוניים וכלכליים", סיכם לואי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עמוס ידלין ופרנק לואי. איליאן מרשק,
מימין לשמאל: עמוס ידלין, ראש המכון; פרנק לואי, יו"ר הוועד המנהל של ה-INSS/איליאן מרשק

מגפת הקורונה והסיטואציה חברתית המורכבת עמה מתמודדת מדינת ישראל מביאה את רדיו תל אביב להחזיר לשידור תכנית אקטואליה שתיוחד כולה לנושאים חברתיים. התוכנית תעסוק באתגרים עמם מתמודדת החברה בישראל, ביניהם מצוקת העוני, הזנחת קשישים וניצולי שואה, פריפריה מול מרכז, חינוך, שילוב החלש והנכה בחברה ויציאה ממעגל הרווחה והסעד.

"התוכנית החברתית", תשודר מידי יום שישי בשעה 12:00 בצהריים, בצמידות לתוכנית הדגל של התחנה "גומרים הולכים" עם אודי סגל ודני סידס . למשדר, בשיתוף "פתחון לב", יצטרף מנכ"ל הארגון אלי כהן, שיביא למיקרופון בכל שבוע את המתרחש בזירה החברתית.

אודי סגל: "אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי לעסוק בנושאי הליבה הכואבים ביותר בחברה הישראלית לצידו של אחד האנשים המשמעותיים ביותר בתחום, אלי כהן, וכמו גם אישים נוספים בעלי רקורד של עשייה בתחום החברתי איתם נשוחח בכל שבוע. השנה האחרונה חשפה את כל הבעיות בחברה הישראלית, הפערים והשסעים ואני גאה על כך שרדיו תל אביב בוחר להישיר מבט ולעסוק בזה בכל שבוע".

אלי כהן, מנכ"ל "פתחון לב": "ברצוני להודות לאבי משולם, רדיו תל אביב ולאודי סגל, מבכירי העיתונאים בישראל, על האומץ והנחישות להביט לעוני בעיניים ולהציב את הנושא, מדי שבוע, על סדר היום. מעגל העוני בישראל, בעיקר בשנה האחרונה נוכח משבר הקורונה, מתרחב ומתעצם וכולי תקווה כי יחד, הודות לעיסוק שבועי בנושא וטיפול בליקויים חברתיים - נצליח להעלות את המודעות הציבורית ולפעול למען אלו שקולם אינו נשמע בשלל נושאים חברתיים בוערים. מגפת הקורונה ומערכות הבחירות החוזרות יוצרות הזדמנות להציף ולקדם נושאים חברתיים חשובים ומהותיים, לצד הדגשת החובה לעסוק בצד החיובי והיפה של החברה הישראלית ולשים, סוף סוף, את העשייה החברתית בלב השיח".

אבי משולם, מנכ"ל FM102 רדיו ת"א: "הרדיו של בירת התרבות והעסקים של ישראל מחויב כמו כל העיר תל אביב להניע מחדש את גלגלי הכלכלה הישראלית ולסייע ככל האפשר גם למגזר השלישי ולחלשים בחברה. יחד עם אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב, ואודי סגל נתחבר בכל תכנית למתחולל בשטח, נדרוש תשובות מקובעי המדיניות ונייצר רדיו שמחולל שינוי".

אודי סגל ואלי כהן. יחצ,
אודי סגל ואלי כהן/יחצ

כחלק מהמאמץ לקידום הכשרות מהנדסים בארץ, ABB ישראל מקדמת את "האוניברסיטה המקוונת של ABB"- פלטפורמה עם מאגר עצום של מעל ל-350 מדריכים מקצועיים מקוונים בחינם, המספקים מומחיות טכנית למוצרים קיימים וחדשים, ועדכונים בחידושים הטכנולוגים האחרונים. התכנים שמיועדים למהנדסים, מתכנתים, אנשי תחזוקה ותפעול, יועברו במגוון רחב של תחומים: מתח נמוך, מתח גבוה, מבנים חכמים וכו'.

בנוסף, החל מחודש פברואר הקרוב, תפעיל ABB ישראל סדרת הדרכות מקוונות שבועיות בנושאי מבנים חכמים, e mobility, הינע ונושאים נוספים שיועברו באמצעות הזום.

רונן אהרון, מנכ"ל ABB ישראל: "פיתוח משק מודרני בכל מדינה ובישראל בפרט, מצריך כח אדם ברמה מקצועית גבוהה, הכולל אלפי מהנדסי חשמל ואנרגיה מוכשרים ומנוסים. ABB ישראל שמה לה למטרה לסייע בפיתוח היכולות של המהנדסים בארץ והחליטה להשיק סדרת הרצאות מקצועיות שתהיינה פתוחות לקהל הרחב. מדובר בכלי נהדר שיסייע למקסום היכולות המקצועיות של המנדסים בארץ".

Seidormalam מקבוצת מלם תים וחברת Seidor הספרדית הודיעו היום על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן. במסגרת זו, חברת Seidormalam שהוקמה לפני כשנה וחצי, ומתמחה בפתרונות ענן ודיגיטל של SAP, תספק ללקוחותיה בארץ ובעולם, פתרונות IoT מבוססי AI בשיתוף עם חברת הבינה המלאכותית Razor Lab.

הפתרונות החדשים פונים בעיקר לקהל יעד של חברות יצרניות, הנמנות על מגזר התעשייה. פורטפוליו הפתרונות המורחב מתחבר ומתממשק למכונות הייצור, ומספק לחברה מנעד רחב של אפליקציות לרבות: דיווחים בזמן אמת, הסקת תובנות עסקיות מניתוח המידע, תחזוקה מונעת, ייעול שרשרת האספקה ועוד.

ל- Seidor , חברת ייעוץ בינלאומית המתמחה בשירותים ופתרונות טכנולוגיים, ניסיון רב בהשאת ערך לחברות יצרניות בעולם, במגוון רחב של תעשיות, כדוגמת: מזון, אנרגיה, פארמה ועוד. Razor Labs, מביאה עמה ניסיון מגוון בהטמעת פתרונות AI במפעלי תעשיה גדולים באירופה ובאסיה. ניסיון מצרפי זה, יחד עם מלם תים, שלה ניסיון מוכח ביישום והטמעה של פרויקטים IT, יוצר סינרגיה ושילוב מנצח שתתועל לטובת הלקוחות ומינוף עסקיהם.

מוטי פנחס, סמנכ"ל טכנולוגיות מלם תים: "אנחנו כל הזמן חותרים לספק ללקוחותינו פתרונות משולבים שישיאו ערך ממשי עבורם. למלם תים שיתוף פעולה עם חברת Razor Labs , המובילה בעולמות ה AI, ואת החיבור הזה אנו מנגישים וממנפים כרגע לטובת לקוחות Seidormalam בארץ ובעולם. הפתרונות החדשים מהווים קפיצת מדרגה בפורטפוליו של מלם תים שרלוונטי היום יותר מתמיד. בימים אלו שצו השעה הנו 'לייצר יותר בפחות', אין לי ספק שחברות תעשייתיות ירוויחו וייהנו מ- סל של יכולות חדשות כגון Predictive Maintenance (תחזוקה מונעת), התראות בזמן אמת, תכנון ואופטימיזציית קווי הייצור ועוד שיקנה להן יתרון תחרותי ויכולת להתמודד עם האתגרים העסקיים".

אלברט סירה, מנהל חדשנות ופיתוח עסקי Seidor: "ברית אסטרטגית זו מאפשרת ל-Seidor לחזק את המחויבות שלנו בכל הנוגע לפיתוח פתרונות מבוססי AI ו-IoT, המספקים מענה מתקדם לאתגרים ולקשיים של לקוחות מעולמות הייצור".

רז רודיטי, מנכ"ל חברתRazor Labs: "השותפות ארוכת השנים שלנו עם מלם תים מאפשרת לנו להעניק ערך עצום ללקוחותינו, על ידי מתן פתרונות בינה מלאכותית ייחודיים לשיפור מתמיד בתפוקת הייצור, הפחתת זמני השבתה ותחזוקה חכמה ודינמית. אנו שמחים על השותפות החדשה עם SeidorMalam . באמצעות שותפויות משמעותיות אלו, אנו מאמינים כי נוכל להפיץ את בשורת מהפכת הבינה המלאכותית לחברות תעשייתיות נוספות ברחבי אירופה".

seperator

עשרות יזמים מרחבי העולם נרשמו לתכנית קדם-החממה של InNegev, חממת רשות החדשנות בנגב
תכנית קדם-החממה שכוונה תחילה לסטרטאפיסטים ישראלים בתחומי האגרוטק, קלינטק, פודטק ותעשייה חכמה, הפכה למקוונת עקב הקורונה וזכתה לעשרות פניות מרחבי העולם.

אלו חדשות שניתן לבשר רק בתקופת הקורונה, בה המרחק לא משחק תפקיד גדול והפערים מצטמצמים, עד לכדי כך שכשליש מהפניות לתכנית Start InNegev, הגיעו מיזמים מארצות זרות. Start InNegev היא תכנית קדם-החממה של חממת רשות החדשנות InNegev, שתושק בתחילת פברואר 2021. התכנית תכלול הכשרה מקוונת בת שמונה מפגשים, בליווי הנחייה ומנטורינג מקצועיים, במטרה לשדרג את הכישורים והמוכנות של משתתפי התוכנית, שבשלב הבא עשויים להתקבל לחממה.

הנרשמים הרבים לתכנית Start InNegev, אלה שבחו"ל ואלה שבארץ, לא רק מקבלים כלים מעשיים מטובי המומחים והבכירים במשק הישראלי, אלא גם מתחרים על פרסים כספיים. בסופה של התכנית, יוענקו לשלושת המיזמים המצטיינים פרסים כספיים בסך 15 אלף דולרים, למקום הראשון ו-10 אלפים וחמשת אלפים למקומות השני והשלישי. גולת הכותרת היא שלמיזמים שימצאו מתאימים לדרישות החממה, תינתן ההזדמנות להתקבל לתוכנית החממה ולקבל במסגרת שנתיים עד שני מליון שקלים.

חממת InNegev, הפועלת מפארק עידן הנגב ליד רהט, משתייכת 'לדור החדש' של חממות רשות החדשנות, ובין משקיעיה ושותפיה התעשייתיים נמנים: נטפים, סודה-סטרים, דולב, גופי השקעה -קרן Alpha Capital , קיבוץ חצרים, ומהאקדמיה SCE - המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון.

טל כתרן, גורו החממות ומנהל תכנית Start InNegev: "התכנית שתחל בשבועות הקרובים תעניק למשתתפיה את האפשרות לרכוש ידע וניסיון בתחומים העסקיים והניהוליים מטובי המומחים, לצד מיקוד טכנולוגי, כמו גם לשפר את סיכויי בוגרי התוכנית להתקבל לחממה ולהיעזר בצוות הניהול המקצועי, מגוון שירותים מקצועיים ופיננסיים, וחיבור לשותפים התעשייתיים של החממה, המאפשרים המשך פיתוח ממוקד, פידבק מלקוח קצה וערוצי שיווק בינלאומיים. אנו שמחים לראות את העניין הרב שמעוררת התוכנית בקרב סטרטאפיסטים מאירופה, ארה"ב והאמירויות, ומצפים לתוכנית מרתקת, בדגש להכשרה מקצועית ופרקטית וכן נטוורקינג איכותי".

טל קטרן. קרן וינטראוב,
טל כתרן/קרן וינטראוב

"השנה האחרונה הייתה קשה ומאתגרת למסחר. וכמו בכל העולם, גם בבאר שבע מקומות סגורים כבר תקופה ארוכה. מי שכן מצליח להשאיר את הראש מעל המים ולהמשיך לפעול גם בתקופות סגר הם המרכזים המסחריים שנמצאים בתוך או סמוך לשכונות העיר. \מרכזי קניות פתוחים עם חנויות חיוניות, ממכר מזון וסטוקים הפכו להיות המקום הכי נגיש וקבוע לתושבי השכונות הסמוכות. בבאר שבע, כמעט בכל שכונה יש מרכז מסחרי חיוני - מה שגורם לתושבי השכונות לעשות את כל הקניות והסידורים לבית במקום אחד ובמרחק של קילומטר מהבית". כך מספר משה טרבלסי, נשיא לשכת המסחר.

דוגמא למרכז כזה הוא Mall7 בבאר שבע, שנמצא בשכונות נווה נוי וסמוך לשכונות נווה זאב, פלח 5 ופלח 7. " אנו רואים תנועה ערה של תושבי השכונות הקרובות מאז תחילת משבר הקורונה. המרכז שלנו הוא חיוני ולכן ברובו פתוח ואף הכנסנו חנויות חדשות במהלך השנה האחרונה. מרכז Mall7 תמיד שירת את תושבי השכונות הקרובות אך בחודשים האחרונים, גם בגלל שאנשים רוצים לערוך את הקניות קרוב לבית וגם בגלל שמדובר במרכז קניות פתוח יש תנועה גדולה יותר" מספר יונתן אבידור, מנהל מרכז הקניות Mall7".

משה טרבלסי. יחצ,
משה טרבלסי/יחצ

חברת AllCloud, ספקית פתרונות הענן המובילה בישראל, זכתה במכרז ראשון מסוגו עבור משרד החוץ, במסגרתו תקים מערכת דיפלומטית רוחבית ובלתי מסווגת חדשה, שמטרתה ניהול הפעילות הדיפלומטית במטה המשרד ובנציגויות ברחבי העולם.

במסגרת הפרויקט, חברת AllCloud תקים את המערכת הייחודית על גבי פלטפורמת 360 Customer המתקדמת של סיילספורס, המספקת חווית 360 מעלות על הלקוח. המערכת החדשה תאפשר לראשונה לרכז את כל נושא ניהול הקשר של המשרד תחת מערכת אחת, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

כמי שמופקדים על תכנון, ניהול ותיאום פעילותן של כ-103 הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל ברחבי העולם ועל ניהול קשרי הממשלה עם ממשלות זרות וארגונים בינלאומיים, בארץ ובחו"ל, הרי שעבודתם של הדיפלומטים דורשת קשר ישיר ורציף מסביב לשעון עם עובדי המשרד. הממשקים המרובים ומגוון עולמות התוכן בהם מתעסקים עובדי המשרד, דורשים מערכת מרכזית לתמיכה בתהליכים השוטפים בשגרה ובחירום ברשת הבלתי מסווגת.

המערכת החדשה שתוקם על ידי חברת AllCloud תנהל את כלל הפעילות הדיפלומטיות של ישראל, בין אם במטה ובין אם בנציגויות השונות, תחת פלטפורמה אחת חכמה ומתקדמת. המערכת תאפשר למנף את יכולות המשרד הקיימות ולייצר אקוסיסטם מודרני פנימי, אשר יעניק יכולות שליטה ובקרה בכל רגע נתון על כל אפיקי פעילות המשרד. עוד תאפשר המערכת יכולות שליפה ואחזור מידע בפורמטים שונים, כלי חשוב לצורך שימור מידע ארגוני בייחוד עבור משרד בעל תחלופה גדולה של עובדים היוצאים וחוזרים את הארץ.

המערכת החדשה תסייע בחיזוק הקשר עם הקהילות היהודיות בתפוצות ועם אזרחי ישראל השוהים בחו"ל ותמטב את הפעילות הדיפלומטית בכל הנוגע לניהול וניתוח קמפיינים ברשתות החברתיות השונות. כמו כן, המערכת תעניק לעובדי משרד החוץ את היכולת לגבש תמונת מצב מלאה משלל הפעילות ברשתות החברתיות השונות, החל מדוחות סטטוס פעילות וקבלת תמונה מלאה בזמן אמת. האפשרות לקבל ניתוחי מידע מעמיקים ברמת המיקרו והמאקרו, תחזק את יכולת עובדי המשרד בכל הנוגע לקבלת החלטות מבוססות.

אמיר חונגה, EVP Applications בחברת AllCloud: "אנו שמחים על הזכות לבצע פרויקט חשוב ואסטרטגי זה, אשר מהווה נדבך חשוב במינוף פעילות משרד החוץ בעשור הקרוב. אנחנו מודים למשרד החוץ על הבחירה בסיילספורס ו- AllCloud ומאמינים כי זהו השילוב הנכון ביותר עבור הפרויקט".

שמעון רודד, ראש אגף תקשוב במשרד החוץ: "משרד החוץ מקנה חשיבות עליונה להטמעתן של פלטפורמות עבודה חדשניות כחלק מארגז הכלים של הדיפלומט הישראלי בעידן הנוכחי, לצד הדיפלומטיה המסורתית. מדובר בפרויקט אסטרטגי לפעילות משרד החוץ בשנים הקרובות. המערכת עתידה להיות שלב ראשון בתהליך נרחב של טרנספורמציה דיגיטלית המתוכנן בשירות החוץ הישראלי, תוך שילוב בין טכנולוגיה חדשנית להון האנושי של המשרד ובין הדיפלומטיה הקלאסית לשיטות חדשניות".

אהרון נחום, מנהל המחשוב והיישומים באגף התקשוב במשרד החוץ: "המערכת שתוקם הינה ביטוי לשינוי בתפיסת העבודה בה הIT- מספק כלי עבודה אשר ממנפים את הפעילות העסקית של המשרד. אנו רואים בהקמת הפלטפורמה צעד אסטרטגי שיעצים את יכולות האגף בכל הנוגע למערכות מידע, הנגשה של שירותים ושילוב טכנולוגיות חדשות".

אמיר חונגה. גיא הכט,
אמיר חונגה/גיא הכט

חברת האוטו-טק 'קוגנטה' מודיעה היום על פתיחת סניף חדש של החברה במחוז ג'יאנגסו, סין. במסגרת פתיחת המטה הסיני של החברה, עבדו בחודשים האחרונים בחברה על תרגום מלא של פלטפורמת הסימולציה לשפה הסינית והקוריאנית תוך התאמת האתר והתכנים לשוק האסייתי.
כבר בימים אלו, פועלת החברה לגיוס צוות מנוסה אשר יפתח את דלתות החברה לשוק האסייתי שהיה מהראשונים בעולם לחזור לעבוד באופן מלא בזמנים לא פשוטים אלו. את תהליך ההתרחבות לאסיה קוגנטה עשתה תחת המעטפת של יוזמת CIP.

מדובר ביוזמה ממשלתית דו-לאומית המספקת פלטפורמה ייחודית לחברות תעשייתיות ישראליות בשיתוף רשות החדשנות. למעשה, היוזמה מספקת את האפשרות להקים מטה בפארק התעשייה צ'אנגז'ו וואי טאיהו במחוז ג'יאנגסו, סין, תוך קבלת חבילת תמריצים ייחודית ושירותים מקצועיים שיעזרו להתגבר על מחסומים ולהצליח בסין עם תמיכה במתקני הפארק והצוות. אירוע החתימה הבינלאומי הועבר ביום שישי האחרון ה-22.1, באופן דיגיטלי תוך הקפדה על קוד לבוש יוקרתי של חליפות ועניבות על פי דרישת הסינים.

מנכל ומייסד קוגנטה, דני עצמון: "במציאות הלא שגרתית אותה אנו חווים בשנה האחרונה, האירוע הוא רק חלק מהחוויה והמסע אותו ממשיכה קוגנטה לכיוון השוק האסייתי. אנחנו שמחים עם פתיחתו של הסניף הסיני ומסתכלים קדימה לעבר כניסה בכל הכח לשוק האסייתי".

דני עצמון. יחצ,
דני עצמון/יחצ
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully