וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החינוך המיוחד - הלב והנשמה שממשיכים לפעום בכל הסגרים

יעל אזנקוט

31.1.2021 / 14:36

בימי שגרה או בזמן סגר, המטפלים והמטפלות בילדי החינוך המיוחד עושים עבודה קשה, מתוך תפיסה שחייבים לתת לילדים הללו הזדמנות ליטול חלק בכל המסגרות. איך הם עושים את זה? עדות מבפנים

בעבר, ילדים עם לקויות רפואיות, מורכבות יותר ופחות, קיבלו מענה רפואי בלבד, במוסדות ומסגרות מתאימות וחלקם אף שהו בבית לאורך שנות חייהם. לילדים אלה לא ניתן מענה לימודי, חברתי והתפתחותי העונה לצרכיהם האינטלקטואליים. במהלך השנים השתנתה התפיסה וילדים אלה החלו לפקוד את מסגרות החינוך המיוחד כחלק מתכניות לימודים ייעודיות.

בד בבד, הצורך הקיומי-רפואי חייב בטיפול סיעודי ולווי אישי בכל שעות היום. לאור זאת התפתחה מערכת שלמה של אנשי מקצוע והוגדרו ה"טיפולים הפולשניים" כחלק מחיי היומיום של כל תלמיד הסובל ממורכבות רפואית המחייבת טיפול זה. מערך השירות אותו מפעילה ביקורופא - מילגם כולל ייעוץ רפואי לצוות החינוכי, להורים ולתלמידים לצד שירותי סיעוד הניתנים לתלמידים הזקוקים לטיפולים רפואיים פולשניים.

המטרה העיקרית, לאפשר להם ליטול חלק בלימודים במסגרות החינוך בקהילה, במקום הישארותם בבית או במוסדות האשפוז. שירותים אלה ניתנים בתיאום מלא עם הצוותים החינוכיים במוסדות החינוך השונים ובשיתוף פעולה עמם.

ביקורופא. יחצ,
ליווי ונתינה עד אין קץ. ביקורופא/יחצ

תקופת הקורונה - רחוק אבל קרוב כל כך

בשנה האחרונה אנשי צוות הסיעוד מלווים ומטפלים בילדים במסגרות השונות על אף התפשטות נגיף הקורונה והסכנה לחשיפה ולהדבקה. אחים ואחיות ממשיכים את פעילותם השוטפת באומץ רב, מסירות ונאמנות לילדים ולמשפחותיהם. לאורך תקופת הסגר הראשון נבנתה תכנית ייעודית לתלמידים הזקוקים לטיפול בבית. כחלק מחשיבה רחבה לסיוע להורים ולמשפחה, יצאו האחיות לביקורי בית, לטיפול ולתמיכה בילדים ובסביבה המשפחתית.

האחיות נותנות את הלב והנשמה

אחת האחיות מתארת את הביקור בבית התלמיד שכלל לצד הטיפול היומיומי, טיפול גם בשאר הילדים הקטנים בבית, העסקתם בשיעורי בית ומשחקים והארכת שעות העבודה לצורך תמיכה במשפחה הסובלת מקשיים רבים. אחות אחרת החליטה שהילד זקוק ליותר מהשעות שנקבעו מראש, הגיעה לטפל בו ושחררה את האמא המטופלת בעוד שני תינוקות קטנים. אחות נוספת מתארת כיצד נסעה לסירוגין בשעות הערב להאכיל את הילד גם שלא נדרשה, הביאה את תרופותיו מבית המרקחת ותיארה את עבודתה כאחת השליחויות הגדולות בחייה.

וברקע לכולן אותה מחשבה - חשש המרחף תמידית, שלא אדביק, שלא אדבק. סגר ועוד סגר ועוד אחד. במהלך כל שנת הלימודים ועל אף המשך הסגרים, ממשיכות האחיות להגיע ולתת את הטיפול המסור במסגרות החינוך המיוחד יומיום, שעה שעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"להרגיש שווים"

והנה תיאור של אמא של אחד מילדיי החינוך המיוחד: ""מסתבר שמלאכים הם לא רק בשמיים. ישנם כאלו שנמצאים ממש כאן לידנו ומושיטים יד לעזרה בכל יום מחדש לילדנו הרכים בעלי צרכים מיוחדים מטפלות בהם ברגישות אין קץ ועוזרות להן על אף הקשיים הרבים להשתלב במערכת החינוך בצורה אופטימלית ולהרגיש שווים. האחות תמרה היקרה שמגיעה בכל בוקר מחדש ומלווה את בני בנאמנות רגישות ומסירות עד אין קץ במשך יום הלימודים בבית הספר. גם בתקופת הקורונה המאתגרת עד מאוד, תוך סיכון חיים ממשי בטיפולים פולשניים קרובים ורגישים היא מגיעה ללא חשש במסירות והקרבה לטפל ולתת מענה רפואי לכל צרכיו.

תיאורים רבים נוספים המחממים את הלב וממחישים עד כמה נחוצים אנשי הצוות המצוינים של ביקורופא המפוזרים ברחבי הארץ. כל אחד מהם מגיע למקום עבודתו בתחושת שליחות ומסירות אין קץ. גאווה על מקצועיות וערכים המובילים כל אחות ואח על אף הקשיים והמורכבות שבתחום.

יעל אזנקוט היא האחות הראשית בביקורופא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully