וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפצתם. ומה לגבי הריהוט, בזול או ביוקר?

1.2.2021 / 15:48

התקופה המאתגרת בחיינו עד כה, הפכה ליצירתית מכל הבחינות. נשארים בבית וכלואים בין ארבעה כתלים? לפחות נהפוך את הכלוב לכלוב מזהב. אז מה שולט בכיפה? האם פריטי עיצוב וריהוט זולים מיסודם, או שמא דווקא אלמנטים יוקרתיים?

אליתה ליוינג. יחצ,
אופציות היבוא ירדו מהפרק, אנשים רוצים כאן ועכשיו. סלון של אליתה ליוינג/יחצ

משבר הקורונה נכנס אל חיינו בעיצומה של פריחת שוק הלואו קוסט. נעיצת פרויקטים השראתיים על הלוח הוירטואלי בפינטרסט, סימון אקססוריז נחשקים, רכישה ושדרוג פה ושם. דווקא שיחות הזום והשהייה הממושכת בבית האירו זרקור על מה שאינו מושלם ונדמה כ"טלאי" עיצובי. אמנם המשבר הביא איתו חוסר וודאות, אך העובדה היא שחלקנו הצליח לחסוך כסף רב, דרך חסך בבילויים אמיתיים, התבטא בהחזרת אהבה ובהשקעה חזרה בבית. הנתונים שמציגות חברות כרטיסי האשראי נותנות גושפנקא לקביעות הללו, כשהרבעון האחרון לשנת 2020 המחיש עליה משמעותית במכירות בשוק הריהוט.

יגאל סייג, מנכ"ל ובעלים של אליתה ליווינג, מציין כי ישראלים רבים שהתגוררו בחו"ל העדיפו לחזור לארץ למשך תקופת הקורונה. "מדובר באנשים מבוססים, שנהנו מלוקסוס רב, וביקשו לעשות התאמה של פריטי הריהוט היפים והמשובחים גם לביתם בארץ", הוא אומר. בנוסף לנתון המשמעותי הזה, גם הלקוחות הקבועים של החברה גילו שחדר המגורים שלהם הפך, בתקופה המאתגרת מכל, לחדר מולטי פונקציונלי שבו חדר קולנוע, חדר כושר, חדר אירוח, מסעדה ובר - הכל בחלל אחד. "מכיוון שכל אופציות הייבוא האישי מאיטליה, בליווי מעצב אישי, ירדו מהפרק בתקופה הזו", מסביר סייג. "נוכחנו לראות שהמכירות עלו בעשרות אחוזים, בעוד שזמן הרכישה הממוצע התקצר משמעותית. אנשים רוצים דברים יפים, והם רוצים אותם כאן ועכשיו", הוא מסביר. בחברה מציינים שלא רק שהזמנות פתוחות מצד לקוחות גדלו והתווספו להן עוד ועוד ביקושים, לקוחות גם ביקשו להאיץ את זמן אספקתן למינימום האפשרי. "ניכר שאנשים מבקשים להפוך את הבית שלהם לממלכה שלמה. עם הרבה סטייל ולוקסוס, מבלי לגרוע - מהבית או מהם - דבר".

עיצוב נופר אזולאי. מאור מויאל, באדיבות מחסני תאורה,
אנשים גילו את הבית מחדש. סלון בעיצוב נופר אזולאי/מאור מויאל, באדיבות מחסני תאורה

"הרבה אנשים ישבו וישבו בבית, וגילו אותו מחדש", אומר חיים בן זקן, מנכ"ל רשת "מחסני תאורה", "בחנו אותו יותר לעומק, ראו מה חסר להם. פתאום גילו שפה חסרה קצת תאורה, פה רואים בעיות, פה רוצים לשדרג. אנחנו הרגשנו לגמרי את הביקוש מבחינה מכירתית".

ואכן, בן זקן מתאר השקעה המונית בתכנון תאורה כללית בבית, כאשר לפני כן הרבה מהרכישות של לקוחות בודדים התבצעו בעיקר "פר פרויקט". העונה הקרה האדירה עוד יותר את הצורך בתאורה מקיפה לבית, וגם כאן, הנתונים שמציגים ברשת, הם בדבר רכישות מהירות ומיידיות. "אנשים במדינה הזו עובדים קשה מאוד, ואין להם זמן להשקיע תמיד בעיצוב הבית", הוא מוסיף, "והנה הגיעה הזדמנות בדמות המשבר שכפה עליהם להישאר בבית. כל מיני אלמנטים שנזנחו קיבלו עדיפות, ביניהם סידור הבית, וגם השקעה בתכנון תאורה כמו שצריך". בן זקן מסביר כי תרבות הפנאי מאוד חשובה ללקוח הישראלי. "כשנגמר סגר אחד, למרות שהאתר עבד יפה, היתה נהירה המונית לחנויות הרשת. אנשים ממש לא מחפשים לוותר על יציאה מהבית לטובת שיטוט בחנויות. מאוד חשוב להם לראות בעיניים, להתייעץ בחנות הפיזית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רשת השטיח האדום, עיצוב פנים יערה גולן. יאנה דודלר,
מחירים שווים לכל נפש לצד רהיטי יוקרה. עיצוב פנים של יערה גולן לרשת השטיח האדום/יאנה דודלר

גם רשת השטיח האדום, שהשיקה באתר המכירות האינטרנטי אפליקציה בלעדית וייחודית שמאפשרת לכל לקוח לעשות הדמיה ולראות כיצד ייראה השטיח בחללי ביתו ולנבא את המידה המתאימה ביותר, מספרת על שיא במכירות. ברשת אפשר למצוא שטיחים במחירים שווים לכל כיס, לצד שטיחי יוקרה "וואן פיס". "גם מי שלא חשב לעצב את הבית רכש לעצמו שטיח בתקופה האחרונה", מציינת יוליה קוריס, מנהלת השיווק של הרשת. "צעירים ומבוגרים כאחד. כולם מבקשים לשנות את חזות הבית, והשטיח היא דרך מאוד קלה לפרוס וליהנות ברגע ממראה אחר, חם ועוטף".

תנאים מצויינים כמו משלוח חינם תוך שלושה ימי עסקים, פריסת תשלומים ואפשרויות החלפה נוחות - הפכו את הרכישות האינטרנטיות לנחשקות עוד יותר, אפילו עבור הלקוח הישראלי, שמעדיף "למשש ולהרגיש את השטיח" לפני שהוא מתחייב על קניה. "אמנם בתקופת החורף הרכישות גוברות עוד יותר, אבל בתקופת הקורונה לא ראינו הבדל בין העונות, והמכירות היו בשיאן גם בתקופה החמה. אנשים הרבה בבית, וכנראה ימשיכו להישאר בבית, מחפשים לשפר את הקיים, לעצב פינות מזמינות. האתר שלנו, כמו גם תמונות השראה של חללים מעוצבים ברשתות החברתיות, לגמרי 'עושים חשק' לעטוף, להגדיר ולחמם את חללי הבית בעזרת השטיחים שלנו", מסכמת קוריס.

  • עוד באותו נושא:
  • ריהוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully