וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי לכם לשדר לייב באינסטגרם, אבל צריך לדעת איך

3.2.2021 / 0:46

תמונות חדשות כבר לא מספיקות ליצור עניין. צילום לייב היישר לסטורי הוא אירוע שחושף אתכם בפני העוקבים שלכם, אבל הוא מחייב להיצמד לכמה כללים בסיסיים

לאחרונה יוצא לי לכתוב לא מעט על הצורך לגוון את התוכן בחשבון האינסטגרם. אם בעבר העלאה קבועה של תמונות יפות הספיקה כדי ליצור עניין ולמשוך עוקבים חדשים, אינסטגרם של 2021 דורשת יצירה של תוכן ייעודי מסוגים שונים שמרתק את הצופים ומשאיר אותם בפלטפורמה לאורך זמן. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות הם שידורי לייב בערוץ שלכם. כלומר, לצלם וידאו היישר אל הסטוריז ללא עריכה ולאפשר לצופים לשאול שאלות בזמן אמת. התוצאה היא אירוע חד פעמי שחושף אתכם בפני העוקבים שלכם ויוצר שיח שלא מתאפשר בסוגים אחרים של תוכן.

שידור לייב באינסטגרם. יחצ,
תעשו את זה טוב - תראו תוצאות/יחצ

למה כדאי לעשות לייב?

שידורי לייב מתאימים במיוחד לתקופה הנוכחית, שבה אירועי וידאו חי בפלטפורמות שונות הפכו ממילא לנפוצים ומוכרים לכולם. עבור מיליוני משתמשי אינסטגרם הנמצאים בבתיהם ברחבי העולם, דפדוף בין סטוריז, שידורי לייב וסרטוני IGTV הוא הגרסא החדשה לזפזופ בטלוויזיה. אינסטגרם, מצדה, מזהה את הפוטנציאל של המגמה הזאת ומעודדת אותה על ידי קידום והדגשה של תכני לייב. כשתתחילו את השידור חי, כל העוקבים שלכם ייראו התראה על כך בשורת הסטוריז שלהם וחלקם אף יקבלו על כך נוטיפיקצית פוש לנייד. זאת דרך יעילה במיוחד לזכות בקצת תשומת לב. ואפילו אותם עוקבים שלא יצטרפו לצפות בסופו של דבר, יזכו לתזכורת לכך שאתם מותג פעיל ואולי יהיו שם בפעם הבאה.

השתכנעתם שכדאי להתחיל ליצור לייבים? מעולה! אז בואו נדבר על איך עושים את זה בפועל

בחירת מועד ונושא - כמו בעוד הרבה תחומים בחיים הצעד הכי חשוב הוא לקבוע תאריך ולהתחייב אליו. לעולם לא יגיע זמן שבו תהיו פחות עמוסים ויהיה לכם יותר פנאי. לכן, תבחרו יעד ותעבדו לקראתו. יחד עם זאת, לא כדאי לבחור תאריך מקרי לחלוטין. נסו לחפש יום שיהיה רלוונטי לנושא הלייב ויספק עילה או מסגרת לאירוע שלכם. זה יכול להיות חג או יום מוכר ברמה הלאומית, יום מודעות ספצפי שקשור לנישה שלכם, או יום קבוע בשבוע שבו תעלו עם פינה חוזרת. הכל תלוי בקהל היעד שלכם ובסוג התוכן שידבר אליו.
בחירת פרטנר - זה לגמרי אפשרי ולגיטימי לעשות אירוע לייב שנשען על אדם אחד, אבל זו גם הזדמנות מצוינת לשיתוף פעולה עם חשבון אחר. שני הצדדים יוכלי להנות מהאפקט החיובי של האירוע ולהיחשף לקהל חדש. בנוסף, ייתכן מאוד שיהיה לכם קל יותר לשדר שיחה, מאשר להחזיק לבד את כל השידור. תוכלו, למשל, לארח מומחה שמעניין את קהל היעד שלכם או לנהל שיחה מעניינת עם קולגה.
קידום (אורגני וממומן) - כמו בכל אירוע, אי אפשר לבנות על זה שאנשים יבואו אם לא נדאג להזמין אותם ולהזכיר להם מתי האירוע קורה. דברו על הלייב שלכם בכל הערוצים שלכם ובנו ציפייה כלפיו. הקדישו תקציב לקידום ממומן באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק. וחשוב מכל: נהלו הרשמה מראש. איסוף השמות של מי שמעוניין להגיע ללייב שלכם יאפשר לכם לשלוח תזכורות ולהעלות את כמות המשתתפים בלייב וגם להמשיך בקשר עם המתעניינים לאחר האירוע עצמו.
הכנת התוכן - אירועי לייב הם מסגרת ספונטנית ולא מחייבת, אבל זה לא אומר שלא צריך להתכונן. הכינו מראש את הנושאים שתרצו להתייחס אליהם. אם יש יותר ממשתתף אחד, החליטו מי פותח ומוביל את השיחה. כדאי גם לחשוב על שאלות שמתאים לכם שישאלו אתכם ואפילו לבקש מחברים לשאול אותן במקרה הצורך. מעבר לכך, הצד הטכני של העלייה לשידור אמנם פשוט, אך מומלץ מאוד להתאמן עליו אם לא עשיתם זאת בעבר.
מהלך הלייב - היו נינוחים ואל תלחצו מקשיים טכנים או עיכובים. שימו לב לשאלות הנכנסות מהצופים, אבל זכרו שאחרים לא רואים אותן וזו החלטה שלכם מתי ואיך להתייחס אליהן. אני ממליצה מאוד לקבוע מראש מסגרת זמן ולעמוד בה גם אם יש עדייו שאלות באוויר. בדיוק כמו באירוע בעולם אמיתי, תמיד כדאי להשאיר "טעם של עוד".
בתום השידור - חשוב לשים לב שעם הפסקת השידור תוכלו לבחור להוריד את הסרטון למכשיר שלכם או להעלות אותו ל-IGTV. גם אם שכחתם להוריד, ניתן להוריד סרטונים מה-IGTV באמצעות אתרים ייעודיים שאפשר למצוא בקלות. אני ממליצה מאוד לערוך את הסרטון ולהעלות אותו שוב עם תמונת קאבר ייחודית, כך הוא יישאר בפיד הראשי שלכם ובפיד ה-IGTV לאורך זמן ויעורר עניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לסיכום

חשוב לזכור שהאימפקט של עריכת אירועי לייב בערוץ הוא הרבה מעבר למתרחש בהם בפועל. מדובר בדרך קלה יחסית להפיק תוכן וידאו מושך ומעניין לאינסטגרם ובתקשורת בלתי אמצעית עם העוקבים. בייחוד בתקופה הנוכחית, כדאי לכל מותג שמעוניין להגדיל את הקהל שלו באינסטגרם לשלב אירועים מסוג זה באסטרטגיה הדיגיטלית שלו.

טל נברו - האתר הישראלי
טל נברו - האתר העולמי

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully