וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: "העמותות מתמודדות עם המשבר במקום המדינה"

עודכן לאחרונה: 14.2.2021 / 15:13

ח"כ אלכס קושניר ביקר במרכז הסיוע של פתחון לב ותקף: "שוב נתקלתי בוואקום שמותירה המדינה". טיב טעם בוחנת פורמט חדש, Subway פותחת מסעדות בעזרת טכנולוגיה ישראלית

בווידאו: עשרות אלפים בשמורות הטבע, עומסים בכבישים/צילום: רשות הטבע והגנים

רגע לפני החלטת קבינט הקורונה היום על פתיחת חדרי הכושר, פורום הכושר בישראל קורא לראש ממשלת ישראל והשרים לאשר לבני פחות מגיל 50 כניסה לחדרי הכושר ללא תלות בדרכון ירוק.

"התחלואה בגילאים פחות מ-50 היא אפסית, כך שאישור כניסה לחדרי הכושר עבור מתאמנים מתחת לגיל 50 שלא חוסנו היא הגיונית מבחינה בריאותית וגם מבחינה כלכלית ותאפשר למנוע את קריסת הענף. מתווה פתיחת חדרי הכושר שהציע הפורום הינו המתווה הבטוח ביותר עבור המתאמנים והעובדים וגם ההגיוני ביותר מבחינת העסקים בענף. אנו קוראים לחברי קבינט הקורונה לאמץ את המתווה שהצענו ולאפשר לנו לפתוח את חדרי הכושר ב-23/2 תחת הנחיות אלו".

seperator

ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), ביקר במרכז הסיוע המרכזי של ארגון "פתחון לב" בראשון לציון, הפועל לשבירת מעגל העוני בישראל ומסייע ל-7,000 מקבלי סיוע מדי חודש ולווה ע"י מנכ"ל הארגון, אלי כהן. קושניר ערך סיור מקיף במרכז ופגש את מתנדביו הרבים, מהם למד אודות פעילות המרכז - הכוללת אריזה וחלוקת סלי מזון למבקשי סיוע ברחבי הארץ.

במהלך הביקור, קיבל ח"כ קושניר סקירה מעמיקה אודות התמודדות הארגון עם משבר הקורונה, אשר במסגרתו חל קושי בגיוס מתנדבים בימי הסגר, לצד הצורך בחלוקת סלי המזון עד לבתי הנזקקים. אלי כהן, מנכ"ל הארגון, הציג בפני חבר הכנסת נתונים מדאיגים אודות עלייה של 1,800% בביקוש לסלי המזון בימי הקורונה, לצד ירידה חדה של 40% במתנדבים המגיעים לסייע לארגון.

ארגון פתחון לב מסייע למקבלי סיוע באמצעות חלוקת סלי מזון שבועיים עד הבית, הפעלת מרכז למיצוי זכויות, ייזום תוכניות חינוכיות ייעודיות לבני נוער בסיכון ופעילויות נוספות למען הנזקקים בחברה הישראלית. במהלך הסיור, פגש ח"כ קושניר מבקשי סיוע הנתמכים בארגון ובוגרי התוכניות החינוכיות.

אחוז העולים החדשים מקרב מקבלי הסיוע בארגון הנו גבוה - שכן 50% ממבקשי סלי המזון הנם יוצאי רוסיה/אוקראינה, בעוד 25% נוספים יוצאי אתיופיה, איראן, גאוגרפיה ומדינות נוספות.

אלי כהן, מנכ"ל "פתחון לב": "ברצוני להודות לח"כ קושניר על שהקדיש מזמנו, בעת משבר בריאותי-כלכלי והגיע עד אלינו על מנת להביט לעוני בעיניים. במהלך ביקורו החשוב, הכיר ח"כ לעומק את פעילותנו ולמד אודות מעגל העוני בישראל. כולי תקווה וצפייה כי חברי כנסת נוספים יצטרפו ויגיעו לבקר, לסייע ולהילחם בעוני אשר ממדיו מתרחבים מדי יום".

ח''כ אלכס קושניר, ישראל ביתנו: "אני מודה להנהלת 'פתחון לב' על ההזמנה ועל הסיור שקיבלתי במרכז הסיוע בראשל''צ. הסיור לווה ברגשות מעורבים כאשר מצד אחד פגשתי אנשים מלאי מוטיבציה ומתנדבים מדהימים, ומצד שני נתקלתי שוב בוואקום שמותירה המדינה, להתמודדות של עמותות במקום למלא את תפקידה. אני מודה למנכ''ל העמותה אלי כהן על ההזמנה, ועל כך שסקר בפניי בעיות שהעמותה מתמודדת איתן. נסייע ל'פתחון לב' לעבור את מסוכות הבירוקרטיה והאטימות של ממשלת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אלי כהן עם ח"כ אלכס קושניר. עמי ארליך,
מימין: מנכ"ל "פתחון לב" אלי כהן עם ח"כ אלכס קושניר/עמי ארליך

היום (א') יצא לדרך קמפיין משותף של מספר עמותות בשם "לפני הכל ביטחון תזונתי", אשר מטרתו לפנות לכלל המפלגות והמתמודדים בבחירות הקרובות ולדרוש להתחייב לעגן בסיס תקציב המדינה לפחות 225 מיליון שקל - למען הביטחון התזונתי בישראל.

הקמפיין נוצר בעקבות קושי רב של משפחות רבות החיות כיום במצב של חוסר ביטחון תזונתי, ללא היכולת להשיג מזון בסיסי כדי להתקיים ולתפקד. למעלה מחצי מיליון משפחות חיות כיום ללא ביטחון תזונתי, כאשר חצי מהן במצב חמור במיוחד. מתוך כלל הנתונים העגומים, נמצא כי בישראל חיים כיום כ-350 אלף ילדים בחוסר ביטחון תזונתי חמור.

עמותות המשתתפות בקמפיין הן: הטלוויזיה החברתית, לקט ישראל, פתחון לב, מזון, מרכז אדווה, סדרה, עומדים ביחד, פורום לדו קיום בנגב, הפורום למאבק בעוני, סולידריות, שומרי משפט - רבנים לזכויות אדם, שתיל, 121.

ד"ר ישי מנוחין, מנהל תוכניות של מזון ישראל: "כולנו אחראים שלא יהיו עוד רעבים, אבל למפלגות יש גם כוח פוליטי למנוע רעב. הגיע הזמן שחברי הכנסת ישתמשו בכוחם הפוליטי קודם כל כדי למנוע רעב ולהבטיח ביטחון תזונתי לכל אדם כאן ועכשיו".

seperator

בכירי הנהלת טיב טעם, בראשם חגי שלום - מנכ"ל קבוצת טיב טעם, שהגיע בליווי רעייתו גליה ובתו חן, יוסי שליו - סמנכ"ל סחר ושיווק, ירון זפרני, מנהל סניפי טיב טעם DELI דלי, אלון אשכנזי סמנכ"ל תפעול, ואלונה וולפסון - מנהלת הסניף השיקו בחמישי האחרון (11.2) את פתיחת הפורמט החדש של הרשת: חנויות DELI - סניפים בגודל בינוני שיפתחו בערים מרכזיות ברחבי הארץ.

האירוע נערך בסניף הראשון שנפתח בקונספט החדש, בהשקעה של 6 מיליון שקל, במרכז המסחרי ברחוב איינשטיין 10 בתל-אביב. האירוע המצומצם נערך בהתאם להנחיות התו הסגול והחל בקוקטייל חגיגי, טקס קביעת מזוזה וגזירת סרט והרמת כוסית.

חגי שלום פתח ואמר לאורחים: "הפורמט החדש יפעל במתכונת חנויות בגודל בינוני הפועלות 24/7 ומשלבות בין התמחור והמגוון של סניפים הגדולים ברשת לאלה שבחניות הסיטי. כמו כן הסניף החדש יציע לצד הקופות ה"רגילות" גם קופות בשירות עצמי. בפתיחת הסניף, השקענו משאבים רבים במטרה להציע חווית קניה קולינרית המשלבת מחלקות שירות כמו מעדניית נקניקים וגבינות ודגים מעושנים, דגים טריים, קצביה איכותית ובית מאפה שיציעו מגוון רחב של מוצרים טריים ומוצרים מיובאים מכל העולם".

לרגל השקת הפורמט החדש תצא טיב טעם בקמפיין בשווי 150 אלף שקל, תחת הסיסמא: "לאנשים עם טעם - סניף חדש של טיב טעם הגיע לאזור".

אלונה וולפסון, חגי שלום ויוסי שליו. אסף לב,
אלונה וולפסון, חגי שלום ויוסי שליו/אסף לב

רשת SUBWAY התקינה טכנולוגיה ישראלית שמאפשרת למבקרים לסעוד בצורה בטוחה גם בחלל הסגור של המסעדה. המערכת, פרי פיתוח של הסטרטאפ אורה אייר, מבצעת טיהור של האויר ומרחיקה 99.97% מהחיידקים ונגיפי הקורונה וכך גם במקרה שאדם חיובי לקורונה נמצא במסעדה החשיפה לנגיפים שהוא פולט פוחתת לרמה מזערית. המערכת מסלקת גם עובש, טפילים ותרכובות אורגניות מרחפות ומבצעת תחלופה מלאה של האויר מספר פעמים בשעה.

המערכות הותקנו במסעדות SUBWAY באי הטרופי סייפאן באוקינוס השקט. כלכלת סייפאן באיי מריאנה הצפוניים נשענה על תיירות של קרוזים וטיסות וספגה פגיעה קשה מאז פרוץ הקורונה והם נעזרים כעת בטכנולוגיה שפותחה בארץ על מנת להחזיר לתיירים ולאזרחים את הביטחון. המערכות הוטסו מישראל מרחק של 10,800 ק"מ והותקנו במסעדות.

להפעלת המערכות קדמה תקופת בדיקה של שבועיים לאחר ההתקנה שבמהלכם בוצע ניטור בלבד של איכות האויר לאורך שעות היממה בהתאם למספר הסועדים. האלגוריתם של אורה אייר בחן את הרכב האויר המשתנה והחלקיקים שנישאים בו. בתום תקופת המדידות הופעלו המערכות והביאו לשיפור בכל המדדים. המערכות פועלות בחיבור קבוע לאינטרנט ובמקרה של הימצאות חומרים מסוכנים, שעלולים להעיד על תחילתה של שריפה או דליפה, או עשן סיגריות מקבל המנהל התרעה למכשיר הסלולר, גם בשעות שהמסעדה סגורה.

המערכות שפיתח הסטרטאפ ישראלי Aura Air מבוססות על בינה מלאכותית שעורכת השוואה של תכולת האויר בתוך האולם לזו שבחלל החיצוני וכך מזהה מבעוד מועד ירידה באיכותו. הטכנולוגיה של אורה אייר פועלת במספר שלבים: ניתוח איכות האויר בתוך החדר כולל טמפרטורה, לחות, פחמן דו חמצני, גזים אורגניים ועוד, השוואת הממצאים לאויר מחוץ לחדר וטיהור, חיטוי וסינון אוטומטי של החלל הפנימי באמצעות ארבעה פילטרים וטכנולוגיות ייחודיות.

רשת סאבוויי. Aura Air Docomo,
בקרוב גם אצלנו? סאבוויי בסייפאן/Aura Air Docomo

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית "אמורפיקל", בבעלות היזם יוסי בן, התחילה בביצוע ניסוי קליני לבדיקת יעילות הטיפול בסידן קרבונט אמורפי בחולי קורונה. הניסוי מתקיים בחולים מאושפזים במצב קשה בבתי החולים איכילוב בתל אביב ובמרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא).בשבוע האחרון החל הניסוי במרכז הרפואי רבין (איכילוב) בתל אביב בראשותו של פרופ' דוד זלצר והשבוע מתחיל הניסוי בבית החולים שמיר (אסף הרופא) בראשותה של ד"ר רונית זיידנשטיין.

בניסוי הקליני ייקחו חלק כ- 105 חולי קורונה המאושפזים בבתי החולים. החולים יטופלו בחומר ייחודי, פרי פיתוח החברה - סידן קרבונט אמורפי (ACC) והוא יינתן לחולים במשך 3 שבועות באמצעות אינהלציה.

יוסי בן, מנכ"ל ובעלים אמורפיקל: "הייחודיות של המוצר שלנו הוא בכך שהוא מטפל בצורה יעילה בדלקות ובמקביל בונה ומחזק את הגוף והמערכת החיסונית. להערכתנו הנתמכת במחקרים רבים, הפעילות המשולבת, תביא לנטרול החומציות, תאזן את ה- PH ותחזיר אותו לרמה ניטרלית, תמנע מהווירוס התפשטות ותזרז את זמן ההחלמה. אמורפיקל ערוכה לייצר 50,000 ערכות לחודש באופן מידי במפעל החברה בערבה".

במסגרת הניסוי החולים ינוטרו למדדי המחלה כולל סיטורציה של חמצן בדם באמצעות אוקסימטר ביתי שחברת אמורפיקל תספק לכל חולה. החברה פיתחה שאלון ייחודי לצורך המעקב הרפואי ובאמצעותו גם ינותחו תוצאות הניסוי. מטרת הניסוי היא לקצר את זמן המחלה ולמנוע סיבוכים אפשריים לחולים. וירוס הקורונה מתבסס וגורם לנזקים קשים במקרים של מערכת חיסון לקויה וסביבה דלקתית ונעזר בחומציות מקומית כדי לחדור לתאים ולהתרבות ולהתפשט בגוף. הקלציום קרבונט האמורפי (ACC) הינו בעל מבנה מולקולרי ותכונות ייחודיות ביניהן תכונות אנטי סרטניות ואנטי דלקתיות שאחד המנגנונים המשותפים למחלות אלו הוא יצירת חומציות מקומית.

יוסי בן. שולמית בן,
יוסי בן/שולמית בן

בשבועות אחרונים הסתיים פרויקט שביצעה חברת ITNAVPro להרחבת היכולות וקיבולת הטיפול בפניות נכנסות במוקדי שירות הלקוחות של הביטוח הלאומי באמצעות פתרון ניהול ה- Contact Centers של חברת Avaya . בעקבות הרחבת היכולות הביטוח הלאומי נותן מענה למאות אלפי שיחות בחודש, פי שניים בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה. היקף הפרויקט נאמד במיליוני שקלים.

וירוס הקורונה העמיד את מוקד הביטוח הלאומי במצב יוצא דופן. מספר השיחות היומי למוקד גדל משמעותית בהיקף של כ-220,000 פניות ביום. בשל כך, המוסד נדרש לפתרונות תהליכיים וטכנולוגיים שיספקו מענה לגידול החד בשיחות הנכנסות ויאפשרו לייעל את פעילות המוקד ולתמוך בפעילותם של כ- 700 נציגי שירות. הביטוח הלאומי מפעיל מוקד שירות באמצעות ארבעה אתרים בישראל, הפועלים בכל יום החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד 17:00 בערב ומספקים מידע בשלוש שפות.

כחלק מן הפרויקט שולבו תכונות חדשות ואוטומטיות על מנת לספק חווית לקוחות טובה ורציפה. הפרויקט כלל הוספת יכולות אשר יאפשרו למוקדי ביטוח לאומי להתמודד טוב יותר עם כמות הפניות, כגון: הגדלת קווים הנכנסים, מענה קולי אוטומטי עם שירותים עצמאיים מותאמים לפי דרישה, אפשרות לעבודת נציגים מהבית בצורה מלאה ופשוטה, יכולת להזמין שיחה חוזרת -Call Back בשעת עומס כולל שמירה על מקום בתור, הרחבת שעות הפעילות של הנציגים לשיחות חוזרות, אינטגרציה עם הערוצים הדיגיטליים, אופציית שירות באמצעות Facebook Chat Messenger, הקלטת שיחות, הקפצת מסך לנציג עם מידע רלוונטי פרסונלי של הפונה ועוד. כל הרכיבים של אוויה מתחברים למערכות התקשורת של הביטוח הלאומי, אתר האינטרנט והפייסבוק.

היכולת לקלוט כמות כזו של שיחות נובעת בין היתר מכיוון שכ- 30% מסתיימות במתן שירותים קוליים עצמאיים ((Self Service לפונים באמצעות מערכת Avaya Experience Portal. בנוסף לכך, המערכת מבצעת 30,000 חיוגי Call Back ללקוחות, מרכיב המאפשר לקצר את זמני ההמתנה ומשך השיחות בשל ייזום השיחה על ידי הנציג המתאים ביותר. בעקבות הפעלת היישום יכול מוקד השירות של הביטוח הלאומי לספק מענה של שיחות חוזרות למתקשרים לאחר שעות הפעילות או בזמנים בהן העומס רגיל לפי אלגוריתם מתקדם וייחודי.

לדברי יאיר אריאלי, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בחברת ITNAVPro: "משבר הקורונה יצר עומסים במוקדי שירות הלקוחות של הביטוח הלאומי, אשר נדרש לספק מענה בהיקף נרחב לנושאים רלוונטיים למשבר, כגון: תשלומי חל"ת, דמי אבטלה לכמות עצומה של מובטלים, תשלומי מענקים לעצמאים ועוד. הפתרונות של Avaya מאפשרות להתמודד טוב יותר עם העומסים המגיעים אל נציגי השירות לאורך שעות היום ולצמצם את מספר הפניות לנציגים אנושיים, זאת במטרה להתמודד עם הגידול העצום במספר הפונים והתווספות נושאים חדשים הדורשים מענה".

אריאלי הוסיף: "בתקופה מאתגרת זו הצליחה חברת ITNAVPro לתת מענה לדרישות והאתגרים של רבים מלקוחותיה, אשר חוו עלייה במספר הפניות הנכנסות, ולספק פתרונות ויישומים מותאמים שיאפשרו, בזמן קצר, להמשיך ולתפעל את מוקדי השרות נוכח המגבלות. ITNAVPro נחשבת כיום לסיירת בתחום המוקדים וה- Contact Centers, עם התמחות בחדשנות, ופעילות המכוונת לתחום מוקדי-השרות אשר מספקת פתרונות ויישומים ייחודיים".

לדברי רפי שקולניק, מנכ"ל אוויה ישראל: "פתרונות ניהול ה- Contact Centers של Avaya המיושמים בארגונים רבים בישראל, מאפשרים לארגונים לבצע מסע אמיתי ליצירת מולטי חוויה בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית. אנו גאים מאוד שאנו יכולים לבצע שינוי אמיתי בחיי אזרחים בישראל כמו גם להאיץ את היכולת של לקוחותינו להתמודד עם אתגרים חדשים הנובעים ממגיפת הקורונה".

רפי שקולניק. קובי קנטור,
רפי שקולניק/קובי קנטור

השבוע נחנך בראשון לציון בית חם לחיילים בודדים קרביים זאת כחלק ממיזם של קרן ביחד למען החיילים בתמיכה ושיתוף של קב' הבנק הבינלאומי. במסגרת המיזם של הקרן מיועדות לפתיחה 100 דירות שמציעות פתרון דיור מלא למאות חיילים בודדים קרביים, בתנאים משודרגים של חדר לכל חייל, ריהוט ואיבזור מלא ושקט נפשי לכל תקופת השירות הצבאי.

מדובר בבית ראשון שנחנך היום בראשון לציון בשיתוף פעולה עם הבנק הבינלאומי ועוד בתים בדרך. יו"ר הבנק הבינלאומי רון לבקוביץ הגיע לטקס הפתיחה, שוחח אישית עם החיילים העניק להם מתנה אישית ואמר כי קבוצת הבינלאומי, שאוצר החייל חלק ממנה, מחוברת לחיילים ורואה בהם אוכלוסייה מאוד חשובה, בעיקר החיילים הבודדים שעושים מהלך לא פשוט של הגעה לבד ממדינה זרה ועוברים לבד את השרות הקשה.

האלוף יורם יאיר (יה יה) יו"ר קרן ביחד ציין שפרויקטים כאלה מחזקים את החיילים ברגעים הקשים ומעורבות הבנק בעצם משחררת את החיילים ממרבית טרדות היום יום.

מימין לשמאל-אל"מ במיל שרון הרמון מנכלית ביחד, האלוף במיל יורם יאיר יה יה יו"ר קרן ביחד, רון לבקוביץ- יו״ר הבנק הבינלאומי, רון גריסרו- סמנכל הבינלאומי ראש חטיבה בנקאית. יחצ,
מימין לשמאל-אל"מ במיל שרון הרמון מנכ"לית ביחד, האלוף במיל יורם יאיר יה יה יו"ר קרן ביחד, רון לבקוביץ- יו״ר הבנק הבינלאומי, רון גריסרו- סמנכל הבינלאומי ראש חטיבה בנקאית/יחצ

במפגש חירום של קהילת העסקים BIZCO בחסות בנק מרכנתיל נערך פאנל בנושא "עסקים לימי הקורונה". הפאנל שודר בלייב בקבוצת הפייסבוק BiZCO לחברי קהילת העסקים.

בפאנל השתתפו ורד אביטן, מנהלת אזור חיפה והשרון בבנק מרכנתיל, ליאת יקיע זילברמן, יו"ר BIZCO, וחברי הנהלת BIZCO - פאנל שכולו על טהרת נשות עסקים בעלות ניסיון רב ומנהלות קהילות עסקיות המתמחות ברשתות חברתיות.

אביטן: "בתקופה זו, שיתופי פעולה בין עסקים הוא מכפיל כח לטובת הצמיחה של כל עסק. לקוחות בנק מרכנתיל זכו לטיפול אישי ומקצועי במהלך משבר הקורונה. עסקים קטנים קיבלו סיוע במתן פתרונות לאתגרים הפיננסיים מולם הם מתמודדים, אם באמצעות קרן הקורונה ואם ע"י פתרונות נקודתיים התפורים למידותיהם".

פאנל ביזקו. יחצ,
פאנל ביזקו/יחצ

"הבוקר נפתח המסחר בבורסה עם ראשי חברת סולאיר אנרגיות מתחדשות שהונפקה והחלה להיסחר בבורסה התל-אביבית בתחילת פברואר והיא אחת מ 13 חברות ציבוריות חדשות שהצטרפו לבורסה מתחילת 2021. המצטרפות החדשות גייסו במצטבר כ-1.1 מיליארד שקל, לפי שווי כולל של כ-5.4 מיליארד שקל.

נכחו ולחצו על הכפתור עו"ד ודירקטור יפתח זיידמן, יאיר אייזן סמנכ"ל כספים ואלון שגב, מייסד ומנכ"ל סולאיר, שהודה בהתרגשות גדולה לשותפתו לחיים המקצועיים והאישיים פאולה וילין שגב. יחד השניים ייסדו את החברה, ומפאת מצבה הבריאותי נעדרה מאירועי הבוקר. את ההתרגשות אפשר היה לשמוע בקולו של אלון שרעד, כשקרא לעוד נשים להיכנס ולהוביל גם בתחום האנרגיה המתחדשת".

סולאייר פותחת את המסחר בבורסה. יחצ,
סולאייר פותחת את המסחר בבורסה/יחצ
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully