וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע מהחברות במשק: נגדיל את שווי המתנה לפסח

27.2.2021 / 23:59

יעשו זאת כ"פיצוי על השנה האחרונה" - כך עולה מנתוני סקר שערכה חברת "האיש החשוב" לקראת חג הפסח. לצד נתון זה, שליש מהחברות דווקא יורידו את שווי המתנה השנה, בשל קשיים כלכליים. ומהי המתנה המועדפת השנה?

רמקול עגול של SWAGG. יחצ,
מהמתנות הפופולריות השנה. רמקול על שלוש רגליים (מתוך אתר Swagg)/יחצ

עד כמה השפיעה שנת הקורונה על תלושי החג - יעידו הדעות המנוגדות שבאו לידי ביטוי בסקר שקיימה חברת "האיש החשוב" יחד עם פורטל משאבי האנוש HRUS בקרב מנהלי רווחה ומשאבי אנוש. מהסקר עולה, כי 21 אחוזים מהחברות מתכוונות לפצות את העובדים על השנה האומללה שעברה על כולם, ולהגדיל את שווי השי לחג.

"ישנן חברות שלא ניצלו את תקציב הרווחה בשנה החולפת, ונותרו עם עודפים גדולים, לכן יש להן הזדמנות לפצות את העובדים על השנה הזו", מסבירה אסתי שני, מנכ"לית "האיש החשוב", המספקת בין היתר מתנות לחברות ההייטק הגדולות והבולטות במשק, בהן בנק לאומי, אינטל, בזק, מייקרוסופט, החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה) ועוד, ומוסיפה: "שווי המתנה נתפס כהצהרה על חוזקה של החברה אל מול העובדים ועל אמינותה ומחויבותה". מנגד, 30 אחוזים ממנהלי הרווחה מעידים כי תקציב המתנה השנה ייקטן, בשל הפגיעה הקשה בהכנסותיהן. 49 אחוזים ישאירו את שווי המתנה ללא שינוי - נתון מרשים בפני עצמו לאור השנה שחלפה.

אסתי שני. דג הזהב,
עודפים גדולים - מתנות נאות. אסתי שני/דג הזהב

מהו שווי המתנה השנה? שווי המתנות השנה ינוע בין 650 ל-850 שקלים. 54 אחוזים ממנהלי הרווחה יעדיפו להעמיד בפני העובדים גיפטקארד לרכישה חופשית של מבחר אפשרויות גדול, 22 אחוזים מעדיפים מתנה מוחשית אחידה ו-24 אחוזים יעדיפו להציע לעובדים אתר עם מספר מתנות לבחירתם.

מתוך קטגוריות המתנה המובילות, יחד עם תלושי השי לרכישת המזון שמובילים גם בשנה זו (59%), נרשמה עלייה מפתיעה בעולם הגאדג'טים ומתנות הפנאי האיכותיות עם העדפה של 36% ממנהלי הרווחה, כשהם מקדימים את המצעים והטקסטיל, מארזי היין ומוצרי הספורט והמזוודות.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
מארז שמן של האיש החשוב. יחצ,
מארז שמן של "האיש החשוב"/יחצ

הערך החשוב ביותר לבחירת המתנה, מבחינת מנהלי הרווחה, הוא שימושיות השי בפועל - 81 אחוזים חושבים שללא פרקטיות, אין טעם למתנה. המגמה העולה היא העדפת האיכות על פני הכמות (35 אחוזים) ותוצרת ישראל (31 אחוזים). סוגרים את הרשימה המתנות האישיות ומתנות עם נפח אך פחות איכות ("כמו של פעם").

אחד הלהיטים למתנות העובדים בחג הקרוב הוא הרמקול העגול האלחוטי והייחודי בעל שלוש הרגליים שכבר מתנגן בבתים רבים ומרים שם את המורל מדי יום. מוצר נוסף שיבלוט השנה הוא מארז שמן ייחודי תוצרת הארץ כחלק מסדרת המוצרים האקולוגיים, לחברות שרוצות להתייחס לאחריות התאגידית או לאיכות הסביבה. מסתמן, כי אחד מהלהיטים שיככבו השנה במתנות החג כמתנות ללקוחות הוא מוצרי המרצ'נדייז של "הוגו בוס", המותג הגרמני (לא בישום ואופנה), בהם אוזניות בלוטות', עטים כדוריים, ארנקים, סטים יוקרתיים למשרד, מטריות ועוד. "מה שיפה הוא, הוא שניתן לבחור מתנה מכובדת ומרשימה לכל תקציב", אומרת שני.

מוצרי הוגו בוס לפסח. יחצ,
תמיד יוקרתי. מוצרי הוגו בוס/יחצ

לשאלת אופן חלוקת המתנה המועדפת על ידי הארגון: 58 אחוזים מעדיפים שהמתנה תישלח ישירות לביתו של העובד, מבלי ליצור התכנסות או טקס רשמי למרות עלויות השילוח, לעומת 42 אחוזים שימסרו את השי ידנית ועם חיוך אמיתי פנים אל פנים.

הסקר נערך במהלך ינואר ופברואר 2021 בקרב מנהלי רווחה

  • עוד באותו נושא:
  • מתנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully