וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל הקניות המשתלם: רווחי שיא לשופרסל בשנת הקורונה

3.3.2021 / 11:23

שופרסל מציגה תוצאות מעולות לשנת 2020: עלייה של 44% ברווח הנקי, עם הכנסות של יותר מ-15 מילארד שקל. עלייה גם במכירות המותג בפרטי וברשת BE. יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל: "ביטוי לתהליכים האסטרטגיים שהובלנו בשנים האחרונות"

שופרסל ממשיכה להציג תוצאות עסקיות מצוינות, עם התחזקות כמעט בכל סגמנט של פעילות הקבוצה. כך למשל הסתכמו מכירות שופרסל אונליין השנה בכ-3 מיליארד שקל המהווים כ-19.9% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-15% אשתקד.
גם רשת Be ממשיכה לשפר את תוצאותיה, והגיעה לראשונה ברבעון הרביעי לאיזון תפעולי, בהתאם לתכניות העבודה.
כ
לל הכנסות הקבוצה הסתכמו בשנת 2020 בכ-15.23 מיליארד שקל (לעומת כ-13.36 מיליארד שקל ב-2019), המהווים גידול של כ-14% בהשוואה לאשתקד, הגידול מיוחס בעיקרו לצמיחת החברה ברצפת המכירה בסניפי שופרסל, ברשתBe ובערוץ האונליין. הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי השנה הסתכמו בכ-3.9 מיליארד שקל - גידול של כ-15.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עוד עולה מהנתונים כי הרווח הגולמי בשנת 2020 הסתכם בכ-4,043 מיליון שקל, המהווים כ-26.5% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-3.6 מיליארד שקל אשתקד, שהיוו כ-27% מסך ההכנסות. הקיטון בשיעור ברווח הגולמי נובע בעיקרו מהורדת מחירים וגידול בשיעור מכירות האונליין.

הרווח הנקי של שופרסל גדל בכ-44% והסתכם בכ-387 מיליון שקל המהווים כ-2.5% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, בהשוואה לכ-268 מיליון שקל שהיוו כ-2.0% מההכנסות אשתקד. הגידול ברווח הנקי השנה נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות ומשיפור בתוצאות רשת Be.
בנטרול הכנסות מס חד פעמיות ב-2019, הרווח הנקי גדל השנה בכ-80%.
גם במכירות המותג הפרטי נרשמה עלייה. ההכנסות ממנו הסתכמו השנה בכ-3.9 מיליארד שקל המהווים נתח של כ-25.8% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.2% אשתקד.
תחום האונליין, באופן טבעי בשנה שרובה עבר עלינו בסגרים והגבלות, צמח השנה והוא מהווה כמעט 20% מהכנסות הקבוצה.

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן. סיון פרג',
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל/סיון פרג'

יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום:
"אנו שמחים לסכם את שנת 2020, כשנת שיא בתוצאותיה של הקבוצה, במהלכה באו לידי ביטוי פירותיהם של התהליכים האסטרטגיים המשמעותיים שהובלנו בשנים האחרונות.
עם פרוץ מגפת הקורונה העולמית בתחילת השנה והשפעתה על מדינת ישראל בסוף הרבעון הראשון, נערכה הקבוצה לתת מענה לביקוש האדיר לאספקת מוצרי מזון ומוצרי צריכה בסיסיים אחרים, הן בחנויות הפיזיות והן באונליין.
העובדה כי לאורך השנים האחרונות הנחנו את התשתיות הלוגיסטיות, הטכנולוגיות, התפעוליות והאנושיות, אפשרה לנו לתת מענה לצרכים הצרכניים המשתנים.
במהלך השנה המשכנו בקידום הצמיחה והפיכת שופרסל לקבוצת קמעונאות מגוונת, ממוקדת לקוח, אשר מביאה לידי ביטוי את עוצמותיה ויכולותיה במגוון הפעילויות העסקיות אותן אנו מובילים, לרבות תחום שופרסל לעסקים (B2B), תחום הפיננסים, תחום הנדל"ן ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully