וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניתוח הצליח: לומניס תמכור את החטיבה הכירורגית תמורת 1.07 מילארד דולר

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 17:45

מיוקנעם לבוסטון במיליארד דולר: הושג סיכום על מכירת החטיבה הכירורגית של לומניס לענקית המיכשור הרפואי בוסטון סיינטיפיק. המחיר: מעל למיליארד דולר. המנכ"לית, ציפי עוזר ערמון: "זהו רגע של גאווה ללומניס ולכל התעשיה הישראלית"

לומניס, חברת המכשור הרפואי הגדולה בישראל, מתעתדת למכור את חטיבתה הכירורגית לענקית המכשור הרפואי העולמית Boston Scientific תמורת 1.07 מיליארד דולר, בכפוף להתאמות בסגירה
חלק מתקבולי העסקה יושקעו בחזרה בפעילויות הצומחות של החטיבה האסתטית וחטיבת העיניים של לומניס.
בכוונת בוסטון סיינטיפיק להשאיר את פעילות החברה בארץ ולהפוך אותה למרכז מצויינות עולמי עבורה בתחום טכנולוגיות הלייזר
קרן ההשקעות BPEA, בעלת השליטה בלומניס, חתמה על הסכם למכירת החטיבה הכירורגית של החברה לענקית המכשור הרפואי העולמית, בוסטון סיינטיפיק, בכפוף להתאמות בסגירה. בכך, תהפוך החטיבה לחלק אינטגרלי מחטיבת האורולוגיה של בוסטון סיינטפיק, ולמרכז מצויינות בתחום טכנולוגיות הלייזר של הענקית הגלובלית.
לומניס היא מבין החברות המובילות בעולם בפיתוח, ייצור ושיווק מכשירים רפואיים מבוססי אנרגיה, המיועדים למנעד תחומים רחב, בהם טיפולים כירורגיים, מגוון טיפולים אסתטיים וטיפולים בתחום העיניים והראייה. החברה משווקת את מוצריה בעשרות מדינות ברחבי העולם. מטה החברה נמצא ביוקנעם והיא מעסיקה בארץ כ- 450 עובדים (מתוך כ- 1,500 בעולם).

החטיבה הנמכרת הינה החטיבה הכירורגית, הכוללת פתרונות לייזר לניתוחים זעיר פולשניים בתחומי האורולוגיה, אף אוזן גרון ועוד. לומניס המציאה את טכנולוגיות הלייזר בהן עושים שימוש בתחומים אלה, ובמהלך השנים המשיכה לחדש ולשכלל את פתרונותיה ולשמר את מעמדה המוביל בעולם בתחום. טכנולוגיית הדגל של החברה, Moses™, מהווה פריצת דרך עולמית בתחום האורולוגיה והוכיחה יעילות קלינית מוגברת למול פתרונות אחרים, כמו גם קיצור משמעותי של זמני הניתוח בטיפול באבנים בכליות ובדרכי השתן ובטיפול בפרוסטטה מוגדלת.

המוצרים של לומניס נמצאים בשימוש של אלפי בתי חולים ברחבי העולם, ובמהלך השנים האחרונות חיזקה החברה את מעמדה כמובילה עולמית בתחומה, והציגה שיעורי צמיחה מעל ומעבר לממוצע בשוק, המאופיין במתחרי ענק גלובליים.

מהלך המכירה של החטיבה הכירורגית הינו מהלך אסטרטגי משמעותי לא רק עבור לומניס, אלא עבור תעשיית ה-Medtech הישראלית בכלל. בכוונת בוסטון סיינטיפיק להשאיר את פעילות החברה בארץ ולהפוך אותה למרכז מצויינות עולמי עבורה בתחום טכנולוגיות הלייזר. כך, תחזק בוסטון סיינטיפיק את הזיקה שלה ל- ecosystem הישראלי ואת הגישה שלה למאגר הכשרונות בישראל, ואתר החברה ביקנעם יאפשר האצה והרחבה של פיתוח פתרונות חדשניים עתידיים.

ציפי עוזר ארמון. אילייה מלניקוב,
ציפי עוזר ערמון, מנכ"לית לומניס/אילייה מלניקוב

גאווה ישראלית

"בוסטון סיינטיפיק רכשה את החטיבה הכירורגית שלנו כי היא יודעת, כמו התעשיה כולה, שאנו מובילים את החדשנות בתחום" אמרה ציפי עוזר ערמון, מנכ"לית לומניס. "מבחינתנו זהו הישג כפול: גם נוכל להגיע לשווקים רבים נוספים על גבי הפלטפורמה של בוסטון סיינטיפיק ולהנגיש את הטכנולוגיה הייחודית של לומניס לעוד עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, וגם נאפשר ללומניס להתמקד ולהשקיע בצמיחה מואצת בתחומי האסתטיקה ובטיפולי העיניים, תוך יישום הערך של החברה - Delivering Better Technology for Better Patient Care. זהו רגע של גאווה ללומניס ולכל התעשיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully