וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל מזהירה: הונאת הזכייה שנועדה לגנוב את פרטי הזיהוי שלכם

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 11:21

הרשת הקמעונאית קוראת לציבור שלא להתפתות להודעות שמוצגות מטעם שופרסל אונליין, מבשרות ללקוחות על "זכייה" במתנה, אך נועדו בעצם לגנוב את פרטיהם האישיים. התופעה המכונה "פישינג" הופכת לאחרונה ליותר ויותר פופולארית

קיבלתם הודעה שזכיתם בהגרלה, אבל לא זכור לכם שהשתתפתם באחת שכזאת? אם אתם מעדיפים שפרטיכם האישיים לא יגיעו לידיים הלא נכונות, מוטב שתתעלמו מההודעה - מפתה ככל שיהיה הפרס. לקוחות שופרסל נחשפו בימים האחרונים להודעה הנחזית להיות מטעם הרשת הקמעונאית. בהודעה הם מתבשרים על זכייה - לא סתם זכייה, אלא זכייה באייפון 11, מוצר נחשק בקרב ישראלים רבים.
אלא שההודעה אינה מטעם הרשת ושום פרס לא יישלח למי שיתפתה להגיב עליה. מה כן יקרה? עדיין לא ידוע, מה שבטוח הוא שהפרטים של המגיב יגיעו לגורמים שממש לא מתכוונים לשלוח ללקוחותיהם מתנה.

פישינג שופרסל 1. יח"צ,
הודעת פישינג שופרסל/יח"צ

מתחזים לשופרסל אונליין

ההונאה, מהסוג המכונה "פישינג" כלומר "דיג" מתבססת על פיתוי מקבל ההודעה להגיב, ברגע שלוחצים על הקישור הופך המחשב או הטלפון הנייד מטרה קלה לפריצה - ומכאן קצרה הדרך לגניבת זהות, פרטי אשראי, השתלטות מרחוק על המחשב למטרות כופר ועוד.

מחברת שופרסל נמסר בתגובה: "בימים האחרונים אנו עדים לאתר המתחזה לאתר שופרסל Online ומדמה הודעת זכייה באייפון לצורך איסוף פרטי הלקוחות. נדגיש כי מדובר בהונאה פרסומית ובהתחזות שמטרתה ליקוט מידע ("פישינג") ולשופרסל אין כל קשר למודעה זו. תלונה בנושא הוגשה במשטרה. לשמירה על פרטיותכם, הנכם מתבקשים שלא להיכנס לקישור המדובר, לא להזין בו פרטים ולא להפיצו הלאה".

יצויין כי שופרסל אינה המותג הגדול הראשון, ודאי שלא היחיד שגורמים עברייניים מתחזים לנציגים רשמיים שלו בכדי לקבל במרמה את פרטי הלקוחות שלו. התופעה שמוכרת כבר שנים, התגברה מאוד בחודשים האחרונים, בעיקר במהלך ימי הקורונה בהם עלה שיעור הישראלים הרוכשים מוצרים שונים ברשת.

מחקר של אלוט, ספקית ישראלית מובילה לניתוח רשת ופתרונות אבטחה, מצא עלייה חדה של איומים הקשורים לקורונה. בינואר 2020, התקפות פישינג באירופה היוו רק 5% מסך איומי הסייבר שנחסמו על ידי פתרונות האבטחה של אלוט. באפריל, בשיאו של הגל הראשון במגפה, התקפות פישינג עלו ל-56% מסך ההתקפות שנחסמו. עובדה זו משקפת כיצד פושעי סייבר ניצלו את הרגישות של הקורבנות לאיומים בנושאי קורונה, ככל שההשפעה של המגפה גברה.

הנתונים דווחו על ידי ספקיות שירותי תקשורת באירופה, אשר לקוחותיהן מוגנים באמצעות פתרונות אלוט. Allot Secure היא משפחת פתרונות אבטחת סייבר מבוססי רשת, אשר מספקים כלים לספקיות השירות להציע ללקוחות הגנה ללא התערבות משתמש כנגד התקפות, הכוללות תוכנות זדוניות, פישינג, סחיטת כופר ושירותי פיקוח הורים ושליטה על תוכן. שירותי Allot Secure מספקים חוויה אחידה למשתמשים בכל מכשיר, לא משנה כיצד הם מתחברים למידע - ברשת סלולרית, בראוטר הביתי או כאורחים על רשתות Wi-Fi.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully