וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותנים גז: רווח נקי של 68 מיליון שקל לסופר גז. כמה יחולק כדיבדנד?

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 10:55

סיכום שנה חיובי לסופרגז אנרגיה. למרות הירידה בהכנסות ממכירת גז לשוק המוסדי, בשל הקורונה, נרשמה עלייה בצריכה הביתית. הדירקטוריון אישר חלוקת דיבדנדים נוספים בגובה 15 מיליון שקל. המנכל, כפיר נבון: "סופרגז תמשיך לבסס את מעמדה כספקית אנרגיה מובילה"

בחודש יוני 2020 הונפקה לראשונה חברת האנרגיה סופרגז והש/בוע מתפרסם הדוח השנתי הראשון השלה כחברה ציבורית (נתוני המחצית הראשונה של 2020 נסמכים על הנתונים שסיפקה החברה טרם ההנפקה).
למרות ירידה של כמעט 12 מיליון שקלים בהכנסות לעומת 2019, ירידות שאותן מייחסים בחברה לירידה בצריכת הגז במשק המוסדי (בעיקר מסעדות ומלונות), הרי שהחברה הצליחה לשפר את הרווחיות שלה ולהציג רווח נקי של 68.1 מיליון שקלים.

כפיר נבון מנכ"ל סופרגז. אלדד רפאלי,
מסכם שנה טובה, למרות הקורונה. כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז אנרגיה/אלדד רפאלי

מתקדמים לאנרגיה סולארית

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז, הגיב לנתונים: "לאורך אירוע הקורונה פועלת החברה לצמצם את השפעותיו על פעילותה, ובמקביל אנחנו ממשיכים לפתח מנועי צמיחה חדשים. במסגרת זו, חתמנו בחודשים האחרונים על 3 הסכמים נוספים להקמת 4 מתקני קוגנרציה, כך שנכון למועד הדוח לחברה 11 הסכמים להקמה בהיקף של כ-40 מגה וואט. אנו מנהלים מגעים עם מספר גורמים לקראת חתימה על הסכמים נוספים.

בנוסף, החברה פועלת לחדש את פעילותה בתחום האנרגיה הסולארית ובהקשר זה פועלת לאיתור הזדמנויות בארץ ובחו"ל. במסגרת התוכנית האסטרטגית שאימצה החברה לשנים הקרובות, היא שמה לה למטרה להמשיך ולבסס את מעמדה כספקית אנרגיה מובילה ורב תחומית בחצר הלקוח. לשם כך פועלת החברה להרחבת מגוון פתרונות האנרגיה שהיא מספקת ומציעה ללקוחותיה ולהפוך ל-Energy Service Provider הראשון בישראל."

שנה חדשה, דיבידנד חדש

בעקבות התוצאות העסקיות, החליט דירקטוריון החברה לאשר חלוקת דיבידנד של 15 מיליון שקלים, הדיבידנד יחולק בחודש אפריל 2021, זאת לאחר שבחודש ספטמבר 2020 חולקו דיבידנדים בגובה 24 מיליון שקלים. יצויין כי החברה ביצעה במהלך השנה פירעון מוקדם של הלוואות הבנקאיות שנטלה, דבר שהפחית את הוצאות המימון ברבעון האחרון של 2020, מ-4.8 מיליוני שקלים ל-1.2 מיליון בלבד. ההורן העצמי של החברה עלה ל-744.6 מיליון שקל, כמעט כולו מיוחס לבעלי המניות.
סופרגז אנרגיה נשלטת בידי קבוצת אלקו, השייכת לאחים דניאל ומיכאל זלקינד והונה העצמי של הקבוצה עומד (נכון לדוחות 2019), על 2.49 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully