וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק חדש בישראל: החל לפעול הבנק הדיגיטלי הראשון

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 16:56

הבנק הדיגיטלי הראשון החל לפעול במתכונת הרצה המיועדת לקבוצה סגורה של לקוחות, כפיילוט לקראת פתיחה לקהל הרחב, שצפויה לקראת סוף 2021. זהו הבנק הראשון שקם בישראל מזה 43 שנים. האם מדובר בנטפליקס של עולם הבנקאות? האזינו ליו"ר הבנק שוקי אורן ב-103fm

בדיוק שנה לאחר שקיבל את אישור לתחילת פעילות מהממונה על הבנקים, החל לפעול היום הבנק הדיגיטלי הראשון. זהו הבנק העצמאי הראשון - שאינו שייך לאחת מקבוצות הבנקאות המוכרות, שיוצא לדרך בישראל ב-43 השנים האחרונות.

הבנק הדיגיטלי הראשון החל לפעול במסגרת הרצה ויפתח חשבונות לקבוצה סגורה של לקוחות, עם כל השירותים הבנקאיים. מה באשר לכלל הציבור? הבנק ייפתח לציבור הרחב רק לקראת סוף 2021, אך כבר קולט לקוחות פוטנציאלים באמצעות רשימת המתנה אליה ניתן להצטרף באתר הבנק.

פרופ' אמנון שעשוע, הבנק הדיגיטלי הראשון. יונתן הפנר,
פרופ' אמנון שעשוע, יעשה למערכת הבנקאית את מה שעשה לעולם הרכב?/יונתן הפנר

"המערכת צמאה לתחרות"

על פי דיווחי הבנק, הושגה במהלך השנה עמידה ביעדי התכנית העסקית, חרף משבר הקורונה. בנוסף לגייס בתוך כשנה כ-140 עובדים מבטיח להעניק את כל השירותים הבנקאיים.

המייסד והבעלים של הבנק הוא פרופ' אמנון שעשוע, מי שמוכר לציבור בישראל כמייסד "מובילאי", יצא לדרך במיזם הבנקאי החדש עם מריוס נכט (ממקימי צ'ק פוינט), אך לפני כעשרה חודשים נודע כי הוא רוכש את חלקו של נכט והופך לבעלים היחיד של הבנק.
שעשוע: "מהפכת הבינה המלאכותית כבר כאן, עכשיו היא מגיעה לבנקאות. המערכת הבנקאית צמאה לחדשנות ותחרות אחרי שקפאה על השמרים שנים רבות. בנינו טכנולוגיה פורצת דרך במטרה להטמיע אותה גם בשוק הגלובלי וכדי לבנות את הבנקאות מחדש, לטובת הלקוחות"

שוקי אורן וגל בר דעה הבנק הדיגיטלי הראשון. ינאי יחיאל,
שוקי אורן, יו"ר הבנק (מימין) והמנכ"ל אורן בר דעה/ינאי יחיאל

חלומות על נטפליקס וטסלה

שוקי אורן, לשעבר החשב הכללי באוצר ויו"ר הבנק: "בשיאו של משבר עולמי, עשינו את הלא יאומן והקמנו בנק שלם מאפס. תחילת הפעילות שלנו היא אירוע משנה שוק. אחרי שנים, קם בנק עצמאי חדש שיציע לראשונה אלטרנטיבה תחרותית אמיתית עם חווית שירות שלא קיימת היום"

גל בר דעה, מנכ"ל הבנק: "נטפליקס הרגה את בלוקבאסטר, ספוטיפיי שיבשה את ענף המוסיקה, טסלה השאירה אבק לפורד ומיצובישי. ענף הבנקאות הוא בין הענפים הבודדים שלא עבר מהפכה. נציע בנקאות חדשנית והוגנת שתיתן לאנשים חופש מהדאגות שלהם סביב כסף. אין לנו כוונה להרוויח מחוסר הידע של הלקוחות שלנו ונעשה הכל כדי שהם לא יהיו במינוס ויבינו בדיוק על מה הם משלמים"

האזינו לשוקי אורן ב-103fm

פתיחה לציבור בסוף 2021

הבנק יפעל ללא סניפים, באמצעות שילוב של טכנולוגיה ובנקאים אנושיים, שיעניקו שירותים מסביב לשעון (באמצעות צ'אט ומוקד טלפוני). זאת, במטרה לייצר חווית שירות מותאמת אישית לכל לקוח, בלי להמתין דקות ארוכות על הקו או לחפש חניה לפגישה בסניף. תהליך פתיחת החשבון יהיה דיגיטלי לחלוטין, ללא צורך בנציג אנושי ועם אישור מיידי של מסגרת אשראי.

הבנק יציע את כל השירותים הבנקאיים הקיימים היום במערכת הבנקאית ובכלל זה חשבון אישי, חשבון זוגי, הלוואות, פיקדונות, כרטיסי אשראי, ניירות ערך, ערבויות, הוראות קבע ומט"ח. משכנתאות יוצעו בהמשך.

כן חתם הבנק, כבר בחודש מאי 2020 עם קבוצת ישראכרט שתנפיק ותתפעל את כרטיסי האשראי ללקוחות הבנק. בנוסף, לפני כשלושה חודשים הצטרף הבנק הדיגיטלי הראשון כחבר בבורסה לניירות ערך ויציע פלטפורמה חדשנית למסחר בניירות ערך בבורסה בת"א ובבורסות המובילות בארה"ב, לפי הודעותו: "במחירים תחרותיים תחת מעטפת של בנק מפוקח".

במהלך הרבעון השלישי של 2021 הבנק יאפשר הצטרפות של עד 1,000 לקוחות מהציבור הרחב, שיהיו שותפים לעיצוב הבנק לקראת השקתו לציבור הרחב בסוף 2021.
הבנק השיק היום גם אתר אינטרנט שבאמצעותו יהיה אפשר להירשם לעדכונים ולרשימת המתנה. מספרו של הבנק החדש יהיה 18.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully