וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות: "עובד שלא רוצה לחזור לעבודה, צריך להפסיק לו את החל"ת"

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 16:01

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות טוען שאין כל סיבה לשימור החל"ת במתכונתו הנוכחית בשעה שכמעט כל המשק חזר לעבודה מלאה: "המחצית השנייה של 2021 תהיה מצוינת, צריך ללוות אותה בגל של עבודה ולא בגל של אבטלה".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, ידוע כמבקר חריף של מדיניות החל"ת המתכונתה הנוכחית. בעבר תקף את המתווה וטען שהוא מעודד אבטלה. החזרה לשגרה של כמעט כל ענפי המשק, הפכה את המחאה לחריפה במיוחד: "זהו חל"ת פוליטי, אנשים יושבים בבית בשעה שחסרים עובדים כמעט בכל ענפי המשק. לרוב מדברים על המלונות או המסעדות, אבל היום אפילו במשרדי רו"ח קשה למצוא עובדים".

בר דוד הוסיף: "ביוני החל"ת ייגמר ואז במקביל לקרוב ל-200 אלף מובטלים שהיו כאן לפני המשבר, יהיו לפחות 400 אלף".

מה ניתן היה לעשות אחרת?

"יש הרבה דברים שאפשר וצריך לעשות אחרת. למשל בנושא ההכשרות. הבעיה היא שהנושא אינו מנוהל. יש גם פתרון פשוט: עובד שקראו לו לשוב מהחל"ת עם כל התנאים שהיו לו בעבר, אבל הוא אינו רוצה לחזור, צריך להפסיק לו את החל"ת".

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות: "חל"ת פוליטי"/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

"פרוספריטי מטורף"

בר דוד יודע שהרפורמה הנדרשת ביחס לחל"ת לא תוכל להתבצע בימים שלפני הבחירות. ומה אחריהן? יו"ר ההסתדרות צופה עתיד ורוד למשק הישראלי, לפחות בטווח הקצר: "במחצית השנייה של 2021 יהיה פה פרוספריטי מטורף של כל הענפים. הולך להיות חציון מצוין, אבל כדי שיהיה טוב באמת, צריך ללוות אותו בגל של עבודה ולא בגל של אבטלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully