וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר קיבלנו טעימה ממה שצפוי לנו בקיץ. זה הזמן לעצב בית יותר "קר"

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 11:17

אולי שכחנו כמה חם פה, כי היינו בבידוד בשנה החולפת, אבל העונה הלוהטת בישראל היא לא סתם ביטוי. זה הזמן לרענן את עיצוב הבית באופן שיעניק תחושה קלילה ומאווררת, ויקל על עומס החום

הקיץ הישראלי יכול לגרום לנו להיכנס לבידוד מרצון, רצוי מתחת למזגן הקריר בבית. אבל גם ללא עזרים אפשר לשדר מראה רענן, מאוורר ונעים בין ארבעה כתלים. ממש כמו שאנחנו מתחילים לקלף מעלינו את שכבות הבגדים, כך גם בבית, כדאי לנקות ולסדר את העומס הוויזואלי, להבהיר את קירות החלל ולהכניס כמה שיותר אור טבעי פנימה, מינוס החום המעיק. הנה כמה טרנדים שיעזרו לכם להפוך את הבית למרענן הרשמי בעונה החמה, במיוחד אחרי ששהינו בו תקופה ארוכה.

עיצוב לייה גיל. עופר עיברי,
יותר מאוורר. בית בעיצוב לייה גיל, באדיבות MODY/עופר עיברי

צבעוני ושמח

עדי לביא, סמנכ"לית השיווק של חברת MODY מציינת כי האינסטגרם של הרשת הפך לדבר החם בהשראה לעיצוב הבית. "אנשים לא טסו לחו"ל, לא ראו תערוכות עיצוב, אז לקחנו על עצמנו להביא את כל הטרנדים וההשראות מהעולם ולגרום להם לרצות לעשות שינוי בבית", היא אומרת. עם זאת, לביא מציינת כי בסופו של דבר חנויות הרשת מציעות מוצרי גמר לבית, מחיפויים ועד ארונות אמבטיה וברזים, לא בדיוק אלמנטים שמונחים על ידי טרנדים. "יש לנו קולקציות אביביות ושמחות במהותן, אבל אף אחד לא משפץ בהתאם לטרנדים, אלא בהתאם לטעם האישי".

לביא מציעה את הגוונים המשלימים המרהיבים שמציעה חברת מוטינה האיטלקית, חביבת קהל המעצבים והאדריכלים. "אנשים מנסים להכניס קצת יותר מראה כיפי וקליל לחללים שבעבר סבלו מעודף שמרנות, ולכן האריחים בוורוד ובירוק, לצד ארונות אמבטיה צבעוניים מאוד מבוקשים עכשיו ומבטאים את הפתיחות העיצובית מצד הלקוחות, להבדיל מהלבן השמרני שהיה נהוג דרך קבע בחדרי הרחצה. ככל שמתפתחים והטכנולוגיה משתנה, הכול הופך קל יותר, נגיש יותר, והאנשים הופכים נועזים יותר. אנחנו בהחלט מרגישים מגמה שהולכת לכיוון הזה".

סטייל של בית מלון

בשנה החולפת בילינו פחות ולא ממש ראינו עולם, ולכן רבים העדיפו להכניס אל תוך ביתם את חווית המלון, ולהפוך את חדר השינה למעין סוויטת שינה מפנקת. "מגמה מובהקת היא להכניס פרקט עץ מלא אל תוך חללי הבית, במיוחד לחדר השינה", אומרת לביא. "באופן כזה האופי של החדר משתנה מיד, והופך למפנק יותר, כמו מלון בוטיק חמים ונינוח, עם הרבה סטייל".

בנוסף לפרקט העץ, גם "שבירת" הקווים הנקיים לטובת פריטי ריהוט עם קימורים, כמו שולחנות ושטיחים הם משהו שנהוג יותר בחדרים יוקרתיים בחופשות, ונכנס לאט לאט אל תוך הבית. הפריטים המעוגלים עוזרים לשדר תחושה זורמת והרמונית יותר בחלל ותורמים לגישת ה"גדול ומרווח", דרך פריטים גדולים ומרכזיים, במקום עומס של אלמנטים קטנים. לדוגמה, מיטה זוגית ועגולה שהופכת ל"מרכז העניינים", ומעניקה לישנים בה תחושה עוטפת ומחבקת. ואנחנו בהחלט זקוקים לזה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יפרח בן צבי. שי אפגין,
להיות סלחניים. סלון בעיצוב יפרח בן צבי/שי אפגין

טבעי ונינוח

המעצב יפרח בן צבי מציין כי זוהי שעתם היפה של החומרים הטבעיים. לאחר שסבלנו מצריכת יתר, לאט-לאט אנחנו מתחילים להעריך את החומרים במראה הטבעי שלהם, ואולי על הדרך גם להיות סלחניים יותר כלפינו, וכלפי המראה הטבעי שלנו. "אני תמיד מעדיף לשלב אלמנטים מעץ מלא. בכל הסוגים ובכל הצורות. להכניס כמה שיותר טבעי אל תוך הבית. חזות לא מתאמצת, על כל הפגמים והחוסר מושלמות - בעיניי היא המושלמת מכל", הוא אומר.

בן צבי מציין כי במשך השנים הטכנולוגיה השתכללה עד לרמת חיקויים מוצלחים מאוד של העץ, ואפשר אפילו להכניס גרניט פורצלן שנראה כמו הדבר האמיתי אל החללים הרטובים בבית. "אני חושב שעם הזמן אנשים 'ישחררו' את הרעיון שחדר רחצה חייב להיות עם חיפוי קרמיקה מרצפה ועד תקרה. חלק מהפתיחות העיצובית, והכנסת אלמנטים צבעוניים באה לידי ביטוי גם בבחירת חומרים טבעיים שמשדרים נינוחות וכמובן מתאימים לחדרי רחצה ועמידים בתנאי לחות גבוהים".

עיצוב עדי אראל, בוגרת ברברה ברזין. שי אפשטיין,
להוסיף עניין ושמחה בבית. עיצוב של עדי אראל, בוגרת ברברה ברזין/שי אפשטיין

פרחוני וססגוני

ברברה ברזין, מעצבת פנים ובעלת בי"ס ללימוד עיצוב פנים, מציינת את הטרנד הפרחוני שעוזר להפיח חיים בחללי הבית השונים. "ההדפסים הססגוניים האלה נבחרו על ידי בתי עיצוב רבים, והם דרך נהדרת להוסיף עניין ושמחה לחללי הבית, ולהפוך אותם למוקד עיצובי", היא אומרת.

גם בחברת MODY השיקו קולקציות הלוהטות, תרתי משמע, של אריחים פרחוניים ססגוניים ומרהיבים, מבית מוטינה האיטלקית. אלה כאילו צוירו בעבודת יד על כל אריח בנפרד ומהווים עבודת אמנות שמכניסה שמחה והרבה אופי אל תוך הבית. אפשר להכניס אותה כפס דקור בחדר הרחצה, וגם כאמירה מעניינת על גבי קיר שלם.

הגודל כן קובע

בחברת MODY מציינים את מגמת ההתרחבות בגזרת האריחים. "מ-60 ס"מ ל-80 ס"מ, ואז למטר, והיום יש אריחי ענק בגודל של מטר ועשרים, ואפילו מטר על 3 מטרים", אומרת לביא. מגמת ההתרחבות הזו מסייעת להיפרד מהפוגות שמפרידות בין האריחים הקטנים, ומעניקה לרצפת הבית חזות נקייה, רחבה והומוגנית יותר. "האריחים המדוקקים, לדוגמה, הם דרך נהדרת לרענן את מראה הבית. אפשר להחליף את האריחים בלי לשבור את הרצפה, ופשוט להדביק עליה את האריחים הגדולים. ברוב המקרים אפילו לא צריך לחתוך את הדלתות בבית", מציינת לביא.

גל ניסימוב, מנהלת השיווק בחברת כוכב-אלומיניום, מציעה דרך נוספת שעוזרת להגדיל את חלל הבית ולאוורר אותו, דרך טשטש הגבולות שבין החוץ לפנים. "המיזוג בין חוץ לפנים הוא סוג של מיזוג אוויר מסוג אחר", היא מחייכת. "ככל שהוא הופך יצירתי יותר, כך גם חזות הבית נראית גדולה בהרבה. בנוסף, פיתחנו מערכות חכמות שגם מבודדות תרמית ועוזרות לקרר את הבית גם בלי להדליק את המזגן", היא אומרת. וכאשר גם סביבת החוץ מעוצבת בצורה מזמינה, אין חשש לצאת החוצה, וליהנות ממעט בריזה, כשמתאפשר, לרבוץ על פינות הישיבה הייעודיות וליהנות מכוס משקה מרענן ביד.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully