וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים בהרגלי הצריבה: קרב המנגלים הגדול

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 8:56

שוק הברביקיו מתעורר ככל שמזג האוויר מתחמם. עונת "על האש" המקומית, שהחלה בחול המועד פסח, תגיע לשיא ביום העצמאות - וזה בדיוק הזמן לבחון את המגמות החדשות בזירת הגרילים. על גריל היברידי כבר שמעתם?

עונת הברביקיו מתעוררת בכל שנה באביב, והשנה - על אחת כמה וכמה: הסרת הסגרים וביטול של (כמעט) כל מגבלות הקורונה, גרמה למנפנפים חדווה מיוחדת. מי שחושב שמדובר בגחמה עיתונאית עונתית, מוטב שיבדוק את נתוני צריכת הבשר בישראל: בשבוע של יום העצמאות אנו צורכים פי 3 בשר מאשר בשבוע ממוצע!

בעוד ששוק הבשר אינו מציג חידושים משמעותיים: פרגית היא פרגית ואנטרקוט הוא אנטרקוט, הרי שגזרת מתקני הצלייה, הגריל או המנגלים רושמת לא מעט חידושים בשתי מגמות שונות: בריאות והתמקצעות.

מגמת ההתמקצעות של בשלנים חובבים המאמצים לאחרונה שיטות בישול מתקדמות ונחשפים לציוד מקצועי, מביאה עמה למגוון פתרונות שלוקחים את חוויית הנפנוף כמה רמות קדימה, בעוד מגמת הבריאות מכתיבה פחות פיח, פחות שומן ופחות זיהום סביבתי.

פחמים או גז?

עדיין קיימים שני סוגים עיקריים של גריל: גריל פחמים וגריל גז, ולכל אחד מהם חסרונות ויתרונות. (ספוילר: בהמשך גם נחשוף דגמים נוספים עם חידושים כמו צלייה בטכנולוגיית אינפרה רד וגם דגם היברידי המאפשר להשתמש בגז או בפחמים במוצר אחד).

גריל הגז: יתרונותיו ברורים, הוא נוח לתפעול, לניקוי, להצתה ולשליטה על החום בנוחות ובמהירות. חסרונו העיקרי הוא שהשימוש בגז לא נותן את אותה התוצאה מבחינת הטעמים כמו ארומת הגחלים, וכמובן: יש צורך בחיבור ייעודי לגז. בשונה מגריל פחמים שניתן למקמו בכל פינה, הניידות שלו מוגבלת, לפי אורך צינור הגז שהותקן מלכתחילה.

גריל הפחמים: חסרונו בתפעולו המורכב, צריך לדעת מתי להניח את הבשר, שכן חום גבוה מידיי עשוי לייבש ואף לשרוף את הארוחה. הניקוי והתחזוקה שלו מסורבלים יותר, אך על פי טעמם של רוב הצרכנים הישראליים, התוצאה שנקבל תהיה טעימה יותר.

המומחים מנתחים

קובי עבד, שף ובעלים מסעדת מיתוס Meatos ובעל רזומה של כ-30 שנים בענף מסעדות הבשר, מדגיש את היתרונות בין גריל גז לגריל פחמים:

היתרונות בגריל גז: "חום הגריל עובד לאורך כל הצלייה בטמפרטורת גבוה ואחידה כך לשנתחים גדולים, כגון סטייק על עצם וסטייקים בגדלים שונים, יכולים לשמור על עסיסיות, כך שמיצי הבשר נשמרים בתוך הנתח עצמו, מה שקרוי "סגירת הנתח" בשפה המקצועית".

היתרונות בגריל פחם: "אין חלופה לארומה שמפיקה הצלייה בפחם, בעיקר בצליית בשר כמו עוף, קבב, וחלקי פנים שאמורים לקבל צליה קצרה ובטמפרטורה לא גבוה במיוחד" עבד מסכם: "צליית הבשר בגריל פחם, מלבד החוויה הישראלית, הוא עדיין סגנון הצלייה המומלץ ביותר".

אבי צדקה, מנהל מכירות ברשת חשמל נטו: "להבדיל משנה שעברה, שבחג העצמאות היינו בסגר והייתה עליה חדה במכירות של הגרילים החשמליים לשימוש בתוך הבית, השנה מרגישים את החזרה לשגרה. מכירות הגריל גז עולות בצורה חדה לקראת יום העצמאות, בנוסף מרגישים עליה גם בתחום מעשנות הבשר".

אדום עולה

טכנולוגיית אינפרה אדום:
חידוש בתחום גריל מבוסס גז הוא שילוב טכנולוגיית אינפרה אדום המאפשרת צלייה בחוץ גם בחורף, מאחר ומדובר באנרגיה שאיננה מושפעת מטמפרטורות נמוכות. מנגל בעל מבער אינפרה אדום מתחמם מהר יותר ומגיע לטמפרטורות גבוהות יותר.

דגם גריל שעובד עם טכנולוגיית אינפרה אדום הוא Rogue SE 425 של מותג הגריל הקנדי נפוליאון ובו שני מבערי אינפרה אדום אחת בכירה צידית שמגיעה לכ-900 מעלות ואחד אחורי אלו מצטרפים לשלושה מבערים מנירוסטה אשר מפיקים עוצמת חום של 14,000 BTU כל אחד, מה שמשפר את איכות הצלייה, מקצר זמני הכנה ומאפשר צלייה וצריבה של מזון גם על שיפוד מסתובב. המחיר לצרכן: 7,000 שקלים, להשיג בכרמל דיירקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מבער אינפרה אדום עוצמתי המגיע ל-900º בתוך כ-30 שניות. כרמל דיירקט,
מבער אינפרה אדום עוצמתי המגיע ל-900º בתוך כ-30 שניות/כרמל דיירקט
דגם rogue se 425 של נפוליאון, עם מבער אינפרה אדום. כרמל דיירקט,
דגם rogue se 425 של נפוליאון, עם מבער אינפרה אדום/כרמל דיירקט

דגם נוסף בטכנולוגיה זו מציע המותג Char-Broil בסדרת הגרילים Professional PRO:
טכנולוגיית TRU-Infra red של הסדרה, מאפשרת צלייה מאוזנת המפזרת את חום המבערים על פני משטח הצלייה בצורה מהירה ואחידה ומונעת התלקחויות של שומן הבשר, הפוגעות בטעמו של הבשר. כל מבער מצויד בהתקן הצתה אלקטרונית ®SureFire , מה שמאפשר שליטה על עוצמת הלהבה על פני כל חלק מהמשטח. בזכות יתרון זה ניתן לצלות בו זמנית, גם סטייקים וגם נתחי בשר עדינים, עוף, דגים, נקניקיות ואפילו ירקות.

משטחי הצלייה עשויים מברזל יצוק. הגריל כולל מדף חימום עליון להנחת הבשר המוכן, לחימום פיתות ועוד שני מדפים צדדיים להנחת אביזרים. בחלק מהדגמים הגריל מגיע עם כירת צריבה לסגירת הבשר במקביל למשטחי הצלייה במתקן. הגרילים בעלי כושר ניידות בזכות גלגלים הבנויים בבסיס הארונית. טווח מחירים: 2,000-3,500 שקלים.

דגם פרופשיונל של המותג צ'אר ברויל, טווח המחירים 2,200-3,500 שקלים. יחסי ציבור,
דגם פרופשיונל של המותג צ'אר ברויל, טווח המחירים 2,200-3,500 שקלים/יחסי ציבור

גריל גז עם 3 כוכבי מישלן:
המותג היוקרתי האוסטרלי everdure, מבית השף הסטון בלומנטל, בעל מסעדת 3 כוכבי מישלן, מציע סדרת מוצרי יוקרה זוכת פרסי עיצוב. מגוון המוצרים בסדרה כולל גם גרילי גז בעלי 2 ו-3 מבערים עם מכסים בצבעים אופנתיים, בעלי מבערי נירוסטה עוצמתיים המגיעים לדרגת חום של כ-300 מעלות בתוך 10 דק' מזמן ההפעלה, רשתות ברזל יצוק בציפוי פורצלן ומשטחים המצופים אמייל לניקוי קל ונוח וחיבור מושלם של תיבה ומכסה העשויים מיציקת אלומיניום למניעת חלודה. גרילי הגז משלבים בין עוצמה לעיצוב אלגנטי, הם בעלי רגליים משופעות לטובת יציבות, הניתנות להסרה ומאפשרות להפוך את הגריל לנייד. המחיר: 3,990 שקל.

גריל גז של המותג אברדיור, מבית השף הסטון בלומנטל, במחיר 3990 שקלים. יחסי ציבור,
גריל גז של המותג אברדיור, מבית השף הסטון בלומנטל, המחיר: 3,990 שקלים/יחסי ציבור

גריל גז למרפסת Bistro:
גריל קומפקטי מרהיב ביופיו ובעל טכנולוגיית אינפרא-רד. הביסטרו מתאים לכל מרפסת וגינה הן מבחינת מידותיו הקטנות והן מבחינת עיצובו ומגוון צבעיו. הגריל החדש מעוצב בקווים עגולים ונקיים ומגיע בצבעים:אדום ושחור. משטח הצלייה עשוי מברזל יצוק המצופה בציפוי קרמי ומכסה מתקן הגריל, עשוי מנירוסטה איכותית. משטח צלייה בקוטר של 44 ס"מ, מבער עשוי מפלדת אל חלד בהספק של 3.8 kW/h, מד טמפרטורה והצתה אלקטרונית.

הגריל נייד ומצוייד במתקן נשיאה על גלגלים להעברה ממקום למקום. מחיר מומלץ לצרכן: 999 שקלים.

גריל גז עם 4 מבערים BBQ ELEGANT:
רשת ACE מציעה גריל גז עם 4 מבערים כולל כירת צד בעוצמת חום כוללת 52,000 BTU, שטח צליה 40.6*63.5 ס"מ, מערכת הצתה אלקטרונית, רשתות צליה יצוקות מצופות פורצלן, כולל תא אחסון עם דלתות וטיימר לבישול מקצועי. המחיר לצרכן: 999 שקלים

גריל גז BBQ, להשיג ברשת ACE במחיר: 999 שקלים. ישראל כהן,
גריל גז BBQ, להשיג ברשת ACE במחיר: 999 שקלים/ישראל כהן

אין חלופה לארומה

סדרת Revolution, מאופיינת בטכנולוגיה המקדמת צלייה בריאה:
סדרת גרילים בעלת טכנולוגיית Flare Free הבלעדית של Coleman, מונעת התלקחות להבות בזכות רשתות הבישול הכפולות הכוללות תעלה בצורת U.

הרשתות שעשויות מברזל יצוק המצופה פורצלן, מנקזות את השומן לתוך מיכל ניקוז המצוי בחזית הגריל. באופן זה, הבשר נצלה בצורה מאוזנת, תוך ניקוז מרבית השמן טרם הגעתו למבערים וגרימת התלקחויות ופיח. מנגנון חדשני זה, המנקז מעל 75% מהשומן, מונע צליית יתר או חריכה של הבשר, מבטיח צלייה פשוטה, בטוחה ובריאה יותר ומאפשר ניקיון קל ומהיר של הגריל. המחיר: כ-3,490 שקלים.

גריל גז של קולמן, 3,490 שקלים. איה בן עזרי,
גריל 4 מבערים מסדרת רבולושן של המותג קולמן, 3,590 שקלים/איה בן עזרי

מנגל נייד מתקפל, עם אפשרות הצתת הפחמים באמצעות גז:
שדרוג מעניין נוסף בתחום המנגלים החיצוניים הוא פיתוח ישראלי עליו אחראית חברת הפיתוח Geomatrix המהווה תפיסה חדשה למנגל המוכר. מדובר במנגל נייד מתקפל, עם אפשרות הצתת פחמים בגז שתוכנן על מנת לאפשר נשיאה חופשית והנאה מאיכויות המנגל בכל מקום בצורה נוחה. הפיתוח המשווק כעת ברחבי העולם מתקפל בסיום השימוש לתיק נשיאה קומפקטי מה שמקל על נשיאתו ומונע לכלוך פחמים על הבגדים וברכב. למרבה הצער, הפיתוח עדיין לא משווק במכורתו, כלומר - בישראל, אך בארה"ב הוא הוצע למכירה במחיר של החל מ-99 דולר.

geomatrix, מנגל מתקפל לתיק נשיאה, מאפשר הצתת פחמים בגז. geomatrix,
geomatrix, מנגל מתקפל לתיק נשיאה, מאפשר הצתת פחמים בגז/geomatrix

מה זה גריל היברידי?

גריל היברידי Gas2Coal גם וגם:
המותג Char-Broil מציגים את הגריל ההיברידי, שהוא בעצם גריל גז של 3 מבערים עם דרך פשוטה וקלה להמיר אותו לגריל פחמים. באמצעותו תוכלו ליהנות גם מהנוחות של הגז וגם מהטעם המעושן של הגחלים באותו מוצר. הדלקת הפחמים בפשטות עם מבערי הגז, ללא צורך במדליק פחמים. ליהנות משני העולמות, הטעם הנפלא של גחלים עם הקלות והנוחות של הגז, הבחירה בידיכם.

העיצוב החדשני של מגש הפחמים מאפשר לפחמים לבעור מלמעלה למטה במקום מלמטה למעלה. זרימת האוויר המודרכת בעיצוב זה מפחיתה התלקחויות, מאפשרת בעירה יעילה יותר וכן, חום אחיד במשטח הצלייה. הדגם מצויד ב-3 מבערי נירוסטה בהספק של 40,000 BTU, ושטח צלייה של 2709.67 סמ"ר. תיבת הצלייה והמדפים בציפוי פורצלן. המחיר המומלץ לצרכן: 2,300 שקלים.

לא פחם ולא גז

CAMP CHEF הוא מותג גרילים חדש של מעשנות בשר וגרילי פלט. המוצרים הם פיתוח ושילוב של גריל ומעשנה למוצר אחד. הגריל מוזן בשבבי פלט היוצרים חום ועשן ומעניקים טעמים מעודנים של עץ ואש למזון. מטרתם של גרילי הפלט, לדמות את שיטת הכנת הבשר הוותיקה, ללא שימוש בגז או פחם. הגרילים החדשים משלבים מעשנה מקצועית תוך שימוש בחומרים טבעיים ככל הניתן. המחשבה מאחורי קו המוצרים של החברה הגיעה ממייסד החברה טיי מאסום שרצה ליצור מוצר נייד המשלב את שתי האהבות של חובבי הבשר למוצר אחד.

קורונה על האש

  • זאפ השוואת מחירים בדק את השינויים שחלו על קטגוריית הגרילים ומצא כי:
  • המחיר הממוצע של גריל גז עלה בכ-30% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
  • המחיר הממוצע באפריל 2020 היה 2,048 שקלים וכיום המחיר הממוצע הוא 2,653 שקלים.
  • שנת 2020 התאפיינה בביקושים חריגים בעולמות שקשורים לבישול בבית בשל סגרים והגבלות ולכן היה ביקוש חריג של כ 250% בהשוואה לשנת 2019, בתקופה של 30 יום לפני יום העצמאות.
  • בנרמול הנתונים בין 2019 ל 2021, ניתן לראות גידול ממוצע בין השנים של כ- 30%.
נתוני הביקוש על פי זאפ השוואת מחירים. באדיבות זאפ השוואת מחירים,
נתוני הביקוש על פי זאפ השוואת מחירים/באדיבות זאפ השוואת מחירים

דרור זליט, מנכ"ל אתר זאפ השוואת מחירים: "שנת 2020 והשהייה הממושכת של הישראלים בבית הביאה לביקושים חריגים בקטגוריית הבישול הביתי. הקושי בייצור ועליה של מחירי השילוח, הובילו לעלייה של כ-30% במחיר הממוצע ביחס לשנה שעברה. הצורך בהשוואת מחירים וחוות דעת הוא רלוונטי במיוחד בתקופה זו. אנו ממליצים להשוות מחירים, להשתמש בכלים הצרכניים באתר על מנת לקבל החלטות צרכניות נבונות".

גרילים ואביזרים לצלייה ביתית

בנוסף לחידושים במנגלים המסורתיים תפיסה חדשה מכניסה את איכויות הצלייה של המנגל הביתה. המוצרים הקיימים והחידושים הבולטים במגמה זו הם:

גריל חשמלי של המותג Normande:
אחד המוצרים המבוקשים מבית המותג בחודשים האחרונים הוא הגריל החשמלי המאפשר ליהנות מבשר על הגריל בהכנה ביתית וללא נזקי הפחמים. "שיטת הצלייה היא שיטת בישול בריאה יחסית בשל העובדה שהיא לא מצריכה שמן, אם מוציאים החוצה את נזקי הפחמים זאת למעשה אחת מהדרכים הבריאות ביותר לצרוך בשר, עוף וירקות"' מציין אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר.

גריל חשמלי של normande, בשר על הגריל ללא נזקי הפחמים. יחסי ציבור,
גריל חשמלי של normande, בשר על הגריל ללא נזקי הפחמים/יחסי ציבור

סטייק מאסטר של TEKA
תנור ביתי שפותח בשיתוף השף הספרדי בעל כוכב המישלן Fernando Canales (פרננדו קנאלס) ומסוגל להגיע לטמפרטורה של º700 ולדמות צליית בשר על הגריל ברמת דיוק של מסעדת שף.

"התנור מלווה את הבשלן לאורך כל התהליך. מאותת מתי יש להכניס, להפוך ולהוציא את הנתח לפי מידת עשיה שנבחרה מראש, ואפילו מגיע עם סכין שף המאפשרת חיתוך מדויק", מרחיב אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר יבואנית המותג בישראל, "מעבר לחוויית בישול נקיה ונוחה בהרבה מצליית בשר בחוץ, מדובר במוצר לחובבי בשר מושבעים שרוצים לקחת את איכויות ודיוק הכנת הבשר שלהם צעד אחד קדימה".

Teka steakmast, תנור ביתי שפותח בשיתוף שף בעל כוכב מישלן. יחסי ציבור,
Teka steakmaster, תנור ביתי שפותח בשיתוף שף בעל כוכב מישלן/יחסי ציבור

נינג'ה גריל:
הנינג'ה גריל מאפשר צליית בשר "על האש" בבית, בלי כל העשן מסביב. המכשיר צולה, אופה, מייבש מזון ומטגן עם פיזור חום אחיד בעוצמת חימום של גריל חיצוני.

גריל ללא עשן בתוך הבית NINJA ,המחיר: 1590 שקלים. יחסי ציבור,
גריל ללא עשן בתוך הבית NINJA ,המחיר: 1,590 שקלים/יחסי ציבור

גריל ביתי למותג ג'ורג' פורמן:
חובבי האגרוף שביניכם בוודאי החסירו פעימה. ובכן, לא טעיתם - הגריל הזה נקרא באמצעות בישול האוכל משני הצדדים בו זמנית. המחיר לצרכן 529 שקלים.

גריל ללא עשן של ג'ורג' פורמן, 529 שקלים. יחסי ציבור,
גריל ללא עשן של ג'ורג' פורמן, 529 שקלים/יחסי ציבור

גרילר נוסף מבית ניופאן, BBQ טורבו אייר גריל של Samurai:
הגריל פועל בטכנולוגיית RAPID AIR CIRCULATION לצלייה וטיגון בנוחיות הביתית ללא שמן.

הדגם SUMBBQ-1000 הוא בעל הספק W1600 ולוח בקרה עם צג דיגיטלי ו-4 תוכניות מובנות לבחירה. תצוגת ה- LED מציגה זמן, טמפרטורה והתראות לפתיחת המכסה והוספת מזון.

המחיר לצרכן: 999 שקלים

גרילר מבית ניופאן, 999 שקלים. יחסי ציבור,
גרילר מבית ניופאן, 999 שקלים/יחסי ציבור

מטבחי חוץ וטאבון

סדרת מטבחי חוץ של חברת ניגא שף FOR HOME:
לדברי יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית השיווק ומבעלי החברה: "קולינריה הפכה לחלק חשוב בתרבות האירוח הישראלית. לאחרונה יש עליה ניכרת בדרישה למטבחי חוץ שמשולבים בהם עזרים מקצועיים. השנה האחרונה הפכה אותנו לפודיז מושבעים ולאניני טעם, הרצון לשמר את טעמן של המנות המקוריות והדרישה של בשלנים ביתיים להתנסות בטכניקות מקצועיות, הובילה את המותג לפתח גם מגוון טאבונים בעיצוב מודרני שמשתלב היטב בסביבת המגורים העכשוויית ומשחזרים את הטעמים והמרקמים של מאפים, מנות בשר, דגים וירקות אהובות הודות לצלייה על רצפת אבן טרקוטה מיוחדת"

בין מגוון הדגמים של המותג ניתן למצוא עתה גם כאלה במחירים מיוחדים: דגם ONE מובנה, דגם BRIO דגם TOTO ודגם DOLCE VITA בטווח המחירים 7,900-16,300 שקלים.

ניגא שף FOR HOME, מטבחי חוץ. alfa formi,
ניגא שף FOR HOME, סדרת מטבחי החוץ משלבת גם טאבון, המחירים נעים בין 7,900-16,300 שקלים/alfa formi

מטבח חוץ Coleman Galaxy 4:
מטבח חוץ מסדרת גלקסי המצליחה של Coleman, הכולל יחידת כיור מודולרית עם משטח עבודה ושטח אחסון. הגריל מספק צלייה איכותית, בעל ארבעה מבערי נירוסטה עוצמתיים, עם רשת צלייה ייחודית מיציקת ברזל אשר מפזרת חום בצורה טובה יותר בשיטתEven Heat.

4 GALAXY מצויד בכירת צד לטיגון ובישול, מדף עבודה נוסף, ארון אחסון גדול וגלגלים לתנועה קלה. עמדת כיור לצד הגריל כוללת משטח עבודה מנירוסטה ברז נירוסטה מדגם KAG, ארון אחסון, 2 ווי תלייה ופותחן בקבוקים. עוצמת חום כוללת BTU 62500 עם שטח צלייה גדול 47*67 ס"מ, מערכת הצתה אלקטרונית ורשתות צלייה יצוקות. מחיר: 5,090 שקלים להשיג ברשת ACE

מטבח חוץ 4 COLEMAN, רשת אייס. ישראל כהן,
מטבח חוץ 4 COLEMAN, רשת אייס, 5,090 שקלים/ישראל כהן

ציוד נלווה ואביזרים

סינר ייעודי למנגליסט:
גם זירת הציוד הנלווה למנגל מציגה חידושים תוך עליה בביקוש לערכות מנגל מקצועיות. "מדובר בנישה שבעבר נחשבה למאוד קטנה ובעקבות עליה בדרישה בשנים האחרונות התרחבה המחלקה שמציעה כיום ערכות ברביקיו אשר מגיעות עם במזוודת אלומיניום קלה לנשיאה או משולבות בסינר עם כיסים ייעודיים, מה שמקל את מלאכת הנפנוףמספר טל רז מבעלי רשת רשת ג'נטלמן"

סדרת ערכות המנגל של רשת ג'נטלמן.. יחסי ציבור,
סדרת ערכות המנגל של רשת ג'נטלמן/יחסי ציבור
ערכת מנגל שמונה חלקים, 189 שקלים, להשיג באתר וברשת ג'נטלמן. יח"צ,
ערכת מנגל שמונה חלקים, 189 שקלים, להשיג באתר וברשת ג'נטלמן/יח"צ

טיפים למנגליסט המתחיל:

על מנת לבחור את הגריל המדויק לנו, יש לחשוב ראשית על הגודל שיתאים לכמות הבשר ומספר הסועדים. במידה ומספר הסועדים גדול, חשוב לבחור גריל בעל משטח צלייה רחב ונוח, כך שכל האורחים יוכלו להינות ביחד מבשר חם ישירות מהגריל לצלחת ולא ב"טיפטופים".

רצוי שלא להשתמש במדליק פחמים. הדלק שנמצא בתוך מדליקי הפחמים נדבק לפחם ונותן טעם מורגש לבשר. את גריל הפחמים נדליק עם נייר או קרטון, וקיימת אפשרות נוספת הנקראת "ארובת גחלים".

בעזרת פחית גדולה עם חורים בתחתית, נניח את הפחית מלאה בפחם על ערימת נייר, וכשנדליק את הנייר, האש תטפס אל תוך הפחם על מנת לינוק חמצן, מה שידליק את הפחם תוך זמן קצר. על הפחמים להידלק לפחות 40 דקות, עד שנוצרת עליהם שכבה לבנה, שבתוכה ניתן לראות את הגחלת, שלב זה נקרא "גחלים לוחשות".

הניחו את הרשת בשלב מוקדם של הדלקת הפחמים. על הרשת להיות חמה כאשר הנתחים מונחים עליה.

עשו לעצמכם ולאצבעות שלכם טובה ענקית, והשתמשו במלקחיים ארוכות ולא קצרות. הנוחות במלקחיים ארוכות תקל עליכם את לשיפת הבשר מהרשת הלוהטת.

קיימים כמה סוגים ולכל אחד מהם מטרה שונה. שיפודי יקיטורי עשויים מעץ או במבוק, ונועדו לצליית ירקות או מנות ראשונות. שיפודי עץ נועדו לצליית נתחים שלא דורשים זמן רב על הגריל, שיפודי נירוסטה מיועדים לצלייה ארוכה של נתחים הדורשים צליה ארוכה יותר ושיפוד מסתובב מיועד לצלייה הבשר בצורה שווה מכל צדדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    13
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully