וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק לעזריאלי: שכירות של רבע מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 13:58

קבוצת עזריאלי וחברת הפינטק ראפיד (Rapyd) הודיעו היום כי חתמו על הסכם שכירות בשטח של כ-13,500 מ"ר במגדל המשולש במרכז עזריאלי ו-14,000 מ"ר נוספים במגדל הספירלה הסמוך. שווי העסקה לחמש שנים: 250 מיליון שקל, מהגדולות בתחום המשרדים בישראל בשנים האחרונות

אם חשב מישהו ששנת הקורונה תפגע קשות בשוק הנדל"ן להשכרה, הרי שאפשר שההתאוששות הייתה מהירה מהצפוי. קבוצת עזריאלי הודיעה היום על סיכום עסקת ענק, מהגדולות שנראו בישראל בשנים האחרונות, עם חברת הפינטק RAPYD, במסגרתו תשכור החברה משרדים בסכום של 250 מיליון שקל ל-5 השנים הבאות.

היקף העסקה מוערך בכ-100 מיליון שקלים במגדל המשולש ועוד כ-150 מיליון שקל במגדל הספירלה, על פני חמש שנות הסכם ראשונות בכל מגדל. זוהי אחת מעסקאות השכירות הגדולות שנחתמו בישראל בשנים האחרונות, במונחי שטח ובמונחי שכר דירה, ועדות נוספת לחוסנו של תחום המשרדים בקבוצה גם בתקופת הפוסט קורונה.

האכלוס צפוי באוקטובר

במגדל המשולש, תשכור ראפיד 8 קומות בשטח של כ-11,000 מ"ר + מרפסת גן בשטח של כ-2,400 מ"ר, העסקה כוללת גם 200 חניות, וההכנסה השנתית המוערכת עומדת על כ-20 מיליון שקלים.

עם אכלוס הקומות על ידי ראפיד, בחודש אוקטובר 2021, יפעלו בו: מסעדת שף פרטית, בייקרי, בריסטה שיהפוך לבר בשעות הלילה, חדר כושר, קיר טיפוס, חצי מגרש כדורסל, ספא ופארק ירוק שייבנה על גג הקניון לרווחת העובדים.

אחת מהקומות מיועדת למתחם קריאייטיב בו תפעל האקדמיה של ראפיד (Rapyd Academy), במסגרתה תפעיל החברה תכנית הכשרה לבוגרי מדעי המחשב אשר מטרתה להכשיר בכל רבעון כ-20 מתכנתים בתחומים הדרושים לחברה.

ראפיד תקים בקומות אלה את מתחם קרן ההון סיכון החדשה של החברה, Rapyd Ventures, ואת חממת הפינטק המיועדת לתמיכה בסטארטאפים, אשר ייהנו מפעילות בשטח החברה וישתמשו בתשתיות שלה.

מגדלי עזריאלי. יחסי ציבור,
המגדלים של עזריאלי. הפרויקט הצמוד יושלם ב-2026/יחסי ציבור

14,000 מ"ר במגדל הספירלה

במגדל הספירלה שמצוי בהליכי הקמה, תשכור ראפיד את 7 הקומות העליונות באזור המשרדים במגדל, המתפרסות על פני 14,000 מ"ר. זוהי עסקת השכירות הראשונה במגדל, והיא מוערכת בכ-27.5 מיליון שקלים בשנה.

מגדל הספירלה יתנשא לגובה של 350 מ', יתפרס על פני 91 קומות, ולכשתושלם בנייתו בעוד כ-5 שנים הוא יהיה המגדל הגבוה בישראל. שטחו הכולל עומד על כ-150,000 מ"ר, והם כוללים, בין היתר, שטחי מסחר, לצד משרדים, מגורים ומלון. פסגת המגדל תכלול מרחב לכנסים ולמפגשים, לבילוי ולתצפית של 360 מעלות על תל אביב והסביבה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הדמיה למגדל הספירלה, הגבוה בישראל, של קבוצת עזריאלי. הדמיה KPF,
הדמיה למגדל הספירלה, הגבוה בישראל, של קבוצת עזריאלי/הדמיה KPF

המגדל הרביעי של עזריאלי יהיה הגבוה בישראל

מרכז עזריאלי כולו הינו מרכז העסקים והבילוי הגדול בישראל ועם השלמת המגדל הרביעי, מגדל הספירלה, שטחו הכולל יעמוד על כ-500,000 מ"ר למשרדים, מסחר וחניה.

העסקה החדשה נחתמה על רקע גידול מאסיבי בפעילות ראפיד בעקבות הגיוס האחרון של החברה בינואר 2021, שעמד על 400 מיליון דולר. כחלק מהצמיחה הציבה החברה יעד לגיוס של יותר מ-200 עובדים בתוך שנה.

גייסו 660 מיליון דולר

חברת Rapyd היא חברת פינטק אשר פיתחה פלטפורמת תשלומים בינלאומית עבור עסקים וצרכנים, שמאפשרת לבצע העברות בנקאיות, תשתית לארנקים דיגיטליים, תשלום מזומן, אמצעי תשלום אלטרנטיביים מקומיים ועוד.

החברה מפעילה את רשת התשלומים המקוונים הגדולה מסוגה בעולם, שתומכת ב-65 סוגי מטבעות ביותר מ-170 מדינות ותומכת במעל 900 אמצעי תשלום שונים. החברה גייסה 660 מיליון דולר בארבעה סבבים מבתי ההשקעות המובילים בעולם.

לחברה 300 עובדים במשרדים הממוקמים בלונדון, אמסטרדם, איסלנד, מאונטן ויו קליפורניה, סינגפור ותל אביב.

מגדלי עזריאלי בתל אביב, פברואר 2019. ארז מיכאלי
8 קומות ומרפסת גן במגדל המשולש לראפיד/ארז מיכאלי

לא מוותרים על עבודה מהמשרד

לדברי גדעון אברמי, ראש תחום המשרדים בקבוצת עזריאלי: "אנו מברכים על השלמת העסקה המשמעותית עם חברת ראפיד, אשר תהווה נדבך מרכזי במגדל הספירלה ושוכר דומיננטי במגדל המשולש".

אברמי מוסיף: "הביקושים החזקים להם זוכה ענף המשרדים בעידן ההתאוששות מהקורונה, מעידים כי מרבית החברות והגופים במשק, בפרט חברות ההייטק הממשיכות בצמיחה מואצת ומובילות את השוק בגיבוש מודל העבודה במציאות החדשה, אינם מוותרים על העבודה מהמשרדים ומכירים בערך המוסף והייחודי שלה. אנו מעריכים, כי עם המשך החזרה לשגרה, הביקושים לשטחי משרדים יוסיפו לעלות ושמחים לתת מענה המותאם לצרכים המתעדכנים של החברות המובילות".

קומפלקס שהוא בית לטווח הארוך

אריק שטילמן, מנכ"ל Rapyd: "אנחנו מאוד נרגשים לקראת המעבר לבית החדש שלנו. בעקבות הצמיחה המהירה של החברה נאלצנו לעבור משרדים שלוש פעמים במהלך שלוש שנים. החלטנו להתמסד, ולבנות ל-Rapyd קומפלקס שהוא בית לטווח ארוך, כאשר לקחנו בחשבון את הגדילה הצפויה בחברה בעשר השנים הקרובות. אנחנו מאמינים שהקומפלקס החדש יספק לעובדים סביבת עבודה יצירתית אשר מעודדת חדשנות, וכמובן ייתן מענה לשירותי ערך מוסף רבים אשר נכללים בהטבות של חברת rapyd לעובדיה".

את העסקה הוביל מטעם עזריאלי איל ברק בעזרת עו"ד ליטל וולפוביץ ממשרד עו"ד הרצוג ומטעם ראפיד עו"ד אלון אבקסיס ועו"ד עידן יהודה ממשרד הרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully