וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה לעבודה: שבעה טיפים שיעזרו לכם לעבור ראיון וירטואלי

מערכת וואלה! חדשות בשיתוף ההסתדרות

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 14:49

למרות שהקורונה כבר כמעט מאחורינו, ראיונות עבודה רבים עדיין מתנהלים מול מסך המחשב. כדי לצלוח את המשוכה הזו בהצלחה, יש כבר דברים שחשוב לשים אליהם לב ולהיערך בהתאם: קבלו שבע עצות זהב בדרך לעבודה הנכספת

צעירה בראיון עבודה אונליין. ShutterStock
דומה לראיון עבודה רגיל, אבל גם שונה. איך צולחים ראיון עבודה אונליין?/ShutterStock

שנת הקורונה שינתה ללא היכר את עולם העבודה. הריחוק החברתי שנכפה עלינו והמשבר בשוק התעסוקה הובילו לתחלופה גבוהה בשלל משרות ולנוהלי עבודה חדשים. כעת, כשההגבלות כבר כמעט מאחורינו, ישראלים רבים מעוניינים לשוב לשוק העבודה - אבל בדרך לשם הם צריכים לצלוח את האתגר של ראיון עבודה וירטואלי.

אם בעבר היינו מגיעים למשרד כדי לשבת מול המראיין, להכיר אחד את השני ולהציג את עצמנו ואת היכולות שלנו, כיום ראיונות רבים הם וירטואליים ומחייבים הכנה והיערכות מוקדמת. לפניכם שבעה טיפים שיעזרו לכם לצלוח גם את המשוכה הזו.

יריד התעסוקה הווירטואלי הגדול מחכה לכם. להרשמה לחצו כאן>>>

1. תכינו דף מסרים

חשוב לזכור: למרות הטלטלה בשנת הקורונה, עדיין מדובר בראיון עבודה והמטרה שלכם נותרה זהה: לעבור לשלב הבא בתהליך. לכן, בדיוק כמו ראיון עבודה רגיל, חשוב להגיע מוכנים, להכיר כמה שיותר טוב את החברה והמשרה אליה אתם מתראיינים וכבר מתחילת השיחה לחייך ולשמור על קשר עין. בדיוק כמו שהייתם עושים בראיון אם היה מתקיים במשרד עצמו.

מצד שני, אתם בכל זאת רחוקים מהמראיין ונמצאים מול מסך מחשב, כך שהדינמיקה אחרת. לכן, חשוב לנצל את היתרון של הראיון הווירטואלי ולהכין תזכורות שישמשו אתכם, מעין דף מסרים. מומלץ להדביק על המסך (במקום שאינו גלוי לעין המראיין) כמה דפים קטנים עם מסרים שחשוב לכם להעביר בראיון. זה יכול לעשות את כל ההבדל מבחינתכם.

2. נא לשמור על שקט

אחד הדברים המלחיצים בראיון עבודה פרונטלי זה כשמישהו אחר נכנס לחדר, קוטע את חוט המחשבה והדיבור שלכם ומתחיל לפטפט עם המראיין. בראיון וירטואלי השאיפה שלכם היא להראות רצינות, ולכן חשוב שלא אתם תהיו אלו שגורמים לראיון להיקטע. ודאו שאתם מקיימים את הריאיון בחדר שקט, בלי הסחות דעת כמו כלב נובח או חתול שקופץ על המקלדת והכי חשוב: תהיו באזור עם חיבור אינטרנט יציב, כדי שלא תיעלמו למראיין באמצע המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

החל"ת נגמר? הכירו את יריד התעסוקה הווירטואלי הענק שיחזיר אתכם לעניינים

מערכת וואלה! חדשות בשיתוף ההסתדרות
ראיון עבודה בווידאו. ShutterStock
היתרון: אפשר "להחביא" דף מסרים/ShutterStock

3. תיראו במיטבכם

ממש כמו בקולנוע, גם בראיון עבודה השאיפה היא שתיראו במיטבכם מול המסך. כדי לעשות זאת עליכם להציב את המצלמה בגובה הנכון, גם אם תזדקקו לכמה ספרים לשם כך. שימו לב שאתם לא מצטלמים מלמטה, מזווית שעלולה להיראות מאיימת או מביכה. גם התאורה חשובה: תוכלו לקנות עיגולי תאורה ניידים, שמגיעים על סטנד ומספקים תוספת אור ישירה על הפנים שהמנורות בבית לרוב לא יעניקו לכם.

4. תתלבשו מכובד

גם כשראיון העבודה הוא מהבית, תתלבשו כאילו אתם עובדים במשרד בהתאם לקוד הלבוש של החברה הספציפית. אופי הלבוש יכול להשתנות, אז גם אל תיראו מעונבים מדי אם אין צורך ממשי בכך. מלבד הבגדים, חשוב להתאפר או לסדר את הזקן אם יש כזה. תתנהגו כאילו שאתם ביום העבודה הראשון שלכם ורוצים להותיר רושם חיובי.

מוכנים לראיון העבודה הווירטואלי שלכם? הירשמו ליריד התעסוקה הגדול>>>

5. מה הרקע שלכם

אחד הקשיים בראיון הווירטואלי הוא שהמראיין בעצם "נכנס" אלינו הביתה. לכן, חשוב להתארגן מראש עם רקע שיהיה כמה שיותר נקי. אם יש משהו שיכול לעורר עניין מצד המראיין, אפשר להציב אותו מאחוריכם. עושים את הראיון בזום? תוותרו על הרקעים המלאכותיים המשעשעים.

עובד בריגה, לטביה, בשיחת זום. ShutterStock
הרקע, שם המשתמש, הסטייל שאתם משדרים - הכל חשוב/ShutterStock

6. פרופיל מדויק

בין אם אתם עושים את הריאיון הווירטואלי בזום, בסקייפ או בכל תוכנה אחרת, המטרה שלכם היא לשדר רצינות. בדיוק כמו שלא הייתם שולחים קורות חיים מכתובת מייל הומוריסטית שפתחתם בגיל 15, כך לא מומלץ שתמונת הפרופיל שלכם שחשופה למראיין תהיה ממסיבה, או יחד עם ילדים, אחיינים או חיות מחמד. התמונה ושם המשתמש שלכם צריכים להיות כמה שיותר מדויקים ומתאימים לדמות התעסוקתית שאתם רוצים לבנות מול המראיין.

7. תסיימו כמו שצריך

כשראיון פרונטלי מסתיים, אנחנו לוחצים יד למראיין. אבל מה עושים מול המחשב ואיך מסיימים את הראיון בצורה נאותה ומכובדת? קודם כל, אל תרחיבו בדברים כשאתם מרגישים שהמראיין חותר לסיום. סמול טוק מתאים להתחלה של ראיון ופחות לסוף, שם אתם רוצים להשאיר את המראיין עם הרושם הנכון לגביכם ועם המסרים שהעברתם לו. תנודת ראש קלה מספיקה, עם חיוך שמלווה אותה, ואל תשכחו להגיד תודה. מומלץ גם לשלוח כמה שעות אחרי סיום הראיון מייל תודה, שיעזור למראיין לקשר ביניכם לבין השיחה שניהלתם.

אז עכשיו כשאתם מוכנים, זה הזמן להירשם ליריד התעסוקה הווירטואלי של הסתדרות העובדים, שייצא לדרך ב-19.5. ביריד תוכלו לפגוש כ-50 מהמעסיקים הגדולים ביותר במשק, למצוא משרות במגוון תחומים ולעבור ראיונות עבודה אונליין עם נציגי כוח אדם ומגייסים.

להרשמה ליריד התעסוקה לחצו כאן>>>

ושיהיה המון בהצלחה!

מערכת וואלה! חדשות בשיתוף ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully