וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק בנדל"ן: מבנה רוכשת נכסים מאאורה בהיקף של כ-750 מיליון שקלים

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 17:29

מבנה וקבוצת אאורה מדווחות על עסקת ענק בתחום הנדל"ן. מבנה תרכוש מאאורה זכויות ב-6 פרויקטים של אאורה, הכוללים: 290 יחידות דיור להשכרה, כ-4,000 מ"ר שטחי מסחר, ומעונות סטודנטים בפרויקטים הממוקמים ברמת השרון, רמת חן (רמת גן), קריית אונו, בן שמן וחדרה

העסקה כוללת גם שיתוף פעולה פוטנציאלי בין החברות. בכך תעמיק מבנה את האחיזה שלה בתחום הדיור להשכרה, רכישת ענק זו מצטרפת לרכישותיה האחרונות:

במתחם האלף בראשל"צ במגרש המשתרע על כ-10 דונם מתוכנן פרויקט רחב היקף שיכלול 400 יחידות במעונות סטודנטים ועוד 200 דירות להשכרה, ובירושלים מקבץ דיור "מלון חן" הכולל מעל 300 יחידות דיור מושכרות.

שיעור התשואה הצפוי: 11% אחוז על ההון

העסקה היא בעלת השפעות משמעותיות לכלל הפרמטרים התפעוליים של אאורה וכן לתזרים המזומנים שלה.

התמורה עבור רכישת הזכויות ביחידות הדיור והמסחר ובמעונות הסטודנטים, מסתכמת לסך של כ-750 מיליון שקלים, אשר התשלומים הראשונים שלהם ימומנו מהונה העצמי של מבנה.

על-פי הודעת מבנה, שיעור התשואה הצפוי על ההון עומד על כ- 11%. בכוונת מבנה לנהל את הנכסים ולהשכיר את דירות המגורים לציבור הרחב, תוך שהיא פועלת לקבלת הטבות מכוח חוק עידוד השקעות הון. לאור נתוני העסקה החברה אף צופה כי תוכל לרשום רווח הון.

פרויקט אונו ואלי של חברת אאורה. 3DVISION,
פרויקט אונו ואלי של חברת אאורה/3DVISION

אופציה בלתי חוזרת למבנה

עבור אאורה, המכירה תתרום לעלייה בהכנסות, לשיפור בפרמטרים התפעוליים והפיננסיים החל מהרבעון השני של 2021 וכן ברבעונים הבאים. כל אלה יביאו גם לשיפור משמעותי בהיקף החוב בחשבונות הליווי של אאורה, ביחסים הפיננסיים שלה ולגידול מהותי בהונה העצמי.

בהתאם לכך, אאורה צופה רישום רווח גולמי מהותי ברבעון הנוכחי. בנוסף, אאורה צופה כי עסקה משמעותית זו עשויה להשפיע באופן חיובי על דירוג החברה, ותסייע לשיפור בתנאי הסחר של שלה עם מוסדות פיננסיים, לרבות הוזלת עלויות המימון העתידיות.

עוד נקבע בהסכם, כי קבוצת אאורה תעניק למבנה אופציה בלתי חוזרת לרכישת סך של 20-50 יח"ד מתוך כלל הדירות העומדות למכירה במסגרת מכירות מוקדמות (Pre-sale) בכל אחד מ-17 פרויקטים עתידיים שהיא תקים במחיר המשקף הנחה של 5% על מחיר השמאות.

למבנה תהיה האפשרות לסחר אופציה זו לתאגיד בו היא מחזיקה לפחות 50% מההון המונפק והנפרע במהלך תקופת המימוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פינוי בינוי אאורה רמת גן. אאורה,
פינוי בינוי אאורה רמת גן/אאורה

אחיזה בתחום הדיור להשכרה ארוכת טווח

העסקה תאפשר למבנה להרחיב את פרוטפוליו החברה ולהעמיק את אחיזתה בתחום הדיור להשכרה לטווח ארוך, זאת בהמשך לרכישותיה בשנה האחרונה הן בעסקת מלון חן בירושלים והן בעסקת מתחם האלף בראשל"צ.

עוד נקבע בהסכם כי במידה וחברה בשליטת מבנה שפעילותה קרן ריט למגורים, תפרסם תשקיף הנפקה ראשונה לציבור של ניירות ערך, בכפוף לתנאים מסוימים, תעמוד לקבוצת אאורה הזכות לרכוש עד 15% ממניות הריט, בסך השווה לשווי המניה במועד ההנפקה בהפחתה של 7.5%.

לאור העסקה, קבוצת אאורה הודיעה על כוונתה לבטל את ההנפקה לציבור של קרן הריט למגורים.

יתרון משמעותי בסיגמט הדירות הקטנות להשכרה

דודו זבידה, מנכ"ל מבנה ציין: "העסקה עם אאורה כוללת נכסים איכותיים בפריים לוקיישנס. אנו רואים בעסקה הזדמנות להעשיר ולהעמיק את האחיזה שלנו בתחומי ההשכרה לטווח ארוך לצד יצירת יתרון משמעותי בסיגמט הדירות הקטנות המוצעות כיום בשוק. כמו כן, בימים אלו אנו מתחילים בשיווק הדירות של פרויקט הדגל שלנו, הסוללים בתל אביב, כאשר גם בפרויקט זה אנו מייעדים חלק מהדירות להשכרה לטווח ארוך".

דודו זבידה, מנכ"ל מבנה נדל"ן. איתן ריקליס,
דודו זבידה, מנכ"ל מבנה נדל"ן/איתן ריקליס

הבעת אמון חד משמעית באיכות הפרויקטים שלנו

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה ציין: "העסקה מהווה הכרה והבעת אמון חד משמעית באיכות הפרויקטים שלנו באזורי הביקוש במרכז הארץ. אנו משוכנעים כי המכירה מבטיחה ניהול מקצועי ותיחזוק הנכסים באמצעות גוף אחד, חזק ומתמחה, עם הסתכלות ארוכת טווח ושמירה על הנכסים לטובת הדיירים תוך יצירת חווית מגורים איכותית ושלמה עבורם. אנו מאמינים כי העסקה תאפשר לנו להתמקד בייזום שכונות מגורים באזורי ביקוש, תחום המומחיות של החברה, ולהאיץ את קידום צבר הפרויקטים העצום של החברה, כמו גם לחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה מטווח הזמן המיידי וקדימה".

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ומבעלי חברת אאורה. ראובן קפוצ''ינסקי,
יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ומבעלי חברת אאורה/ראובן קפוצ''ינסקי

מבני תעשייה + כלכלית ירושלים = מבנה

מבנה נדל"ן: לאחרונה מוזגו חברות מבני תעשייה וכלכלית ירושלים לקבוצת מבנה, לחברה הממוזגת נכסים בכל רחבי הארץ בסגמנטים שונים: כ-40% בתחום התעשייה והלוגיסטיקה (בשווי של כ-3.6 מיליארד ש"ח), כ-38% בתחום המשרדים (שווי של כ-3.3 מיליארד ש"ח) וכ-22% בתחום המסחר (שווי של כ-2 מיליארד ש"ח).

זכתה בפרסי התחדשות עירונית

אאורה הינה חברה מובילה בייזום בניה למגורים בישראל בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים מבוקשות ומובילות. החברה יוזמת, מתכננת ומקימה בישראל, לרבות יחד עם אחרים, 46 פרויקטים למגורים הכוללים מעל 20,600 יח"ד למגורים (חלקה האפקטיבי של החברה הוא למעלה מ-15,000 יח"ד).

החברה זכתה כחברה המובילה בארץ בשנים 2019-2016 במדד להתחדשות עירונית אשר נערך בשיתוף עיתון גלובס, אתר מדל"ן וחברת דנס אנד ברדסטריט. בנוסף זכתה החברה בשנת 2018 בדירוג החברתי להתחדשות עירונית של חברת סיטי סקוור בשיתוף עם דה - מרקר כחברה המובילה בארץ בתחום ההתחדשות העירונית בפרויקטים של פינוי ובינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully