וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר החומות והשליחים: מה קרה במסעדות?

עודכן לאחרונה: 22.5.2021 / 7:55

מטחים של משלוחים. בעלי מסעדות רבים נזכרו בשבוע החולף בקורונה: "חזרנו שוב לסוג של סגר, אנשים נשארו במרחק של דקה ממרחב מוגן כמעט בכל רחבי הארץ, והיקף הפעילות של מערך המשלוחים עלה בעשרות אחוזים". עלייה גם בהזמנות אופנה ואפילו רחפנים

כשהתותחים רועמים, המסעדות סגורות: בתי אוכל רבים נסגרו במהלך השבוע בשל האירועים. גם מי שפתח סבל מתנועה דלילה של סועדים ומבלים, על רבים מהבליינים מאזור הרון ודרומה, נשארו קרובים למרחבים המוגנים. מה קרה להרגלי הבילוי שלנו במהלך השבועיים האחרונים? יצאנו לבדוק עם בעלי מסעדות, רשתות קמעונאות וחברות שילוח ברחבי הארץ, מה היה היקף ההזמנות אונליין ופעילות מערך המשלוחים בעת מבצע "שומר החומות".

לפחות על פי דבריהם של מי שעמם שוחחנו, נרשמה העלייה בהזמנות משלוחים, שהזכירה לרבים מהם את העבר הקרוב של ימי הסגר מתקופת משבר הקורונה. על המשבר הקלה לפחות העבודה שהפעם הם היו ערוכים לביקושים מהיום הראשון:

איך עבד הסניף באשדוד?

מוטי ריכטר, בעלי רשת פאפא ג'ונס בישראל: "אנחנו רואים עליה של כ-40% בהזמנת משלוחי פיצה מסניפי הרשת, בדומה לתקופות הסגרים בקורונה, גם במצב הנוכחי, אנשים ממעיטים לצאת מהבית ומחפשים גיוון והסחות דעת.

כמובן שלנוכח המצב אנחנו מקפידים להיות קשובים להתראות פיקוד העורף והגופים המוסמכים, ולתדרך בהתאם את השליחים והסניפים שלנו בכל רחבי הארץ".

לפאפא ג'ונס יש גם סניף באשדוד, שם האתגר היה גדול בשל האזעקות. מוטי מספר שהם מצליחים לתמרן בין מטח למטח ולשמור על השליחים שלהם, שקבלו הוראות מפורשות כיצד לנהוג בעת אזעקה, בין אם במשלוח או בסניף עצמו.

מוטי ריכטר, בעלי רשת פאפא ג'ונס בישראל. יח"צ,
מוטי ריכטר, בעלי רשת פאפא ג'ונס בישראל/יח"צ

עליה של 16% בתל אביב לעומת 30% בקו האש

גם ברשת הסושי ג'פניקה מדווחים על עלייה בהזמנות אונליין, בעיקר בסניפי הרשת הממוקמים באזור השפלה ודרומה.

כך למשל מדווחת הרשת כי בערים כמו באר שבע ואשדוד, שהיו בין הערים שספגו את עיקר האש, נרשמה עלייה של למעלה מ-30% בהזמנות בימי המתיחות. גם בתל אביב, הרצליה וראש העין, נרשם גידול בפעילות המשלוחים מסניפי הרשת, אך העלייה הייתה מתונה יותר- 16%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'פניקה עד הבית. גל זהבי,
ג'פניקה: 30% עלייה בדרום, 16% במרכז/גל זהבי

"מעדיפים לארח את הלקוחות אצלנו"

לישי בוקאי, מבעלי בר-מסעדה "פאו וואו" ומסעדת "רק ככה" של השף רותם בן מויאל, בראשון-לציון, מספר: "אנחנו חווים עליה חדה במשלוחים, ממש כמו בימי הקורונה".

בוקאי מדווח כי ב'פאו וואו', בר-מסעדה שבימים כתיקונם מלא מהצהריים ועד השעות הקטנות של הלילה, נרשמה עליה של 90% בהזמנת משלוחים.

במסעדת 'רק ככה', שמערך המשלוחים שלה פעיל מאוד גם בשגרה, חל גידול של 40% במשלוחים.

בוקאי מסכם: "הנתונים אמנם יפים, אבל אנחנו מעדיפים לראות את הלקוחות אצלנו במסעדות וכמובן, רק בנסיבות משמחות"

לישי בוקאי. פרטי,
לישי בוקאי, מבעלי בר-מסעדה "פאו וואו" ומסעדת "רק ככה"/פרטי

פחות סועדים, יותר משלוחים

אייל דנילוב הבעלים של מסעדת "גחלים" ברחובות: "המבצע הזה הכניס גם את תושבי רחובות והאזור לטווח הירי והיה לזה אפקט מידי. מסעדה חוותה ירידה דרסטית במספר הסועדים, לקוחות מיעטו להגיע אך במקביל הרגשנו עליה של כ-15% במשלוחים לעומת ימי שגרה רגילים".

מסעדת גחלים רחובות. יח"צ,
מסעדת גחלים רחובות - מהמנגל לשליח/יח"צ

רחפנים לצילום היירוטים

ולא רק המסעדות חוו שינוי חד בהרגלי הצריכה: ברשת באג נרשמה עלייה של 25% בקניות אונליין, באופן כמעט מוחלט בהעדפה למשלוחים מהיום להיום. מה הזמינו הביתה בעת המבצע? ובכן, בדומה לתקופת הסגרים בקורונה, בעיקר משחקי מחשב וקונסולות משחק, מחשבים אישיים וגם... רחפנים,

באשר לנתון האחרון, המפתיע מעט, מסבירים בבאג כי על פי עדות הרוכשים, הסיבה לעלייה בביקושים לרחפנים הייתה הרצון לצלם תמונות וסרטונים טובים של יירוטי הטילים...

צי האופנועים של מערך המשלוחים, רשת פאפא ג'ונס. יח"צ,
צי האופנועים של מערך המשלוחים ברשת פאפא ג'ונס/יח"צ

אופנה אונליין: לא כמו בימי הסגרים, אך עדיין עלייה של עשרות אחוזים

מסתבר כי אפילו בתחום האופנה נרשמה עלייה במשלוחים. אמנם באופן יחסי לימי הקורונה, לא נאלצנו להישאר בבתים ימים ארוכים, מה גם שרוב בתי העסק - מלבד אלה שסמוכים לאזורי הלחימה, נותרו פתוחים. ויחד עם זאת, העובדה שחלק גדול מהחנויות בערי הדרום נותרו סגורות, כמו גם חוסר הוודאות באשר למשך המבצע, גרמו לעלייה בהזמנות, בעיקר של בגדים ופרטים אופנה:

בחברת השילוח DealTas מספרים כי חוו עלייה של 55% בהזמנות. הביקוש היה בעיקר בתחומי הביגוד, ההנעלה ומוצרי החשמל הקטנים לבית. בשל ניסיון העבר, החברה הודיעה מבעוד מועד, שיעשו כל שביכולתם למנוע עיכובים לאור הטיסות שבוטלו מארה"ב לישראל, עקב המצב הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully