וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הקצר בתקשורת: רבעון מוצלח לסלקום

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 8:24

רגע אחרי הסערה המתוקשרת, סלקום מדווחת על הכנסות רבעוניות של יותר ממיליארד שקל ורווח נקי של 7 מיליון שקל, עלייה לעומת הרבעון המקביל אשתקד

בשבוע שעבר עמדה סלקום במרכז העניינים, שלא בטובתה, אחרי שצעד שקרא לדו קיום התפרש על ידי רבים, בעיקר בשל סמיכותו לשביתת ערביי ישראל, כאקט של הזדהות עם מחאתם על המבצע בעזה וקראו לחרם צרכני.

למרות ממדי הפרשה, ניכר כי זו לא השפיעה באופן דרמטי על ביצועי סלקום והנטישה לא הייתה גבוהה בהרבה מהממוצעים של ימים רגילים בעידן הניוד בין המפעילים הסלולריים השונים.

בסוף השבוע חוותה סלקום גם רגע של נחת, עם פרסום דוחות הרבעון הראשון של 2021, יש לציין כי תוצאות אלה אינן מושפעות מהאירועים האחרונים, שאירעו לאחר תום הרבעון האמור.

בסלקום הציגה רווח נקי של 7 מיליון שקל ברבעון, שמקורו בעיקר ברווח חד פעמי של כ-14 מיליון שקל באותו הרבעון, כתוצאה מעסקת IBC - הוט.

הכנסות החברה הסתכמו ב-1.033 מיליארד שקלים, לעומת 892 מיליון שקלים ברבעון המקביל של 2020, כן נרשם גידול של כ-13 אלף לקוחות סיבים אופטיים (14%) ביחס לסוף 2020 וגידול של כ-49% בהכנסות ממכירת ציוד קצה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

כן מדווחת החברה על 3.232 מיליון לקוחות סלולר ועל ירידה בשיעור הנטישה, על פי גורמים בחברה, כתוצאה ממהלכים שננקטו לשיפור איכות וחווית השירות ללקוח.

ההזמנה למחאה שנשלחה לעובדי החברה, סלקום. באדיבות סלקום,
ההזמנה למחאה שחוללה את הסערה. נזק, אם נגרם, יתבטא רק ברבעון הבא/באדיבות סלקום

הרווח - תודות לעסקת IBC

בהתייחס לתוצאות הרבעון הראשון של 2021, ציין אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת סלקום: "החברה מציגה גידול משמעותי בהכנסותיה וברווחיותה ברבעון הראשון, דבר שנובע מהפעולות שננקטו על ידנו בשנת 2020, אשר כללו, בין היתר, את המיקוד בשירות לקוחות ובהוגנות, רכישת גולן והתאמת מבנה ההוצאות של החברה. יחד עם זאת, הרבעון כולל 14 מיליון שקלים רווח חד פעמי, הנובע מהשלמת עסקת הוט-IBC-סלקום".

גבאי הוסיף כ: "בנוסף, לחברה נבעו הכנסות בסך של כ-13 מיליון שקל, בגין פריסת סיבים עבור IBC. הכנסות אלו צפויות לרדת באופן משמעותי החל מהמחצית השנייה של 2021 לאור השלמת העסקה כאמור".

משבר הקורונה עדיין נמשך

משבר הקורונה, שברמת התיירות והתעופה עדיין נמשך, השפיע השנה על כל חברות הסלולר: "משבר הקורונה ממשיך להשפיע על פעילותנו גם ברבעון הזה, ומתבטא בהכנסות משירותי נדידה בהיקפים מאוד נמוכים ביחס לשנת 2019" מפרט גבאי ומרחיב, "יחד עם זאת, נתוני הרבעון הנוכחי משקפים את הצעדים שננקטו וננקטים על ידי החברה, לשיפור חוויית ואיכות השירות, בין היתר, באמצעות שדרוג משמעותי של תשתיות הסלולר והנייח, אשר הביאו לכך שהחברה מצליחה, לראשונה מזה זמן רב, לחזור לצמיחה במצבת מנויי הסלולר שלה, ולהמשיך לצמוח במספר מנויי הטלוויזיה, האינטרנט והסיבים".

"אנו מתכוונים להמשיך ולהשקיע בתשתיות ובשיפור איכות ורמת השירות ללקוחותינו גם בעתיד, מתוך ציפייה, כי אלה יביאו להמשך שיפור שביעות רצון הלקוחות ולגידול בהכנסות החברה ובתוצאות פעילותה", מסכם גבאי באופטימיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מנכ"ל סלקום אבי גבאי. אמיר גנאים,
מנכ"ל סלקום אבי גבאי/אמיר גנאים

עליה של 15.8% בהכנסות

שי אמסלם, מנהל הכספים הראשי בסלקום: "כאמור, למרות משבר נגיף הקורונה, אשר המשיך לפגוע בעיקר בהכנסות החברה משירותי נדידה של לקוחות בחו"ל ושל תיירות נכנסת, החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2021, עם מחזור הכנסות כולל בסך של 1.033 מיליון שקלים לעומת סך של 892 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020, המשקף עליה בשיעור של 15.8%".

"ההכנסות משירותים במגזר הנייד ברבעון הנוכחי עלו בכ-15.4% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2020 והסתכמו ב-457 מיליון שקל. העלייה נובעת בעיקר מאיחוד גולן. ההכנסות משירותים במגזר הנייח ירדו בכ- 7.3% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2020 והסתכמו לסך של כ-303 מיליון שקל, והירידה נובעת בעיקר מירידה בהכנסות משירותי תמסורת שהתקבלו מגולן טרם רכישתה ע"י החברה, שקוזזה באופן חלקי מגידול בהכנסות מאינטרנט".

"ההכנסות מציוד קצה ברבעון הראשון של 2021 עלו בכ-48.6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2020 והסתכמו לסך של כ-312 מיליון שקל, וזאת בעיקר לאור גידול במגזר הנייח וכן גידול במכירות ללקוחות עסקיים במגזר הנייד".

הרווח התפעולי: 50 מיליון שקל

אמסלם ממשיך לפרש את הנתונים: "הרווח התפעולי של החברה ברבעון הנוכחי הסתכם לסך של כ-50 מיליון שקל ביחס לרווח בסך של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות משבר הקורונה שהשפיע על הכנסות החברה כבר מאמצע חודש מרס 2020. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע מאיחוד תוצאות גולן, התייעלות תפעולית אשר התבטאה בירידה בהוצאות, וכן מגידול בהכנסות האחרות כפי שפורט לעיל".

ה- EBITDA Adjusted של החברה, הסתכם ברבעון הנוכחי לסך של 271 מיליון שקל לעומת 244 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 11.1% ואילו הרווח הנקי של החברה הסתכם לסך של 7 מיליון שקל לעומת הפסד בסך של 43 מיליון שקל בשנת 2020.

"החברה סיימה את הרבעון, עם תזרים מזומנים חופשי (FCF) אשר הסתכם בכ-49 מיליון שקל לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2020, קיטון של 14% הנובע בעיקר לאור פערי הון חוזר הנובעים מהגידול המשמעותי במכירות ציוד קצה", מסכם אמסלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully